Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid
-
Jans
- Forum-lid HC
Jans
09 dec 2016 18:13
robracermtb schreef:@ Fietsen?altijd
Leestip: Moderne training voor wielrenners door Cees Vermunt.
Soms 2e hands te vinden.
Stukken erin over tiener-wielrenners.
Sorry dat ik nogal cynisch reageer, maar wordt daarin ook de 180km naar school van TS meegenomen??
Het lijkt me een veel beter plan als hij met de trainer van de vereniging gaat praten. Aangenomen dat het iemand is die meer als alleen goedbedoelend is, maar ook nog weet waar hij mee bezig is.
-
robracermtb
- Forum-lid
robracermtb
10 dec 2016 11:03
.
Laatst gewijzigd door
robracermtb op 04 apr 2019 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
svvander
- Forum-lid
-
Contact
svvander
10 dec 2016 11:26
@robracermtb wacht ff: diene gast (TS) vraagt raadt via het forum en Jans geeft zijn mening (en wat hij zegt houdt wat mij betreft wel steek) en jij zegt dat hij zevert (waarom is mij absoluut niet duidelijk). Nog sterker: iedere renner (dus je bent ook al direct renner), moet zijn eigen coach zijn. Jij bent volgens mij de wereldkampioen MTB... maar zonder coach. Sterk!. Van gezever gesproken!
Laten we elkaar nu niet altijd afschieten en de TS verder proberen te helpen met raad. Wat hij ermee doet en hoe hij het doet is zijn zaak. Maar niet ik of jij hebben het recht, nee sterker nog, de kennis om te zeggen wat een ander mag/kan doen. En als dit wel zo is: help 'm dan concreet verder, i.p.v. topics vol te lullen met BS! Even goede vrienden, het moest er even af.
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)
-
Herman_N
- Forum-lid
-
Contact
Herman_N
10 dec 2016 13:32
Fietsen?altijd schreef:Het is nu winter dus nu is het 6-8 uur in de week. Straks midden in het seizoen 8-12 uur in de week. Ik denk dat het klopt wat jullie zeggen. Ik fiets 7 dagen in de week, ik denk dat mijn lichaam op zo'n dag een hersteldag neemt.
Ik vermoed dat hier de vinger op de zere plek ligt. 7 dagen fietsen per week, nauwelijks herstel. Ik zeg altijd maar zo, rust is de meest onderschatte trainingsvorm.
Gewoon veel meer rust inbouwen, laat je desnoods coachen door iemand met ervaring of een professionele trainer.
Succes.
-
TumTumTum
- Forum-lid
TumTumTum
10 dec 2016 16:40
robracermtb schreef:Laatste keer dat ik dit topic bezoek, speciaal voor Jans (blij dat je niet mijn collega bent, wat een gezever).
Sorry dat ik nogal cynisch reageer, maar zo kijkend naar je foto zou wat wielersportzelfstudie ook aan jou goed besteed zijn.
Wow.
Ik ben wel benieuwd wat jij dan allemaal in die foto ziet. Knap hoor als je iemand een persoonlijk trainingsschema kunt aanmeten alleen maar op basis van een forum avatar, zo man...kan je rijk mee worden.

Veni. Vidi. Fietsie.
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Fietsen?altijd
10 dec 2016 17:21
Ja die gaven wil ik ook wel. Jans stelde een normale vraag.
Bedankt voor jullie reacties en de hulp!
Maak joe woar
-
Herman_N
- Forum-lid
-
Contact
Herman_N
10 dec 2016 17:40
robracermtb schreef:Sorry dat ik nogal cynisch reageer, maar zo kijkend naar je foto zou wat wielersportzelfstudie ook aan jou goed besteed zijn.
Een hele nare opmerking. Onder de gordel en volstrekt niet ter zake doende

-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Fietsen?altijd
10 dec 2016 18:14
Oh ja, vandaag wel een lekker wedstrijdje op de mtb in de trant van 'gewoon leuk'.
Maak joe woar
-
Daniel1989
- Forum-lid
Daniel1989
10 dec 2016 21:35
We hadden een poosje alan smeets op het forum die haakte hier altijd wel op in.
Is volgens mij een aardig goede trainer. Kost wel een paar €.
Ps hoe was je wedstijd vandaag ?
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Fietsen?altijd
10 dec 2016 21:43
Leuk! Ik mountainbike sinds mijn 11e en deze winter een paar wedstrijdjes voor de lol. Heel wat anders en heb het nog niet helemaal onder de knie. Op de racefiets knal je er wel omheen als je sneller bent maar dat is nu wat moeilijker.
Maak joe woar
-
Jans
- Forum-lid HC
Jans
10 dec 2016 21:53
@Ridley, waarom denk je dat het een goede trainer is? Ik zeg niet dat hij niet goed is, maar alleen maar omdat hij hier vaak hetzelfde verhaaltje vertelde?
Ik denk nog steeds dat Fietsen?altijd het eerst bij zijn vereniging moet proberen te zoeken. Je wilt als verenigingstrainer toch niet dat er regelmatig iemand roept "dat doe ik vandaag niet, mag niet van mijn privé trainer."
-
ottorongo
- Forum-lid
ottorongo
10 dec 2016 23:57
Nu jans : waarom dan een privétrainer nemen? En die clubtrainer schat ik ook niet te hoog in hoor. Als die dit alles (wat TS allemaal uitvoert) goedkeurt kan toch beter een privétrainer nemen.
Die man weet het niet of neemt het niet zo nauw met zijn functie. En ja, ook ik mis hier A.Smeets erg.