Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Pijn in buitenkant linker kuit na 20km. Bikefit?

vermeulen
Forum-lid

vermeulen 10 nov 2016 11:03

Keezx schreef:Als iets er al is, hoe voorkom je dat achteraf?
Het komt na 20 km pas opzetten.

dixy100
Forum-lid

dixy100 10 nov 2016 20:54

En als je eens een wat hogere cadans gaat trappen?

scoloo
Forum-lid

scoloo 11 nov 2016 19:01

dixy100 schreef:En als je eens een wat hogere cadans gaat trappen?
Gemiddelde van 100 is het op het dit moment. Fiets dus al met een hoge cadans.
Biking is Living!

scoloo
Forum-lid

scoloo 13 nov 2016 20:18

Vandaag gefietst en jammer genoeg heeft de laatste triggerpoint behandeling weinig geholpen. Woensdag ga ik weer naar mijn fysio toe en dan ga ik het verhaal van de osteopaat bespreken. Heb me eens ingelezen en ik denk inderdaad dat dat een prima optie is.

Ik moet wel zeggen dat als ik op mijn rechterkuit duw, op dezelfde plek, ik ook wel dezelfde pijn voel. Alleen die pijn is niet "gewoon" voelbaar zeg maar.
Biking is Living!

ceon
Forum-lid

Gebruikersavatar ceon 15 nov 2016 12:26

Is er al gekeken naar je fibulakopje links ? Dat is het kopje van het kuitbeen. Soms kan dit bijv. bij een enkelverzwikking verschuiven. Net achter het kopje splitst de zenuw. Druk op de zenuw kan de pijn veroorzaken. Daarnaast kan er ook sprake zijn van een loge syndroom. Hierbij zit het bindweefsel te strak om de spieren aan de buitenzijde van de kuit. Door inspanning loopt de loge vol en er ontstaat er ischaemie en dus pijn. Dit zou kunnen spreken voor het feit dat de pijn weg is als je afstapt. Heb je ook last bij langer lopen of wandelen ?
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

scoloo
Forum-lid

scoloo 15 nov 2016 12:38

Bedankt voor je antwoord. Daar is nog niet naar gekeken. Maar ik fiets nou 6 jaar en heb pas het laatste half jaar hier last van.

Met lopen geen last. Ook niet voor langere periodes.
Biking is Living!

liehoed
Forum-lid

liehoed 02 dec 2016 14:00

Moet zeggen dat er een hoop goed bedoelde advies word gegeven maar lees veel onzin. Zonder fatsoenlijke onderzoek valt niet vast te stellen wat er is. Ik adviseer idd een ander professional naar te laten kijken die andere expertise heeft. Eventueel een wierlenner die fysiotherapeut oid is. In ieder geval succes.

kenicky
Forum-lid

kenicky 03 dec 2016 09:45

Ik denk ook dat TS in dit geval veel beter via medische wegen kan gaan bekijken wat de pijn veroorzaakt. Hier op het forum kan iedereen er iets van vinden, maar zonder gedegen onderzoek kom je niets verder.

Wat ik wel heb geleerd is dat je in dit soort situaties volhardend moet zijn. Iedere stap moet binnen een bepaalde periode iets opleveren. Lukt dit niet dan door naar de volgende stap. Ik zelf ben bijvoorbeeld veel te lang blijven hangen bij huisarts/fysio.
Er zijn geen slechte omstandigheden, alleen slechte excuses.

scoloo
Forum-lid

scoloo 21 dec 2016 19:44

Nou ik ben verder gekomen. Nog steeds is de situatie niet verbeterd maar ook niet verslechterd.

Afgelopen maandag een echo gehad en toch een bakerse cyste. Begin januari moet ik naar de orthopeed. Ik hoop dat daar meer uit komt. Waarschijnlijk een MRI en dan zien we hopelijk meer.
Biking is Living!

