Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Project Time VXR

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 03 jul 2016 22:10

leuk! (staat er toevallig weer één op MP, een 57 http://link.marktplaats.nl/m1063226282
die heeft wel een raar lange bovenbuis richting zadelpen in vergelijking met jouw frame.)
ik zou persoonlijk wel doorsparen/op zoek voor/naar een chorus/record Carbon crankset (had je ook met vierkante as)

Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 04 jul 2016 06:53

Precies die crank heb ik liggen :D

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 04 jul 2016 07:26

havana schreef:Precies die crank heb ik liggen :D
ah, mooi :like: (zie dat je 'm al in je lijstje had gezet, overheen gelezen)

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 04 jul 2016 11:52

Ben benieuwd wat je er van gaat maken. Hier trouwens een handleiding voor de quikset

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 05 jul 2016 14:02

Dank voor het linkje Jeroen. De headset stelt niet heel veel voor. Ik heb 'm met twee inbussleuteltjes even losgehaald en geserviced. Gelukkig waren de lagers nog goed. Die zijn ongeveer net zo zeldzaam als truffels dus dat zat mee. De headset gebruiken als een "gewone" zal niet gaan, vooral omdat het bovenste lager deels in de cup (met gaatjes) valt.

Ik dacht ook even de crank te vervangen. Helaas zat de NDS zo vast dat de cranktrekker zichzelf eruit trok, met een kapotte schroefdraad van de traparm als gevolg.

De traparm van bovenaf eraf proberen te flexen, lukt prima maar een deel bleef vrolijk zitten, er was geen beweging in te krijgen. Uitboren van de trapas was geen optie, dit staal is gigantisch hard.

Na advies van @csteenbe en @bartv uiteindelijk een serie gaatjes om de trapas heen geboord, in het alu van de crank dus. Met heel veel geduld kwam de boel dan eindelijk los. Dank heren!

De spullen uit Duitsland zijn inmiddels onderweg, dus ik hoop dit weekend op de fiets te kunnen rijden.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 05 jul 2016 15:12

Afbeelding

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 05 jul 2016 19:27

Daar staat mijn Thule in de regen buiten.....
YFood !!!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 07 jul 2016 06:57

Gisteren stond de postbode al op de stoep met de spullen uit Duitsland dus direct verder gegaan met de voorlopige opbouw. Allereerst de wielen geserviced. Dit klusje was nieuw voor me, maar dankzij dit filmpje + wat advies van @csteenbe was het eigenlijk zo klaar. De wielen zijn voorzien van hagelnieuwe lagers en vet.

Daarna de stickers eraf gepeuterd m.b.v. een föhn en stickerverwijderaar. Ik had nog zo goed als nieuwe Rubino Pro bandjes in 25 mm liggen. Die gemonteerd. Cassette er weer op, en Tune DC14 snelspanners (die ik nog had liggen) erin. Wieltjes helemaal klaar voor een 2e leven.

Daarna achterpat gericht, achterderailleur gemonteerd, ketting gemonteerd en de buitenkabels voor de achterrem en achterderailleur geknipt. Ik had de oude bewaard (en gemarkeerd, gelukkig), wat het op lengte knippen wel een stukje makkelijker maakt.

Hopelijk staat vandaag de postbode op de stoep met de stuurpen, dan kan ik verder.... Doel is nog steeds de fiets mee te nemen op vakantie.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 07 jul 2016 13:21

heb je de bloemetjesgeur al uit het frame gekregen? ;)
Ieder keer ik mijn garage binnenkwam, rook het naar een of ander schoonmaakproduct waarmee de fiets was gereinigd!
Ik had jou eigenlijk nog moeten vragen of je die Rolls ging gebruiken. Ik gebruik niets anders, en ik dacht wel dat je een ander zadel ging monteren...

veel plezier ermee!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 07 jul 2016 15:34

Ik stuur het zadel wel naar je op @dezwarten. Met Kiala kan dat volgens mij voor €5. Dat is het minste dat ik kan doen!

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 07 jul 2016 18:58

Frame is niet mijn ding maar hoe dit project gaat juist weer wel. Erg keuk om te volgen.

Volgens mij zie ik Havana in augustus en De Zwarten in september. Dus als er spullen naar het zuiden moeten?

Leuk project :winkthumb:

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 07 jul 2016 23:19

havana schreef:Ik stuur het zadel wel naar je op @dezwarten. Met Kiala kan dat volgens mij voor €5. Dat is het minste dat ik kan doen!
Ik ben juist terug thuis van enkele dagen Groningen, als ik dat had geweten had ik het ook terug kunnen meenemen naar België :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie