Fietstechnicus opleiding
-
- Forum-lid
Ja. Eerst mts en daarna hts behoort al tot de mogelijkheden of een soort tussenjaar waarin ik Natuurkunde en Wiskunde B volg en voor de rest werk.
Maak joe woar
Ik heb niet het idee dat je er erg mee bezig bent. Wat je hierboven beschrijft wisten we al, en jij ook.Fietsen?altijd schreef:Ja. Eerst mts en daarna hts behoort al tot de mogelijkheden of een soort tussenjaar waarin ik Natuurkunde en Wiskunde B volg en voor de rest werk.
Maar ik ben bang dat je meer bezig bent met heel veel bijdragen op dit forum te zetten dan dat je echt met je eigen toekomst bezig bent.
Dit zegt een oud mens waar je je niet te veel van aan moet trekken, maar ik zou het wel heel jammer vinden als je niet echt goed uitzoekt wat je nu wilt en wat je daar voor regelen moet.
-
- Forum-lid
Mn rooster is een gatenkaas en mn vrienden hebben weer andere tussenuren... Huiswerk en alles valt wel mee.
Ik heb al wat opendagen in de agenda staan en een lijst met studies.
Ik heb al wat opendagen in de agenda staan en een lijst met studies.
Maak joe woar
-
- Forum-lid
Ik mag graag met mijn handen bezig zijn en veel van de praktijk weten en kunnen. Dit leer ik op het mbo meer dan op het hbo. Het wordt dan een werken en leren studie en daar aansluitend een HBO. Dit is misschien wel een omweg maar als ik zo meer plezier heb is dat ook wat waard. En als ik later ergens werk is het wel een voordeel dat ik snap wat iemand moet doen waarover ik de leiding heb.
Maar zelf kan ik ook veel leren als hobby en ik heb de contacten dat ik de basis van het lassen kan leren. Dus keuzes maar ik kom er wel uit!
Ook heb ik waarschijnlijk nog een gesprek met de loopbaanbegeleider op school.
Maar zelf kan ik ook veel leren als hobby en ik heb de contacten dat ik de basis van het lassen kan leren. Dus keuzes maar ik kom er wel uit!
Ook heb ik waarschijnlijk nog een gesprek met de loopbaanbegeleider op school.
Maak joe woar
-
- Forum-lid
Misschien wel leuk om te zeggen wat ik nou uiteindelijk ga doen. Een BOL 4 opleiding (dus geen werken en leren), Middenkader engineering technicus werktuigbouwkunde. Leuk, praktisch en ook theorie, zorgt voor een brede opleiding met veel mogelijkheden binnen bedrijven en doorstuderen.
Maak joe woar
Als ik even zo vrij mag zijn om te reageren..
Ik lees dit topic met enig verbazing, net zoals jij met je oriëntering van je toekomst bezig bent.
Als ik je één tip mag geven, ga dan niet met een Havo opleiding naar de MTS. Begin gewoon aan een HBO opleiding en doe daarnaast enkele 'technische studies' erbij.
Zorg dat je als eerste een goede basisopleiding hebt, want met een middelbare opleiding ga je het tegenwoordig echt niet meer redden. Dat je eerst MTS wil doen en vervolgens HTS is gewoon verloren tijd. Je hebt totaal geen voorsprong of wat dan ook dan iemand die rechtstreeks vanuit de Havo de HTS is gaan doen.
Je technische skills kun je nog altijd na je studie doen, of erbij in het weekend of een verloren avond.
Ik heb zelf een HBO studie in deeltijd gedaan, nadat ik bijna 8 jaar heb gewerkt na mijn MTS opleiding. Als ik het nog een keer over mocht doen...
Had ik toentertijd maar gewoon naar mijn ouders geluisterd, net zoals Jans je wijze raad probeert te geven![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Ik lees dit topic met enig verbazing, net zoals jij met je oriëntering van je toekomst bezig bent.
Als ik je één tip mag geven, ga dan niet met een Havo opleiding naar de MTS. Begin gewoon aan een HBO opleiding en doe daarnaast enkele 'technische studies' erbij.
Zorg dat je als eerste een goede basisopleiding hebt, want met een middelbare opleiding ga je het tegenwoordig echt niet meer redden. Dat je eerst MTS wil doen en vervolgens HTS is gewoon verloren tijd. Je hebt totaal geen voorsprong of wat dan ook dan iemand die rechtstreeks vanuit de Havo de HTS is gaan doen.
Je technische skills kun je nog altijd na je studie doen, of erbij in het weekend of een verloren avond.
Ik heb zelf een HBO studie in deeltijd gedaan, nadat ik bijna 8 jaar heb gewerkt na mijn MTS opleiding. Als ik het nog een keer over mocht doen...
Had ik toentertijd maar gewoon naar mijn ouders geluisterd, net zoals Jans je wijze raad probeert te geven
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)