Robbert-010
Forum-lid

Robbert-010 02 mei 2017 22:31

@scoloo, Hoe is het nu uiteindelijk afgelopen na de MRI eind 2016. Hoe is het nu met je blessure?

Ik heb een soort gelijke klacht waarvoor ik momenteel bij de fysio loop. Bij mij lijkt de Common Peroneal zenuw bekneld te zitten. Ik fiets nog niet zo lang, sinds Feb dit jaar pas. Fiets van mijn schoonvader overgenomen die al heel wat jaren op de fiets zit. Ik voelde de klachten nadat ik na een ritje een tijdje met mijn benen over elkaar had gezeten.
inmiddels een aantal maal bij de fysio geweest. elke keer maakt hij de zenuw weer los. ook heb ik wat oefeningen gekregen om thuis te doen. vaak na deze oefeningen voelt het weer soepel en losser aan. maar iedere keer na / tijdens het fietsen na een km of 40 begint die knie weer te zeuren. Pijn aan de buitenzijde van knieholte. Na een uurtje of 2 na het Fietsen wordt de pijn wat erger. Schoenplaatjes al meer anders afgesteld waardoor mijn hak meer richten de Crank komt. Heeft wel voor iets minder last gezorgd maar, ik kom er niet vanaf.

Ik kom uit het hardlopen heb een goede basis conditie, maar door een blessure aan de achillespees en de mogelijkheid die ik kreeg doordat mijn schoonvader een nieuwe fiets kocht begonnen met fietsen.
Naast het hardlopen ben ik altijd veel actief geweest in de sportschool. Heb daardoor naast een goede basis conditie ook wat massa.

Persoonlijke statistieken
M
28
1.78
80KG

Iemand bekend met dit soort klachten?

scoloo
Forum-lid

scoloo 03 mei 2017 07:57

Ik ben op dit moment zover dat ik 15 mei een afspraak heb bij bike Passion voor een bikefit. De reden hiervoor :

Ikzelf ben nogal eigenwijs en vind vocht in de knie als oorzaak (voor mij) te kort door de bocht. Ben dus verder en verder gaan zoeken en heb uiteindelijk contact op genomen met Steve Hogg. In Australië. Voor hem is het vanaf afstand natuurlijk moeilijk te beoordelen maar hij heeft mij wel wat bruikbare adviezen gegeven.

1. Goede zooltjes. En dan vooral met goede ondersteuning onder de voetboog. Ik heb G6 zolen gekocht. Niet goedkoop maar wel goed. Dit heeft voor een groot deel geholpen.

2. Zadel omlaag. Ook dit heeft geholpen.

3. Rekken/yoga. Hieruit bleek dat de flexibiliteit in mijn heupen een reden zijn dat ik niet mooi op het zadel kom te zitten. Ik draai mijn pelvis en dit zorgt ervoor dat er teveel spanning op de spieren in mijn linker been ontstaan. Ik rek nu intensief voor ongeveer 1.5 maand. Elke keer 20 min na de training. Dit heeft echt heel veel geholpen.

Waarom ik dan toch nog een bikefit wil? Omdat ik vertrouwen heb in Jurrian/bike Passion. En omdat de pijn nog niet volledig weg is. Maar het is wel een stuk draaglijker.

Weet niet of dit alles op jouw van toepassing is maar misschien heb je er wat aan.
Biking is Living!

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 03 mei 2017 11:05

@scoloo. Ik begrijp het echt niet. Je gaat iemand vanaf de andere kant van de wereld vragen wat je zou kunnen hebben. Volgens mij allemaal antwoorden die je in Nederland ook allang had kunnen krijgen, maar ja dan wel niet van iemand met naam. En dan ga je nu een bikefit doen? Om te kijken of Steve Hogg gelijk heeft, of om te kijken of Bike Passion ook dezelfde conclusies heeft. Al bedacht wat je gaat doen als Bike Passion met andere ideeën komt?

Plaats reactie