Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Comfort racer Math Salden

michelwuyts
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 mei 2016 14:24

michelwuyts 24 mei 2016 09:51

Lcsmet schreef:
michelwuyts schreef:...........
Ik ben daar toch al zeker een jaar serieus mee bezig. Doe hiervoor iedere dag oefeningen. rugpijn heb ik al vanaf jongs af aan doordat ik last heb van Scoliose.

En zo zijn alle al dan niet goed bedoelde raadgevingen ivm core stability plotsklaps een pak minder waard.
TS zal daar gezien zijn aandoening meer over weten dan de overgrote meerderheid van de "raadgevers" hier op het forum.
Is inderdaad goed bedoeld advies en misschien kunnen ze ook wel een punt hebben. Wellicht als ik heel goed op de fiets gezet wordt zal het anders zijn, maar ik ben bang van niet

Probleem is echter dat ik vanaf het begin al pijn heb in de 'racehouding'. het komt dus niet door gewenning of iets dergelijks. Ik begrijp ook dat een comfort racer vaak duurder is, maar ik betaal liever €1300 en ik kan pijnvrij fietsen, dan dat ik €1000 betaal voor een fiets waar ik na een paar weken geen zin meer heb om te fietsen door de rugpijn. komende zaterdag hoop ik in ieder geval goed geadviseerd te worden en kan ik hopelijk een fiets kopen.

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 24 mei 2016 11:23

Bij Salden?

michelwuyts
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 mei 2016 14:24

michelwuyts 24 mei 2016 11:29

patmaessen schreef:Bij Salden?
nee. Wellicht als ik er bij mijn lokale fietszaak niet uitkom (Bikefun). Aangezien ze daar toch wat meer merken hebben.

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 24 mei 2016 14:12

Denk dat je bij bikefun wel keuze hebt met Trek, Cannondale en Isaac. In ieder geval veel succes met je zoektocht. Leuk om dit verhaal te volgen.

Gebruikersavatar
Sha Kokken
Forum-lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
Locatie: Hooglanderveen

Gebruikersavatar Sha Kokken 25 mei 2016 09:03

michelwuyts schreef:
Sha Kokken schreef:misschien nog beter: eerst een paar maanden serieus aan je core stability werken en pas daarna een nieuwe fiets.
Ik heb ook last van lage rug en ben totaal niet lenig. Maar vier maanden stevig aan de core werken heeft wonderen gedaan. Ik kan een stuk dieper zitten en heb geen rugpijn meer. Ben daarnaast 2cm lorter gaan zitten (stuurpen). Voordeel van dieper is (bij mij) dat ik meer op mijn armen en minder op mijn rug leun.

Is wellicht een wat goedkopere oplossing..

Succes
Ik ben daar toch al zeker een jaar serieus mee bezig. Doe hiervoor iedere dag oefeningen. rugpijn heb ik al vanaf jongs af aan doordat ik last heb van Scoliose.
Vervelend, dat wist ik niet. Sterkte daarmee in elk geval.

Ik zal goedbedoeld nog een ruggeheimpje over mezelf prijsgeven: ik heb wat lapjes van 15x20cm uit een oud (winter)hardloopshirt geknipt. Tot een graad of 20 fiets ik met zo'n lapje in mijn broek bij de onderrug. Dat is bij mij zo'n beetje het verschil tussen wel en geen rugpijn. Maar goed daar heb jij helaas niets aan.

Succes.

michelwuyts
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 mei 2016 14:24

michelwuyts 28 mei 2016 12:05

https://www.salden.nl/nl/ridley-icarus- ... 78430.html

Ben net bij Salden geweest aangezien Bike fun dicht was. Deze fiets heeft de verkoper me geadviseerd. Prijs/ kwaliteit ziet er goed uit. Heb wel het idee dat ze van bepaalde fietsen af moeten en zo verkopen ze ook De verkoper zei me dat deze een comfort geometrie heeft, maar dat kan ik verder nergens terug vinden. Iemand die hier iets over kan zeggen?

Gebruikersavatar
Sha Kokken
Forum-lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
Locatie: Hooglanderveen

Gebruikersavatar Sha Kokken 28 mei 2016 12:33

De link doet het niet...
Als ik naar de stack-to-reach kijk kom ik op ongeveer 1,45 voor een M.
Dat zit veel dichter bij bijv. een racer als een Cannondale Caad dan bij echte endurance fietsen als Giant Defy of Canyon Endurace.

Kortom je zult op deze fiets vrij lang en diep zitten. Of dat goed werkt met jouw rug is een tweede, voor mij zou het niets zijn.

Succes

michelwuyts
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 mei 2016 14:24

michelwuyts 28 mei 2016 12:52

Bedankt voor je reactie. Vreemd dat hij me dit dan adviseert aangezien ik specifieo naar een endurance geometrie vroeg.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 mei 2016 13:54

michelwuyts schreef:Bedankt voor je reactie. Vreemd dat hij me dit dan adviseert aangezien ik specifieo naar een endurance geometrie vroeg.
Ja, als de verkoper het zegt zal het wel waar zijn. :mrgreen:
Bij Salden moet je niet zijn voor echt advies, toen ik hen iets vroeg lachten ze me achter de balie net niet uit.
Toen ik hen er op wees dat het wel degelijk bestond en dat ik mogelijk meer van fietsen kende dan hen werd het heel stil achter diezelfde balie.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 mei 2016 07:36

Nu is het hopelijk duidelijk dat je met dergelijke vragen niet bij Salden moet zijn.

Ga gewoon baar TOMA om uitgebreid proefrijden op een Roubaix of zoek een goede dealer van Trek vanwege de aanbiedingen deze maand. Dan betaal je maar iets meer. Je gaat je rug toch niet op het spel zetten voor een paar honderd euro?
Campagnolo Ultra Dork

Carrera87
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 02 sep 2014 11:40

Carrera87 29 mei 2016 14:46

Salden is naar mijn inzien een prima zaak. Maar het is wel verstandig om van te voren je huiswerk te doen. Ben daar 5 jaar geleden geweest om mijn Carrera te kopen. Ze hebben daar kennis van zaken en hebben mij perfect op de fiets gezet. Kortom ik ben erg tevreden terwijl ik vanuit Friesland helemaal naar Salden heb moeten rijden voor mn racer.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 mei 2016 17:40

Dat jij daar prima geholpen bent wil nog niet zeggen dat iemand met rugproblemen ook maar naar Salden moet gaan om een paar honderd euro te besparen met het risico hetzelfde advies als ts te krijgen.

Niet dat ik iets tegen Salden hebt hoor. Als je weet wat je wilt en wat je past kun je er voor weinig een prima fiets kopen.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie