Winterfiets Elfstedentocht, zondag 5 februari 2017
Een GPS die je moet opladen via USB: daarvan zal de interne batterij na veelvoudig gebruik zijn capaciteit verliezen. Zo'n powerbank is een optie. Je sleept dan wel meer mee. De capaciteit daarvan kan ook minder zijn bij koud en nat weer.
De Garmin Etrex gebruik ik ook voor andere sporten.
Deze is wat dikker, staat misschien wat minder mooi, maar wel zeer nauwkeurig en de topografische kaart loopt ook vlot. Is geen fiets GPS maar een outdoor GPS.
Met 2 verse AA gaat deze lang mee en 2 reserve zijn veel compacter en kun je wegstoppen onder je kleding waar ze warm blijven. En AA is overal te verkrijgen. Setje kopen bij tankstation is nog altijd sneller gedaan dan een stopcontact zoeken.
Onderweg opladen van een usb gps tijdens zo'n tocht zou ik niet aanraden. Dat kost tijd en het is maar de vraag of je een stopcontact kunt vinden. Misschien al bezet door andere..
Beter doorfietsen, pauzes kort houden, niet gaan zitten. Hooguit 1x
Die gratis haring liet ik lekker staan. Even stempelen, bidon afvullen en Go.
De Garmin Etrex gebruik ik ook voor andere sporten.
Deze is wat dikker, staat misschien wat minder mooi, maar wel zeer nauwkeurig en de topografische kaart loopt ook vlot. Is geen fiets GPS maar een outdoor GPS.
Met 2 verse AA gaat deze lang mee en 2 reserve zijn veel compacter en kun je wegstoppen onder je kleding waar ze warm blijven. En AA is overal te verkrijgen. Setje kopen bij tankstation is nog altijd sneller gedaan dan een stopcontact zoeken.
Onderweg opladen van een usb gps tijdens zo'n tocht zou ik niet aanraden. Dat kost tijd en het is maar de vraag of je een stopcontact kunt vinden. Misschien al bezet door andere..
Beter doorfietsen, pauzes kort houden, niet gaan zitten. Hooguit 1x
Die gratis haring liet ik lekker staan. Even stempelen, bidon afvullen en Go.
Stond daar nog info in die ik niet op de site kan vinden, of vooral flauwekul?statusquooh schreef:Ja er zijn volgens mij 2 mailings verstuurd.kawouter schreef:Ik had me afgemeld voor die frieslandbeweegt nieuwsbrief, maar vraag me nu af of ik een mailing heb gemist. Is onlangs (dit jaar) nog een infomail verzonden?
-
- Forum-lid
Op de website vind je ook alle info, maar het houdt je altijd even bij de tijd een mailing...
omdat garmin.openstreetmap.nl eruit ligt tm maandag vanwege een powercut (volgens het forum) en ik graag morgen nog een kaart van Friesland op mijn Edge wil installeren, vroeg ik me af of iemand mij die zou willen mailen?
-
- Forum-lid HC
Succes en veel plezier alvast iedereen. Kan zelf helaas niet meedoen morgen. Ik hoop op een mooi (droog) weertje.
Je kunt misschien openfietsmap tijdelijk gebruiken.kawouter schreef:omdat garmin.openstreetmap.nl eruit ligt tm maandag vanwege een powercut (volgens het forum) en ik graag morgen nog een kaart van Friesland op mijn Edge wil installeren, vroeg ik me af of iemand mij die zou willen mailen?
Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
-
- Forum-lid
Ik wilde om een andere reden openstreetmap downloaden om in Mapsource de nieuwste versie te zetten. Lukte , tot jouw bericht om onduidelijke reden , mij ook niet.kawouter schreef:omdat garmin.openstreetmap.nl eruit ligt tm maandag vanwege een powercut (volgens het forum) en ik graag morgen nog een kaart van Friesland op mijn Edge wil installeren, vroeg ik me af of iemand mij die zou willen mailen?
http://www.openfietsmap.nl/downloads werkte wel gewoon. Misschien dat je daar iets aan hebt.
-
- Forum-lid
Wist ik niet , jammerkawouter schreef:hij is nog niet binnen. Maar iig bedankt voor de moeite.
@69: volgens het gebruikersforum heeft de server een powercut tm maandagmorgen. De openfietsmap-maps zijn te groot (mb's) voor de 520.
Op het laatste moment ingeschreven en gisteren de ronde gereden. Het was uitstekend fietsweer en tevens was er voldoende fietsvolk op de been.
Nog even een kort stukje met JoostG opgefietst, waarbij ik niet wist dat dit JoostG was. Zijn fietsmaat kende mijn fietsmaat waardoor wij een stuk hebben opgefietst. Totdat mijn ketting brak en wij een klein stukje herstelwerkzaamheden moesten verrichten waarbij het sociale karakter van de fietser maar weer bleek... Binnen 5 minuten stond een collega fietser met een goed stukje tooling paraat om te helpen
Wel was ik smerig tot op het bot.... Veel modder, mest en water door de overvloedige regen de nacht er voor..... Ik zag er uit als een waardig veldrijder
Al met al een lekker dagje. Met al die stempelposten onderweg en het kruipen op smalle paden langs het water toch nog een gemiddelde van 29,5 p/u en totaal 211 km gefietst. Maar, lekker belangrijk dat gemiddelde , de kilometers aan plezier is wat ik belangrijk vind
Nu het zomerkruisje en het winterkruisje binnen. De zomer doe ik niet vlot weer, door de drukte onderweg, deze is voor herhaling vatbaar.
Nog even een kort stukje met JoostG opgefietst, waarbij ik niet wist dat dit JoostG was. Zijn fietsmaat kende mijn fietsmaat waardoor wij een stuk hebben opgefietst. Totdat mijn ketting brak en wij een klein stukje herstelwerkzaamheden moesten verrichten waarbij het sociale karakter van de fietser maar weer bleek... Binnen 5 minuten stond een collega fietser met een goed stukje tooling paraat om te helpen
Wel was ik smerig tot op het bot.... Veel modder, mest en water door de overvloedige regen de nacht er voor..... Ik zag er uit als een waardig veldrijder
Al met al een lekker dagje. Met al die stempelposten onderweg en het kruipen op smalle paden langs het water toch nog een gemiddelde van 29,5 p/u en totaal 211 km gefietst. Maar, lekker belangrijk dat gemiddelde , de kilometers aan plezier is wat ik belangrijk vind
Nu het zomerkruisje en het winterkruisje binnen. De zomer doe ik niet vlot weer, door de drukte onderweg, deze is voor herhaling vatbaar.