Giro 2017
Hopelijk is er geen enkele prof bereid dit serieus te nemen.
Risico's zijn onderdeel van het wielrennen in het algemeen, maar met het invoeren van prijzen daarvoor wordt IMO een grens overgegaan die we niet moeten willen.
Jongens, en block afdalen en een lange neus trekken naar de lui dit dit organiseren.
Risico's zijn onderdeel van het wielrennen in het algemeen, maar met het invoeren van prijzen daarvoor wordt IMO een grens overgegaan die we niet moeten willen.
Jongens, en block afdalen en een lange neus trekken naar de lui dit dit organiseren.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Een klein schoteltje van Marktplaats halen. Dan heb je in ieder geval de Duitse Eurosport en de Rai.arjan schreef:Bedankt voor het meedenken en de hulp. Op de website krijg je jammer genoeg een bericht dat het alleen in Italië beschikbaar is.
Campagnolo Ultra Dork
- Tracing_NL
- Forum-lid
Arjen zegt:
1:KPN is goedkoper
2:ik heb het idee beter qua signaal (kan zijn dat ik een oud digitaal kastje had).
3:Pakketten zijn completer
4: mogelijkheden van terugkijken etc. zijn groter, opnemen in de cloud ipv op stom kastje en vele malen gebruiksvriendelijker
Was in een week geregeld en gratis geinstalleerd. Beste keus in jaren
Dit is natuurlijk niet waar. Ik ben vorig jaar met alles overgegaan naar KPN. Dus monopolist is onzin.Helaas hebben ze het bij Delta in hun hoofd gehaald om precies op 5 mei Eurosport uit het zenderpakket te halen. Kunnen we in Zeeland geen Giro meer zien. Volgens hun vraagt Discovery als eigenaar van Eurosport te veel geld. Overstappen in Zeeland met deze monopolist is op zijn minst heel moeilijk. Wielerliefhebbers pesten vinden ze schijnbaar leuk.
1:KPN is goedkoper
2:ik heb het idee beter qua signaal (kan zijn dat ik een oud digitaal kastje had).
3:Pakketten zijn completer
4: mogelijkheden van terugkijken etc. zijn groter, opnemen in de cloud ipv op stom kastje en vele malen gebruiksvriendelijker
Was in een week geregeld en gratis geinstalleerd. Beste keus in jaren
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
-
- Forum-lid HC
Zo zie ik het niet in het wielrennen wordt overal zo spastisch over gedaan inclusief de coureurs. zie de reactie van StuyvenKeezx schreef:Hopelijk is er geen enkele prof bereid dit serieus te nemen.
Sprinten is veel gevaarlijker, hoef je ook niet aan mee te doen, maar kost elk jaar wel een paar klassements renners een uitslag.
Voor sommige jongens is het best leuk toch. Een Nibali is echt niet de snelste daler, denken we allemaal wel, maar de zware sprinters zie je nooit dalen.
Als je dit als renner een belachelijke klassement vind moet je je überhaupt afvragen of je wel goed bij je hoofd bent, dan ga je er dus vanuit dat er nu heel veel extra risico gaan nemen of je zelf niet in staat bent je te beheersen en dezelfde renners dan wel op de stang dalen..............

Dat idiote kwaken en van links naar rechts over de weg door ploegen levert de meeste valpartijen op, laat ze daar eens mee stoppen. Of bij de laatste vijf km de tijd voor de klassements renners stoppen, kunnen die alvast uitrijden en de rest lekker sprinten, wordt het ook minder gevaarlijk.
Sterker nog: in de Giro van 1987 was de afdaling van de Poggio de proloog! De beste daler kreeg de eerste rose trui. En gewoon zonder helm omlaag! Dat waren nog eens tijden.roger68 schreef:Tja, downhill prijs... Waarom niet eigenlijk. Zouden er daarmee meer onaanvaartbare risico's genomen gaan worden? Klassementsrenners deden het al vaak met mes tussen de tanden (zie Giro vorig jaar). Ook in bv Milaan San Remo is afdaling Podgio essentieel onderdeel van wedstrijd (en dus al onderdeel van prijs).
Overigens was 87 geen slechte Giro voor de Nederlanders:
Puntenklassement, 3 etappes, 3 man in de eerste 10 eindklassement.
-
- Forum-lid
Ach ze zullen echt niet hun leven wagen. En anders heb je het toch zelf gedaan?
Denk trouwens dat een sprinter in de gruppetto dit wel eens kan winnen, die maken daar hun tijd goed.
Denk trouwens dat een sprinter in de gruppetto dit wel eens kan winnen, die maken daar hun tijd goed.
Maak joe woar
-
- Forum-lid HC
Waar ik me over verbaas zijn de nadrukkelijk genoemde geldprijzen; €500,- per afdaling en €5.000,- voor het eindklassement.
Ik weet dat de verhoudingen in het peleton wat anders liggen dan in het voetbal, maar de gemiddelde Eredivisie voetballer komt voor dat bedrag z'n bed echt niet uit. Nu weet ik dat het een 'bonus' is en geen doel op zich, maar het voelt een beetje als een pilot die volgend jaar weer over zou kunnen zijn.
Verder ben ik ook benieuwd hoe dit nou precies gemeten gaat worden, het gaat dus niet om de eerste persoon die beneden is, maar de tijd van de top naar de voet? Iemand uit het peleton zou zich dus af kunnen laten zakken om vervolgens de hele afdaling vrij baan te hebben. Als 200e over de finish komen maar wel het dalingsklassement pakken?
Ik weet dat de verhoudingen in het peleton wat anders liggen dan in het voetbal, maar de gemiddelde Eredivisie voetballer komt voor dat bedrag z'n bed echt niet uit. Nu weet ik dat het een 'bonus' is en geen doel op zich, maar het voelt een beetje als een pilot die volgend jaar weer over zou kunnen zijn.
Verder ben ik ook benieuwd hoe dit nou precies gemeten gaat worden, het gaat dus niet om de eerste persoon die beneden is, maar de tijd van de top naar de voet? Iemand uit het peleton zou zich dus af kunnen laten zakken om vervolgens de hele afdaling vrij baan te hebben. Als 200e over de finish komen maar wel het dalingsklassement pakken?
-
- Forum-lid HC
dat blijft bizar in het wielrennen, prijzengeld is sowieso laag in het wielrennen in vergelijking met andere sporten.tieky schreef:En dan te bedenken dat de eindoverwinning in de Giro Donne 2016 een krappe €1.000,- was
-
- Forum-lid HC
Wielrennen is sowieso een sponsor sport, maar recettes zijn bij voetbal ook maar een fractie van de omzet (Eredivisie iets meer, Bundesliga en PL slechts een paar %).
De Europa League, Champions League en EK's/WK's draaien toch ook volledig op sponsor gelden? Die kunnen wel alle 64 teams/landen 5-50 miljoen uitkeren? Ik neem aan dat de kijkcijfers van de TdF niet veel onder doen voor een serie wedstrijden in de Europa League (natuurlijk heb je daar wel 205 wedstrijden in een EL seizoen).
Nu is dat misschien wel appels met peren vergelijken, maar €500,- voor een sprintje/afdaling is wel heel karig.
De Europa League, Champions League en EK's/WK's draaien toch ook volledig op sponsor gelden? Die kunnen wel alle 64 teams/landen 5-50 miljoen uitkeren? Ik neem aan dat de kijkcijfers van de TdF niet veel onder doen voor een serie wedstrijden in de Europa League (natuurlijk heb je daar wel 205 wedstrijden in een EL seizoen).
Nu is dat misschien wel appels met peren vergelijken, maar €500,- voor een sprintje/afdaling is wel heel karig.
-
- Forum-lid
Inderdaad omdat er geen trui aan verbonden is en dus nauwelijks extra sponsor publiciteit mee te rapen valt en het dus alleen om het beetje extra prijzengeld zal gaan kan het wel eens zijn dat alleen de mindere goden gegund wordt er wat extra mee te verdienen. Het beste is nog dat renners er als toneelspel net doen alsof ze er voor strijden en het totaal bedrag gewoon onderling verdelen. Analoog wat heel veel gebeurt in kleinere koersen en zeker bij de criteriums.ypuh schreef:Wielrennen is sowieso een sponsor sport, maar recettes zijn bij voetbal ook maar een fractie van de omzet (Eredivisie iets meer, Bundesliga en PL slechts een paar %).
Die prijs is natuurlijk verzonnen om Nibali zoveel mogelijk op het podium te krijgen om wat Pirelli prullaria in zijn handen te drukken. Als dat lukt dan zal er niet veel gebeuren.
Mochten er een paar mindere goden gaan strijden om die prijs en het is nog spannend op het eeind dan krijg je een soort van MotoGP race in ondergoed met aan de ene kant van de weg een rotswand en aan de andere kant een ravijn met al inzet een paar euro en een beetje eer. Dat lijkt mij niet de insteek van het wielrennen.
Ik vraag mij wel af hoe ze dit technisch gaan oplossen. Zouden de tijden d.m.v. de transponders worden gemeten? Hoe doen ze dat als iemand op een reserve fiets rijdt?
Als er al dergelijke techniek gebruikt wordt, zou het dan niet leuker zijn om het bergklassement op die manier te gaan berekenen i.p.v. de afdalingen?
Mochten er een paar mindere goden gaan strijden om die prijs en het is nog spannend op het eeind dan krijg je een soort van MotoGP race in ondergoed met aan de ene kant van de weg een rotswand en aan de andere kant een ravijn met al inzet een paar euro en een beetje eer. Dat lijkt mij niet de insteek van het wielrennen.
Ik vraag mij wel af hoe ze dit technisch gaan oplossen. Zouden de tijden d.m.v. de transponders worden gemeten? Hoe doen ze dat als iemand op een reserve fiets rijdt?
Als er al dergelijke techniek gebruikt wordt, zou het dan niet leuker zijn om het bergklassement op die manier te gaan berekenen i.p.v. de afdalingen?
Campagnolo Ultra Dork