Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe racefiets rond 1000 euro

Douglas
Forum-lid

Gebruikersavatar Douglas 11 mei 2016 19:22

Ik denk ook dat TS met name bedoelt dat hij niet naar duitsland gaat voor een fiets. Lijkt mij ook verstandig om je eerste fiets of als je zelf geen sleutelaar bent niet te kopen in Duitsland of via een webshop. Een lokale FM is dan wat handiger als je een keer terug moet voor een afstelling of reparatie.
Op dit forum worden vragen over een eerste fiets of goedkope fiets vaak verwezen naar canyon en rose. Gezien het bovenstaande vind ik dat in de meeste gevallen een slecht advies.
o'7o

larsenmeike
Forum-lid

larsenmeike 11 mei 2016 19:30

Thans Douglas jij begrijpt het,als er wat met de fiets is wil ik zo even bij de fm binnen kunnen wippen.

Denk dat ik waarschijnlijk voor de Sensa romagna sport 105 ga,lijkt me kwa prijs,kwaliteit waarschijnlijk de beste keus.
Hoop nog wat van de prijs te krijgen 10% zou mooi zijn.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 11 mei 2016 19:45

Ik zou dan toch liever een fiets hebben die past uit Duitsland dan een te kleine van een lokale fietsenmaker. Zeker als die lokale fietsenmaker beweert een fiets met een stack van 610mm en een reach van 383mm op maat kan afstellen voor iemand van 1.99m. Als je daar als gewaarschuwd mens liever heen gaat om je een oor aan te laten naaien dan een keer naar Duitsland op en neer te rijden of online te kopen weet ik het ook niet meer.

Er zijn zeker alternatieven die wel bij een (goede!) lokale fietsenmaker te krijgen zijn maar de opties waar ook nog eens goede wielen bij zitten zijn dun gezaaid.
Campagnolo Ultra Dork

Woefdram
Forum-lid

Woefdram 11 mei 2016 20:54

Overigens kan ik met mijn Rose gewoon terecht bij de lokale FM, toegegeven, ik betaal dan gewoon uren en materiaal.

Douglas
Forum-lid

Gebruikersavatar Douglas 11 mei 2016 21:34

Woefdram schreef:Overigens kan ik met mijn Rose gewoon terecht bij de lokale FM, toegegeven, ik betaal dan gewoon uren en materiaal.
Dan ben je dus je financieel voordeel kwijt die je bij aankoop hebt gehad! Daarnaast lijkt het mij vrij genant dat je met je budget internet Rose naar je lokale FM gaat voor reparaties.

Ernie C. schreef:Ik zou dan toch liever een fiets hebben die past uit Duitsland dan een te kleine van een lokale fietsenmaker. Zeker als die lokale fietsenmaker beweert een fiets met een stack van 610mm en een reach van 383mm op maat kan afstellen voor iemand van 1.99m. Als je daar als gewaarschuwd mens liever heen gaat om je een oor aan te laten naaien dan een keer naar Duitsland op en neer te rijden of online te kopen weet ik het ook niet meer.

Er zijn zeker alternatieven die wel bij een (goede!) lokale fietsenmaker te krijgen zijn maar de opties waar ook nog eens goede wielen bij zitten zijn dun gezaaid.
Het advies bij Rose is ook maar beperkt die willen ook alleen maar 'veel verkopen voor weinig' en canyon adviseert al helemaal niets. TS is meer gebaat met een advies waar hij een goede FM kan vinden. Ben het met je eens dat de huidige niet de beste is maar er zijn andere alternatieven dan meteen naar Duitsland te rijden.
o'7o

Woefdram
Forum-lid

Woefdram 11 mei 2016 22:04

Ik vermoed dat geen enkele FM zich kan permitteren om alleen door hem geleverde fietsen te repareren. Er is niets genants aan, je brengt je fiets, hij repareert en ik betaal. Overigens beperkt zich dat bij mij tot wielen richten en cups persen, al het andere doe ik zelf. Een extra overweging is dat Rose voor het richten van bv wielen een service tarief vraagt dus dan blijft het uiteindelijk een afweging van wat ik zelf kan vs risico wat er stuk gaat vs wel/niet een leaseauto om gratis naar Bocholt te rijden vs tijd etc. In mijn geval pakt het positief uit.

JorBak
Forum-lid

Gebruikersavatar JorBak 11 mei 2016 22:05

In 2007 ben ik voor mijn 1e racefiets naar Bocholt gereden. Ik kan niet anders zeggen dat ik daar, weliswaar als leek, prima ben geholpen en er nog best wel eens kom, behoorlijke rit vanuit Leiden. Ook als ik er nu op terug kijk, met inmiddels wat meer kennis van zaken, weet ik dat ik toen goed geholpen ben. De Red Bull die ik daar destijds heb aangeschaft zat me vanaf dag 1 als gegoten en ik gebruik de fiets nog als winterfiets. En elke winter als ik weer overstap op die fiets verbaasd ze me weer.

Met de fietsen van Rose is echt niks mis, om ze weg te zetten als internet budget fietsen doe je ze m.i. toch tekort.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 11 mei 2016 22:24

Het zijn natuurlijk internet budgetfietsen maar wel met prima kwaliteit en service.

Verder wil die lokale fietsenmaker ook gewoon verdienen aan onderhoud en reparaties aan de door hem verkochte fietsen. Die paar gratis beurtjes stellen echt geen drol voor en vertegenwoordigen zeker niet dezelfde waarde als het prijsverschil tussen een Rose en een fiets van gelijke kwaliteit.

Een beginner kan best bij Rose kopen maar het belangrijkste is dat je je goed voelt bij een aankoop. Is dat bij Rose niet het geval moet je het ook niet doen.
Campagnolo Ultra Dork

klimski
Forum-lid

klimski 12 mei 2016 09:09

Die prachtige Kuota Korsa voor niks getipt....jammer. Zit je gelijk nl. op een carbon fiets (met Shim 105). Scheelt weer over drie jaar die dwanggedachte: damn, fietsen is leuk, nu wil ik carbon!

Maar ja, als jij in de buurt van Geleen zit, dan is Wehl (waar die Kuota staat) wel 2 uur rijden! Je moet zelfs door Duitsland. haha
Koga Granlux 1995 Campa Mirage.

gene
Forum-lid

gene 12 mei 2016 10:04

Groot voordeel bij Rose is dat je deels zelf kunt configureren. Ik denk dan vooral aan de wielen bv stevige 36 spaaks handgespaakte ipv de Aksiums maar ook de versnellingen die je zelf kunt kiezen, stuurbreedte, cranklengte, zadel enz.
Bij een goede FM kan dit mss ook wel.

klimski
Forum-lid

klimski 12 mei 2016 14:32

Grappig te zien hoe zo'n thread eigenlijk verwordt tot een debat: wel of niet Rose?

Door het debat zo te definiëren komen andere geluiden helemaal niet door....ik geef het op.
Koga Granlux 1995 Campa Mirage.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 12 mei 2016 14:37

Rose is vooralsnog de enige optie die voorbij is gekomen waarbij de juiste maat en de juiste wielen binnen het budget te realiseren zijn. Ik had het TS ook anders gegund want die Sensa is echt een mooie fiets.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie