Garmin 1000 vs Wahoo Elemnt GPS
Gewoon bestellen bij een gerespecteerde partij. Scheelt een hoop gedoe bij garantie enz. Bijvoorbeeld Mantel, Coolblue of Futurum. Die paar tientjes dan voor lief nemen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Als je een mailtje stuurt naar Futurum met de "aanbieding van de concurrentie" dan krijg je dikwijls een tegenaanbod met een , tegenwoordig weliswaar heel lichte aangepaste lagere prijs, maar wel heel dikwijls 5 jaar waarborg.havana schreef:Gewoon bestellen bij een gerespecteerde partij. Scheelt een hoop gedoe bij garantie enz. Bijvoorbeeld Mantel, Coolblue of Futurum. Die paar tientjes dan voor lief nemen.
Zo heb ik bij Futurum mijn 1000 aangeschaft.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Dank voor de tip!!Lcsmet schreef:Als je een mailtje stuurt naar Futurum met de "aanbieding van de concurrentie" dan krijg je dikwijls een tegenaanbod met een , tegenwoordig weliswaar heel lichte aangepaste lagere prijs, maar wel heel dikwijls 5 jaar waarborg.havana schreef:Gewoon bestellen bij een gerespecteerde partij. Scheelt een hoop gedoe bij garantie enz. Bijvoorbeeld Mantel, Coolblue of Futurum. Die paar tientjes dan voor lief nemen.
Zo heb ik bij Futurum mijn 1000 aangeschaft.
Ik heb zelf ook een Wahoo ELEMNT en ik ben er echt blij mee! Het toestel heeft een super helder scherm! Vooral met de lichtinval is ie een stuk duidelijker dan Garmin. Daarnaast is ie ook supermakkelijk in te stellen via de app. Met mijn oude Garmin had ik hartkloppingen met het zoeken. Wat ik ook erg prettig vind is dat ik mijn routes via Strava en Ridewith gps kan maken. De knoppen zijn ook erg praktisch. 70% van het jaar regent het en 30% vriest het, touchscreen is dus niet echt nodig.
Ben vooral benieuwd ook naar de Turn by Turn navigatie die eraan komt bij de volgende update! Nu volg ik gewoon de track die op de kaart weergegeven is.
Wat de batterij betreft heb ik al 11 uur met het toestel kunnen fietsen. Das toch echt wel lang!
Wat ik ook cool vind is dat ik als ik met mijn fietsmaat ga fietsen ik hem live in het scherm op de kaart kan zien. Dit was vooral gaaf tijdens de Amstel. Ik kon precies zien waar hij reed. Wat ook wel tof is, is dat het apparaat futureproof is . Als ik het goed begrepen heb gaan er nog een paar gave features bijkomen.
Kortom ik zou voor de ELEMNT gaan. nog geen minuut spijt gehad.
Wat Snowkrash aangeeft dat ie iets volwassener moet worden klopt, met de updates die er aankomen gaat dit echt een toptoestel zijn.
Ben vooral benieuwd ook naar de Turn by Turn navigatie die eraan komt bij de volgende update! Nu volg ik gewoon de track die op de kaart weergegeven is.
Wat de batterij betreft heb ik al 11 uur met het toestel kunnen fietsen. Das toch echt wel lang!
Wat ik ook cool vind is dat ik als ik met mijn fietsmaat ga fietsen ik hem live in het scherm op de kaart kan zien. Dit was vooral gaaf tijdens de Amstel. Ik kon precies zien waar hij reed. Wat ook wel tof is, is dat het apparaat futureproof is . Als ik het goed begrepen heb gaan er nog een paar gave features bijkomen.
Kortom ik zou voor de ELEMNT gaan. nog geen minuut spijt gehad.
Wat Snowkrash aangeeft dat ie iets volwassener moet worden klopt, met de updates die er aankomen gaat dit echt een toptoestel zijn.
Dat kan op een Edge 1000 toch ook? Ik maak al mijn routes op RWGPS en plaats ze dan bij "NewFiles". Werkt heel goed.lecoureur schreef:Wat ik ook erg prettig vind is dat ik mijn routes via Strava en Ridewith gps kan maken.
Ik ben wel benieuwd hoe de verwachte concurrent voor de 1000 er zal uitzien.
Via een filebrowser routes op je apparaat zetten is een stap die je in 2016 niet meer wil makeni-mac schreef:Dat kan op een Edge 1000 toch ook? Ik maak al mijn routes op RWGPS en plaats ze dan bij "NewFiles". Werkt heel goed.lecoureur schreef:Wat ik ook erg prettig vind is dat ik mijn routes via Strava en Ridewith gps kan maken.
De ELEMNT logt zelf in bij Strava en Element, en synct automatisch je routes.
Dat kan met Garmin ook, al moet je dan wel Garmin Connect gebruiken.
Zou idd wel fijn zijn als je ze OTA kan syncen. Aan de andere kant, voor die 5x per jaar dat ik routes erop zet..
Zou idd wel fijn zijn als je ze OTA kan syncen. Aan de andere kant, voor die 5x per jaar dat ik routes erop zet..
Je bedoelt dus eigenlijk dat het niet kan.havana schreef:Dat kan met Garmin ook, al moet je dan wel Garmin Connect gebruiken.
Er is niemand die Garmin Connect gebruikt om routes te maken, en je kan ook niet (makkelijk) een externe route uploaden naar Connect.
ik maak graag thuis op mijn computer routes met ridewithgps. Samen met Google Maps ideaal. Maar ieder doet dat op zijn manier he.gurb schreef:Via een filebrowser routes op je apparaat zetten is een stap die je in 2016 niet meer wil makeni-mac schreef:Dat kan op een Edge 1000 toch ook? Ik maak al mijn routes op RWGPS en plaats ze dan bij "NewFiles". Werkt heel goed.lecoureur schreef:Wat ik ook erg prettig vind is dat ik mijn routes via Strava en Ridewith gps kan maken.
De ELEMNT logt zelf in bij Strava en Element, en synct automatisch je routes.