E-Bikes ,bedreiging of niet
-
- Forum-lid
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 22 feb 2007 19:15
Oeps, ik was even vergeten dat dit een racefiets forum is :rolleye:
Fietsen is meer dan puur en alleen je benen bewegen. Sturen, remmen, springen, vallen en opstaan, het kan allemaal met een e-bike. Ik snap daarom de opmerking niet dat het niets met fietsen te maken zou hebben. Dat je benen af en toe wat minder kracht hoeven te leveren verandert niets aan het concept 'fiets'.
Overigens vind iedereen hier het normaal dat je fiets voorzien is van vering en versnellingen, terwijl dat gewoon overbodige hulpmiddelen zijn. Wat is er dan zo anders aan een hulp-motortje? Waarom ben je wel een watje als je dat gebruikt, maar niet als je een verende voorvork gebruikt?
Ik ben hier nog wel eens voor gek uitgemaakt omdat ik ook zonder vering rij, maar blijkbaar spoor je ook niet helemaal als je wél hulpmiddelen gebruikt?
Wat mag je nu wel en niet gebruiken voordat je goedgekeurd wordt? Niet dat ik me daar verder iets van aan zou trekken natuurlijk..
Misschien dat jij en de rest hier geniet van 5kmpu klimwerk, maar het heeft niks met spanning en sensatie te maken. Ik ga juist niet met de lift omhoog, maar 1500 hoogtemeters met gemiddeld 15% vind ik persoonlijk geen flikker aan.
Waarom zou ik een vervuilende herrie makende crossmotor moeten gebruiken wanneer ik het ook met een lichtere stillere en schonere e-bike zou kunnen?
Een e-bike optillen zal overigens wel klote zijn ja.
Ik heb een tijdje nog een berg beklommen, letterlijk, met een 14kg fiets in mijn nek en daar werd ik al niet vrolijk van.
Het is je vergeven, ik vind jouw reactie minstens net zo amusant, en veelzeggend
Fietsen is meer dan puur en alleen je benen bewegen. Sturen, remmen, springen, vallen en opstaan, het kan allemaal met een e-bike. Ik snap daarom de opmerking niet dat het niets met fietsen te maken zou hebben. Dat je benen af en toe wat minder kracht hoeven te leveren verandert niets aan het concept 'fiets'.
Overigens vind iedereen hier het normaal dat je fiets voorzien is van vering en versnellingen, terwijl dat gewoon overbodige hulpmiddelen zijn. Wat is er dan zo anders aan een hulp-motortje? Waarom ben je wel een watje als je dat gebruikt, maar niet als je een verende voorvork gebruikt?
Ik ben hier nog wel eens voor gek uitgemaakt omdat ik ook zonder vering rij, maar blijkbaar spoor je ook niet helemaal als je wél hulpmiddelen gebruikt?
Wat mag je nu wel en niet gebruiken voordat je goedgekeurd wordt? Niet dat ik me daar verder iets van aan zou trekken natuurlijk..
Amclassic-fan schreef:Ik heb al weinig met mensen die de hele dag in een lift omhoog gaan, maar iemand op een elektrische fiets zou ik gewoon compleet negeren. Sorry maar dit heeft niets met fietsen te maken, neem dan gewoon een crossmotor.
Wel lachen als je op een loop stuk aankomt en die stakkers met een E-bike moeten 25 kg omhoog houden
Misschien dat jij en de rest hier geniet van 5kmpu klimwerk, maar het heeft niks met spanning en sensatie te maken. Ik ga juist niet met de lift omhoog, maar 1500 hoogtemeters met gemiddeld 15% vind ik persoonlijk geen flikker aan.
Waarom zou ik een vervuilende herrie makende crossmotor moeten gebruiken wanneer ik het ook met een lichtere stillere en schonere e-bike zou kunnen?
Een e-bike optillen zal overigens wel klote zijn ja.
Ik heb een tijdje nog een berg beklommen, letterlijk, met een 14kg fiets in mijn nek en daar werd ik al niet vrolijk van.
eelcoz schreef:Vergeef me, maar bij het lezen van deze zin kon ik m'n lachen niet inhouden.
Het is je vergeven, ik vind jouw reactie minstens net zo amusant, en veelzeggend
-
- Forum-lid
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 11 jan 2007 22:45
KukeleKupers schreef: Ik ben hier nog wel eens voor gek uitgemaakt omdat ik ook zonder vering rij,
Je doet je hier voor als de downhill koning, maar je rijdt op een fiets zonder vering??? Zul je die alp wel hard afraggen zeker...
Voor de rest is de spanning en sensatie juist veel groter als je moe / uitgeput bovenkomt en je moet je daarna ook eens nog concentreren op het snelle afdaalwerk waar je je geen fouten kan veroorloven...
Zoals een andere gebruiker ook al schreef: fietsen en motorrijden zijn mijn twee grote passies en die ga ik niet mixen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
@KukeleKupers, het beeld wat mij bij op komt van zelf niet een berg op kunnen/willen komen is een groep dikke Duitsers achterin 2 grote pick-ups die de Mont Ventoux opgereden werden, zodat ze daarna lekker konden afdalen. Ik fiets wel gewoon omhoog, daar zit toch vaak meer uitdaging in dan je naar beneden laten storten. En dat naar beneden laten storten kan ook nog prima nadat je omhoog getrapt hebt.
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
Eens, je moet een mooie afdaling 'verdienen'. Bovendien vergt het nog nodige alertheid én fitheid om goed te kunnen dalen...
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
-
- Forum-lid
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 22 feb 2007 19:15
rubencornelisse schreef:Je doet je hier voor als de downhill koning, maar je rijdt op een fiets zonder vering??? Zul je die alp wel hard afraggen zeker...
Haha, downhill koning
Als je mij zou zien fietsen zou je daar zelf ook om lachen..
Ik heb meerdere fietsen, van starre singlespeed fietsen tot idiot-proof enduro gebakjes. Ik zet niet voor niets het woord 'ook' in die zin. Lees mijn posts in dit topic eens terug, want je mist wel meer woorden.. Je slaat zelfs hele argumenten over.
Op de een of andere manier voelen jullie je bedreigd en aangevallen door e-bikes. waardoor jullie allerlei onzinnige dingen roepen. Die conservatieve opvattingen zorgen er voor dat de ontwikkeling van e-bikes in Nederland niet zo snel gaat als dat zou kunnen.
Jammer, want het is de oplossing voor het fileprobleem in mijn ogen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 26 aug 2010 12:12
- Locatie: Lier België
KukeleKupers schreef: Op de een of andere manier voelen jullie je bedreigd en aangevallen door e-bikes. waardoor jullie allerlei onzinnige dingen roepen. Die conservatieve opvattingen zorgen er voor dat de ontwikkeling van e-bikes in Nederland niet zo snel gaat als dat zou kunnen.
Jammer, want het is de oplossing voor het fileprobleem in mijn ogen.
Hier zit idd een heel grote mogelijkheid om veel mensen van de weg af te krijgen en op een goede manier aan de dag te beginnen.
Collega van mij doet aan triathlon en komt tijdens de week met de E-bike (zelf omgebouwd gem. cruise snelheid 35km/h) naar het werk, ongeveer 45km enkel. Hij doet dit om de files te vermijden en omdat hij zo nog gemakkelijk kan oefenen voor de andere takken van zijn sport.
Is dit verkeerd? volgens mij zeker niet. En hij zegt dat hij sinds hij dit doet ook beter fietst tijdens de wedstrijden.
MVG
Steve
Steve
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 20 nov 2011 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
eelcoz schreef:frog_1883 schreef:
Hier zit idd een heel grote mogelijkheid om veel mensen van de weg af te krijgen en op een goede manier aan de dag te beginnen.
Ze zouden ook de fiets kunnen pakken.
Er is nogal wat automobilisten ongemak nodig om mensen uit hun auto te laten komen en op een fiets te krijgen!
Daar zal de E-hulpmotor slechts een heel beperkte rol in spelen.
http://www.bike-eu.com/news/
Wat niet wil zeggen dat er niet in geinvesteerd wordt,getuige de nieuwtjes uit Europa
Zij is ook tegen
-
- Forum-lid
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 26 aug 2010 12:12
- Locatie: Lier België
Ik krijg meteen alle zonden van Israël over me heen, en ik rij wel gewoon met de fiets naar het werk
Mij gaat het er over dat je perfect een aantal mensen van de baan kunt krijgen en comfortabel op het werk door ze op een E-bike te zetten. (Dan hebben ze geen excuses meer om niet te fietsen).
Mijn collega zijn standpunt is, ik fiets meer (hij trapt dus zelf een deel om op snelheid te blijven, of een hogere snelheid te halen) dus de basisconditie gaat er op vooruit.
Hierdoor heeft hij dus als bijkomend voordeel dat hij in zijn vrije tijd meer tijd heeft om te trainen op het zwemmen en het lopen. Door de combinatie van alle factoren is zijn tijd in de triathlon verbeterd!
Mijn mening is dat een E-bike voor een bepaald segment een uitstekende uitvinding is. Langs de andere kant voor recreatie (sportief fietsen) is het idd een beetje belachelijk.
Mij gaat het er over dat je perfect een aantal mensen van de baan kunt krijgen en comfortabel op het werk door ze op een E-bike te zetten. (Dan hebben ze geen excuses meer om niet te fietsen).
Amclassic-fan schreef:Hij heeft zeker ook een motor in z'n andere fietsen gebouwd... Ja natuurlijk ga je harder fietsen als je doordeweeks op een E-bike rijdt. Het heeft gewoon niets met fietsen te maken, dus waarom 't wel zo noemen?
Mijn collega zijn standpunt is, ik fiets meer (hij trapt dus zelf een deel om op snelheid te blijven, of een hogere snelheid te halen) dus de basisconditie gaat er op vooruit.
Hierdoor heeft hij dus als bijkomend voordeel dat hij in zijn vrije tijd meer tijd heeft om te trainen op het zwemmen en het lopen. Door de combinatie van alle factoren is zijn tijd in de triathlon verbeterd!
Mijn mening is dat een E-bike voor een bepaald segment een uitstekende uitvinding is. Langs de andere kant voor recreatie (sportief fietsen) is het idd een beetje belachelijk.
MVG
Steve
Steve