Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio of Garmin?

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 28 apr 2016 15:46

Hans Vaessen schreef: Qua hoogtelijnen in gpsies heb je overigens beslist gelijk; ik persoonlijk vind het echter juist meer 'waardeloos' dat gpsies me langs N-wegen stuurt. Los van Basecamp geef ik daarom de voorkeur aan bijv routeyou.com, ook al kent ook die geen hoogtelijnen.
Ik denk dat elke planner zo z'n voor en nadelen heeft en dat het goed is eea naast elkaar te zetten.
Ik upload ook wel eens iets in GPSies en moet dan vaak lachen om de hoogtemeters (die me overigens totaal niet boeien). Bij een totaal vlakke route worden gemakkelijk een 100 tot 200 hoogtemeters weergegeven.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 28 apr 2016 15:56

Maar daar kom je dan ook al snel aan.

De berekening van de hoogtemeters kloppen in de meeste regio's echt heel aardig bij Gpsies.

Kloever
Forum-lid

Kloever 29 apr 2016 16:26

ljanssen schreef:Als je nu slim bent, gebruik je gewoon je smartphone.. Wellicht heb je hier wat aan: http://www.consumentenbond.nl/elektrisc ... navigatie/
Ik heb de telefoon geprobeerd...Na een paar km gaf hij me aan dat ik 268km van mijn route zat, ik heb getest met een HTC M8 en een Samsung S6. Daarbij neem ik niet mijn smartphone mee maar een eenvoudig toestel ivm eventuele schade. Ik ga toch niet appen op de fiets en wil alleen kunnen bellen als er iets is.

Kloever
Forum-lid

Kloever 29 apr 2016 16:28

Ik heb, om even aan te geven hoe en wat, op aanraden van een kennis(die fietscursussen geeft op de Race en MTB fiets) een Mio gekocht. Als het goed is komt die vandaag binnen. Fietsen zit er even niet in gezien ik gisteren een snellere route heb genomen op de trap.

Is er een optie om 2 gpx routes samen te voegen? Of kan ik dan het beste 1 maken?

Flipmoehoe
Forum-lid

Flipmoehoe 29 apr 2016 16:36

Heb zelf ook een mio (305hc), ben er erg tevreden over. Navigeren gaat er perfect mee. Niks geen gedoe met bestanden omzetten in basecamp waar je perse 2 dezelfde versies moet hebben.. Bij de mio gewoon de GPX route op je toestel zetten en klaar ben je. Je krijgt netjes 250meter voor een afslag een melding :)

2 gpx files kan je met het "kladblok" samenvoegen.
Open the second GPX file in a text editor. Copy all the stuff between <trk> and </trk> inclusive <trk>and </trk>
Open the first GPX file in a text editor. Paste the copied stuff after the </trk> line near the end of the first file and save.

Maar er zullen ook vast wel tooltjes voor te vinden zijn :)

madmaus
Forum-lid

madmaus 14 mei 2016 09:49

Cyclo 505 gebruiker.
Ik ben uitermate tevreden over de Cyclo.

Enige nadeel is dat de kaarten niet zelf te uploaden zijn je zit vast aan de aangeschafte kaarten samen met eventuele kaart updates van MIO.

Plaats reactie