Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wat gaat of heeft de fietsforum renner gegeten vandaag.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 05 jan 2017 20:28

Gastheerg schreef:Ik zie dat ik met jullie beter kan gaan fietsen dan in de keuken gaan staan :mrgreen:
Mijn draadjesvlees is anders hardstikke lekker.:p Het is meer een stew geworden, ik doe er ook erwten, aardappels, tomaten en verse kruiden uit de tuin bij.
Veni. Vidi. Fietsie.

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 05 jan 2017 20:29

Jans schreef:
Fietsen?altijd schreef:Ik eet nooit fruit want ik vind het niet vreten :) Maar toch gezond dus die 3 stuks fruit per dag is kul. Mits je wel normaal groentes eet.
Sorry, wat een onzin. Niet alle fruit smaakt hetzelfde, dus er is heus wel iets wat je zou kunnen eten. Met je 16 jaar weet je nog helemaal niet wat het tekort aan fruit met je lichaam kan gaan doen. En wat ik me nog kan herinneren, dit topic http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=81467. Wie weet hebben we nu het antwoord.
Ik zei het wat bot maar smoothies drink ik af en toe wel. Ik probeer alles ook wel maar het enige wat ik lekker vind is watermeloen maar dat is weer wat lastiger. Maar goed groente eten helpt, ik lust bijna alles dus vitamines krijg ik wel binnen.
Maak joe woar

matthijsln
Forum-lid

matthijsln 05 jan 2017 21:06

Supergrover schreef: Wat voor een programma gebruik je hier, Matthijs???
Dit was een eenmalige invulactie in Google Spreadsheets met hulp van de Myfitnesspal streepjescodescanner en Appie van Albert Heijn. Helaas is Myfitnesspal tegenwoordig erg onhandig zonder premium, maar op de website kan je zo'n overzicht met macronutriënten nog wel zien. Ik hou dit niet dagelijks zo exact bij maar doe het een beetje op het oog.

De prijs kolom had ik er alleen bijgezet voor de whey (wordt wel eens als te duur ten opzichte van eiwit uit normaal eten gezien), maar toen ik toch bezig was ook verder ingevuld ;)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 05 jan 2017 21:20

Gastheerg schreef:Ik zie dat ik met jullie beter kan gaan fietsen dan in de keuken gaan staan :mrgreen:
Het is inderdaad wel ontluisterend om te zien wat voor zooi sommigen naar binnen werken. Ik snap dat smaken verschillen maar er zijn toch grenzen...

Wiliertoerist
Forum-lid

Gebruikersavatar Wiliertoerist 05 jan 2017 21:46

Ik sluit mij graag aan bij jouw kookclub ;)

Daniel1989
Forum-lid

Daniel1989 05 jan 2017 22:04

7:00 bakje yoghurt met musli met rozijnen
10:00 glas fris met een kaakje
12:00 3 boterhammen pate. Kaas. Salade.
17:00 zelfgemaakte nasi. Met spersibonen sate saus met kippendij.
Toetje magre kwark.

20:00 bakkie koffie met een stukje boter koek

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 05 jan 2017 22:10

Keezx schreef:
Sweety2008 schreef:Dit eet ik vandaag:

1 appel + kop espresso.
's middags 1 kommetje yoghurt met muesli en cranberry.
's namiddags 1 banaan
Avondeten 2 sneetjes brood een met oude kaas en de andere met tomatenmark en parmezaanse kaas + 1 hardgekookt eitje.

Later op de avond nog 1 kaki.

Drinken doe ik 2 grote kannen à 1 liter kruidentee + meerdere kopjes espresso in de loop van de dag.

Tussendoortjes in vorm van snoep en koekjes probeer ik te vermijden en het lukt aardig. Niks in huis halen dan kom ik ook niet in de verleiding. :P

Da's toch 3x niks, ik zou er mee van de graat vallen , soort van hongerdieet.....
Als je slank wilt blijven dan is weinig eten een must.
Morgen heb ik een fruitdag dit betekend als ontbijt 1 Appel + koffie.
Lunch 1 banaan + een handje vol druiven en koffie
Avondeten 1 kaki.
De hele dag door kruidenthee zoals brandnetelthee.
Ghost Nivolet 6LC

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 05 jan 2017 22:12

Avvocato schreef:Een kaki is bedoel je die fruitsoort die bovenkomt als ik dat google? Nog nooit van gehoord en hier al een paar keer genoemd :)
Is heel erg lekker smaakt zoet een beetje zoals een perzik of nectarine maar niet zo sappig.
Ghost Nivolet 6LC

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 05 jan 2017 22:18

@Sweety En op dat beetje sport je? Geen wonder dat het nogal eens fout gaat. Warm eten doe je dus niet?

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 05 jan 2017 22:21

matthijsln schreef:
Supergrover schreef: Wat voor een programma gebruik je hier, Matthijs???
Dit was een eenmalige invulactie in Google Spreadsheets met hulp van de Myfitnesspal streepjescodescanner en Appie van Albert Heijn. Helaas is Myfitnesspal tegenwoordig erg onhandig zonder premium, maar op de website kan je zo'n overzicht met macronutriënten nog wel zien. Ik hou dit niet dagelijks zo exact bij maar doe het een beetje op het oog.

De prijs kolom had ik er alleen bijgezet voor de whey (wordt wel eens als te duur ten opzichte van eiwit uit normaal eten gezien), maar toen ik toch bezig was ook verder ingevuld ;)

rocketscience dus voor mij...

Thnx !
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 05 jan 2017 22:26

Jans schreef:
Fietsen?altijd schreef:Ik eet nooit fruit want ik vind het niet vreten :) Maar toch gezond dus die 3 stuks fruit per dag is kul. Mits je wel normaal groentes eet.
Sorry, wat een onzin. Niet alle fruit smaakt hetzelfde, dus er is heus wel iets wat je zou kunnen eten. Met je 16 jaar weet je nog helemaal niet wat het tekort aan fruit met je lichaam kan gaan doen. En wat ik me nog kan herinneren, dit topic http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=81467. Wie weet hebben we nu het antwoord.
Na 40 jaar fruittekort weet ik nog steeds niet wat die negatieve gevolgen dan zouden zijn. Ik heb last van oral allergy syndrome en van het eten van zo ongeveer al het fruit dat ik lust krijg ik gruwelijke jeuk in mijn mond. Niks ernstigs maar het is wel vreselijk irritant als je jeuk heb waar je niet kunt krabben. Ik eet hooguit 1x per maand een appel en ook zonder vitaminepillen heb ik geen tekorten.
Campagnolo Ultra Dork

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 05 jan 2017 22:40

@Ernie C. ik ben echt niet zo'n gezondheidsfreak, maar, onder normale omstandigheden lijkt fruit met echt niet helemaal onzin. Maar ik voel wel met je mee als je er allergisch voor bent. En uit ervaring weet ik, dat jeuk, ook als je wel kunt krabben, geen pretje is.

Plaats reactie