Elektrische sokken
Deze middag voor het eerst met de verwarmde sokken vertrokken. Nu was het niet echt koud met ±6°. Op geen enkel moment koude voeten gehad. Op ongeveer 15km van het einde werd ik getrakteerd op een pittige regenbui, en ik was een beetje bang dat dit nefast zou zijn voor de batterijhouders. Die zitten op de zijkant van de sokken, in een apart zakje in dezelfde stof als de sokken. Maar waterdicht is de batterijhouder zeker niet. Nu heb ik wel spatborden (crudracer's die vooraan redelijk laag komen) én een nanoflex broek die bedien veel water tegenhouden, maar echt gerust was ik niet. Ik bekijk eerstdaags of ik alles in een klein plastiek zakje kan stoppen.
Nu eens voelen hoe dat werkt als het vriest.
Nu eens voelen hoe dat werkt als het vriest.
Na een paar weken met de sokken durf ik eerlijk te zeggen dat ze zwaar tegenvallen. Ondanks de behoorlijk goede batterijen (GP2700), zijn de batterijen na amper 1 uur leeg. Bovendien voel ik de warmte maar zeer lokaal, en niet over de volledige voetzool.
Neen, deze chinese aankoop valt tegen. Maar goed, het kan niet altijd prijs zijn zeker.
Ik wil het wel eerlijk delen met jullie. Niet kopen dus bij aliexpress.
Neen, deze chinese aankoop valt tegen. Maar goed, het kan niet altijd prijs zijn zeker.
Ik wil het wel eerlijk delen met jullie. Niet kopen dus bij aliexpress.
- Carlosiebers
- Forum-lid
- Contact
Hoe bevallen de sokken na ruim 2 maanden gebruikt te hebben?havana schreef:
Mijn nieuwste wapen is derhalve een setje verwarmde sokken van Lenz.
Ik kocht ze in de aanbieding voor ca. 120 euro. Een hoop geld voor een setje sokken, maar je kunt gerust zeggen dat ik ten einde raad ben
Gisteren en vandaag heb ik ze 2x3 uur getest en eerste indrukken zijn goed. Gisteren waren ze vrij snel leeg, maar dat kwam omdat ik ruim een week geleden had opgeladen. Toen ik vandaag na ca. 3 uur thuiskwam, brandde het lampje nog steeds. Volgens de specs zouden ze tot een uur of 4 moeten meegaan. Voeten heerlijk warm. Beide keren overigens geen overschoenen gebruikt, maar alleen winterschoenen.
De echte test moet natuurlijk nog komen als het écht koud wordt.
Het systeem zelf is doodsimpel. De accu's laad je op met de bijgeleverd lader. Dat duurt wel een paar uur. Op adapter zit een lampje waaraan je kunt zien dat de boel vol is. De accu's klik je m.b.v. 3 drukknopen op de sokken (zelfde systeem als bij een hartslagband). Er zit een lampje op de accu waaraan je kunt zien dat de boel werkt. Vervolgens klap je de sok terug zodat de accu netjes op z'n plek blijft. Tijdens het fietsen heb je er totaal geen last van. Het ziet er wel een beetje gek uit, maar de accu's zijn niet heel groot (iets kleiner dan een luciferdoosje) dus het valt niet echt op.
Ik ga ze hoogst waarschijnlijk ook aanschaffen maar ben benieuwd of de 700 genoeg capaciteit aan boord heeft voor wat langere ritten?
S-Works Venge Rotor Inpower Dura Ace Di2 Osymatric Wahoo Elemnt + Kickr ISM Tubeless
Uitstekend bevallen ze, iedere rit weer. De accu's doen het ongeveer 4 uur.
- Carlosiebers
- Forum-lid
- Contact
Oké bedankt voor je info.
4 uur is meestal wel genoeg, alleen mijn ervaring is dat de capaciteit van accu's vaak snel afneemt!
Ik zag dat er ook een 5.0 toe cap versie is, waar zitten de verwarming elementen verwerkt bij deze versie?
4 uur is meestal wel genoeg, alleen mijn ervaring is dat de capaciteit van accu's vaak snel afneemt!
Ik zag dat er ook een 5.0 toe cap versie is, waar zitten de verwarming elementen verwerkt bij deze versie?
S-Works Venge Rotor Inpower Dura Ace Di2 Osymatric Wahoo Elemnt + Kickr ISM Tubeless
-
- Forum-lid
Naar aanleiding van dit topic heb ik ook deze sokken aangeschaft, tot mijn teleurstelling werken ze zeer matig. Gebruik ze samen met winterschoenen, ik had echt warme voeten verwacht maar je voelt nauwelijks warmte ontwikkeling. Geen idee of de modellen met iets zwaardere en instelbare accu's beter werken.
- triumph_st
- Forum-lid
Ik heb me onlangs deze aangeschaft: https://www.ekoi.com/nl/overschoenen-wi ... zwart.html
Zéér tevreden over.
Ook als handschoenen te koop en die heb ik ook.
Zéér tevreden over.
Ook als handschoenen te koop en die heb ik ook.
-
- Forum-lid
Zonde van het geld elektrische sokken. Ik heb ooit een set in china gekocht.1 keer gebruikt, is niks.
Wat veel beter helpt: Koop een goed paar wintersokken van Craft en een warm houd deken (folie).
Knip een stuk van die folie af en doe het met de goudkleurige zijde naar de buitenkant om je tenen. Trek de sokken aan en geen koude tenen meer. Afgelopen 2 maanden zo door gefietst, ook met de winter elf steden fietstocht en geen koude voeten gehad.
Wat veel beter helpt: Koop een goed paar wintersokken van Craft en een warm houd deken (folie).
Knip een stuk van die folie af en doe het met de goudkleurige zijde naar de buitenkant om je tenen. Trek de sokken aan en geen koude tenen meer. Afgelopen 2 maanden zo door gefietst, ook met de winter elf steden fietstocht en geen koude voeten gehad.
Koubeleving is natuurlijk heel persoonlijk, he.
Ik heb snel last van koude handen en voeten. Ik rij rustig met dikke merinosokken, winterschoenen en neopreen overschoenen rond/net onder het vriespunt. Met die temperaturen van vorige week zie je mij überhaupt niet op een fiets.
Een collega rijdt rustig tot -3 met zn zomerschoenen.
Zeggen dat t per definitie zinloos is is wat kort door de bocht....
Ik heb snel last van koude handen en voeten. Ik rij rustig met dikke merinosokken, winterschoenen en neopreen overschoenen rond/net onder het vriespunt. Met die temperaturen van vorige week zie je mij überhaupt niet op een fiets.
Een collega rijdt rustig tot -3 met zn zomerschoenen.
Zeggen dat t per definitie zinloos is is wat kort door de bocht....
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Test n=1, 1 paar sokken voor 1 rit gebruikt, en daar conclusie op baseren voor de hele markt. Diederik Stapel zou jaloers zijnstatusquooh schreef: ↑08 mar 2018 18:39 Zonde van het geld elektrische sokken. Ik heb ooit een set in china gekocht.1 keer gebruikt, is niks.
Is je conclusie dat het zonde van je geld is om electrische sokken te kopen? Chinese electrische sokken? Of specifiek type/merk Chinese electrische sokken?
Jouw eigen oplossing vind ik overigens wel een prima tip om uit te proberen. Voordat je electrische sokken aanschaft.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013