@draadezel,
ik vind dat je zeer weloverwogen keuzes probeert te maken. Was iedereen (mezelf incluis) maar zo verstandig. Ik ben geen kenner, maar vorig jaar nazomer begonnen met fietsen. Ik zat eigenlijk een beetje in hetzelfde schuitje, alleen had ik mezelf 1200 ongeveer gegund voor een eerste fiets. Ik ben uiteindelijk bij 12gobiking terecht gekomen en daar voor 850 een Sensa gekocht (tiagra). Ik kon voor 100-150 euro meer 105 afmontage krijgen, maar heb er uiteindeljk voor gekozen om dat geld in een paar schoenen te steken. Met jouw budget is er zo verschrikkelijk veel mogelijk, dat het een stuk moeilijker is dan als je budget wat beperkter is. Ik snap dat je graag bij een FM makkelijk binnen wil lopen, dat heb ik ook, alleen is de prijs die je betaalt voor een vergelijkbare fiets, vaak een heel stuk hoger. Ik woon bijna naast een FM, maar ben toch een half uur met de auto verder een fiets gaan kopen. Ik breng hem voor zijn beurt gewoon bij de FM in de buurt. Ik geloof wel dat hij dat kan, verder vind ik het meer een fietsverkoper, dan een fietsenmaker. Ik kreeg onlangs last van mijn nek, dus ben voor de afstelling en een andere stuurpen, weer naar een andere zaak gegaan waar ik wel vertrouwen in had.
Lang verhaal kort, als je het mij vraagt, kun je beter iets besparen op de aankoop van je 'beginnersfiets' (lees: niet bij een lokale FM kopen) Ja dit is tegen alle wieler-etiquette in, boeiend en het geld dat je overhoudt naar eigen inzicht gebruiken bij zaken die je vertrouwt. Als je een goede FM hebt, repareert hij ook fietsen die niet bij hem zijn gekocht.
just my 2cents
FM Den Haag...Waarheen?
heb ik mijn fiets ook destijds gekocht. Prima zaakasth schreef:Ze heten nu anders, Bike Experts. Verder eens met je bericht!dixy100 schreef:Bike-zone Van Baerlestraat 87 Den Haag
Heb ik zelf goede ervaringen mee gehad.
Ben zelf overigens met een fiets van marktplaats begonnen.
Van Herwerden weten ook waar ze het over hebben, maar is wel aan de prijs.
Mammoet zou ik zelf niet naar toe gaan.
Bij van Rossem in Wateringen heb ik zelf goede ervaringen.
Beter kan het niet verwoord wordenhavana schreef:Koop op MP een fiets in de maat 56. Geef hier maximaal 200 euro aan uit. Sprokkel c.q. leen wat kleding bij elkaar en ga kijken of je fietsen iets vindt.
Bevalt het, ga je experimenteren met de fijnafstelling. Op die manier weet je wat precies de juiste maat voor jou is. Dan koop je een mooi raspaardje.
Voor je het weet bestaat je hele leven uit fietsen, dus pas op.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
-
- Forum-lid
Bij van Scheijndel in s'Gravenzande kan je een beginners pakket kopen welke bestaat uit:
Een meting voor een passende fiets
Een nieuwe fiets met de keuze uit bianchi of Merida of specialized.
schoenen
pedalen
helm
en een kledingset ( shirt, broek) met een vanaf prijs voor het totale pakket van 1150 euro
Een meting voor een passende fiets
Een nieuwe fiets met de keuze uit bianchi of Merida of specialized.
schoenen
pedalen
helm
en een kledingset ( shirt, broek) met een vanaf prijs voor het totale pakket van 1150 euro
op een waterfiets kom je ook vooruit