Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Schleck Granfondo

SSSander
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 jul 2015 10:04

SSSander 22 mei 2018 13:04

Iemand die me kan vertellen of het parcours autovrij gehouden wordt? Dit kan ik nergens in de brochure terugvinden.

Doel voor mij is om te kijken waar mijn plaats juist ergens is. Dit wordt mijn 2de cyclo ooit en als ik mijn zondagse clubgenoten moet geloven heb ik deze winter en voorjaar een enorme stap vooruit gezet. Al schrik ik wel van de snelheid die er verleden jaar gereden is!

metor
Forum-lid
Berichten: 375
Lid geworden op: 15 sep 2005 01:07

metor 22 mei 2018 14:59

Is niet volledig autovrij. Auto's worden wel naar de berm gedirigeerd maar het is formeel NIET auto vrij. Dus niet blind een binnenbocht oid ingaan.

dt_swiss
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 15 sep 2011 19:18

dt_swiss 22 mei 2018 22:18

Iemand een idee wat de mechanische hulp voorspelt?

gringo
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 feb 2010 18:17

gringo 23 mei 2018 00:00

dt_swiss schreef: 22 mei 2018 22:18 Iemand een idee wat de mechanische hulp voorspelt?
Geen idee wat het voorspelt.

Maar vorig jaar stond er op elke KM iemand van de organisatie zodat het hele parkoers continue in de gaten gehouden kon worden. Ik weet van anderen dat ze bij pech erg snel geholpen waren, de man.vrouw van de organisatie die op het parkoers stonden, kwamen gelijk aangelopen en indien nodig belden de mechanische hulp. die ook snel ter plaatse waren.

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 23 mei 2018 13:21

Organisatie is op en top op zijn Luxemburgs en dus dik in orde. Parcours is niet autovrij dus inderdaad altijd uit je doppen kijken. Vorig jaar zat ik in de eerste groep en op kruispunten en dergelijke werd het verkeer wel netjes tegengehouden. Geen idee wat er in de achterhoede gebeurt.

Jasperoo
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 apr 2016 20:17

Jasperoo 24 mei 2018 15:24

Ik ben benieuwd of het te doen is om in de eerste groep te komen vanaf de start, gezien de opmerkingen hier over de hectiek.
Kort eindigen is leuk, maar niet iedereen die voor je rijd zal de zelfde ervaring hebben. Blindelings wielen volgens lijkt mij gevoelsmatig niet zo lekker..

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 24 mei 2018 19:19

Ik hoop ook de oversteek naar het eerste vak te kunnen maken, mijn 2 makkers zijn een stuk jonger en mogen in het eerste vak, ik moet in het tweede (38 jaar jong :D )

Onze 4de kameraad heeft meer pech, 60+ en dus achteraan starten. Voor hem geldt eigenlijk dat hij de 85km moet rijden, ik denk dat hij wel "verkeerd" zal rijden, hij kan die 155km makkelijk aan en op een goed dag zelfs met een gemiddelde van 30km/u of meer.
Afbeelding

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3589
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 24 mei 2018 21:39

Jasperoo schreef: 24 mei 2018 15:24 Ik ben benieuwd of het te doen is om in de eerste groep te komen vanaf de start, gezien de opmerkingen hier over de hectiek.
Kort eindigen is leuk, maar niet iedereen die voor je rijd zal de zelfde ervaring hebben. Blindelings wielen volgens lijkt mij gevoelsmatig niet zo lekker..
Het is te doen, maar vraagt toch wel enige commitment... durven een gaatje induiken, af en toe eens een stukje vals plat doortrekken aan stevige vermogens. Ik heb vorig jaar zo wel kunnen vooraan geraken vanuit vak 45+ en een kameraad van me zelfs vanuit 50+... de eerste 25km waren zo aan +43km/h.
Afbeelding

Jasperoo
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 apr 2016 20:17

Jasperoo 27 mei 2018 16:53

Wat een parcours de eerste aantal km. Direct met 45 een bocht in duiken. Renners allemaal op elkaar en over het stuur. Net kunnen ontwijken.
Eerste twee uur wel bij de eerste groep kunnen blijven, met als gevolg gekookt.
Het was warm!

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3589
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 27 mei 2018 17:13

Mijn eerste DNF in een cyclo in mijn fiets-'carrière'.

Ik was eigenlijk wel blij dat de start van de verschillende leeftijdsgroepen nu met steeds een paar minuten tussenin gebeurde. Zo was het veel chiller in de eerste kilometers, en was het eigenlijk een wedstrijd waarbij de achterdeur van het leiderspeloton in de 45-49j leeftijdscategorie open stond bij elk klimmetje. Ik kon me relatief goed handhaven in de kopgroep, maar rond km 90 begon mijn maag lastig te doen, en toen ik vlak voor een klimmetje op km 94 een energy bar nuttigde, kwam die er onmiddellijk weer uit. Mijn benen waren meteen 2 blokken lood en mijn maag was helemaal verkrampt. Ik had geen zin om naar de finish te sukkelen, mijn vriendin stond 2.5km verder bovenaan de klim en bij haar ben ik uit de wedstrijd gestapt. Jammer want ondertussen was ons kopgroepje uitgedund tot een man of 13, en zat een top-10 plaats er echt wel in.

Moeilijk in te schatten wat er gebeurd is, waarschijnlijk een gevalletje teveel suikers en deshydratatie. Volgende keer beter...

https://www.strava.com/activities/1596603578
Afbeelding

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 27 mei 2018 18:34

Het was een erg mooie rit, parcours was ook mooi.

Ik moest in het tweede vak starten en wilde eigenlijk dolgraag naar de 15 jaar jongere kameraden die 2 minuten eerder waren gestart. Dus vol mee met de snelsten van mijn groep (niet evident als je 85kg weegt), na een 30-tal kilometer tegen een veel te hoog tempo kwam ik de eerste van de 2 tegen en dan ook direct achter gelaten (ik had maar verwacht van 23-jarige die minder dan 60kg weegt)

Na een kilometer of 70 moest ik de groep toch echt laten rijden (andere kameraad dus niet bij kunnen benen), op dat moment zat ik nog aan bijna 38km/u gemiddeld, wat dus echt veel te snel is voor mijn beperkte capaciteiten als klimmer.
Het is dan vrij snel bergaf gegaan met mij en uiteindelijk op 30.8 gemiddeld uitgekomen (snellere kameraad heeft langer aan verschillende groepjes kunnen aanklampen en is op 35km/u gemiddeld uitgekomen)
tragere kameraad kwam 1.5uur na mij binnen, blijkbaar op een gegeven moment last van de maag gekregen en 2 keer een café binnen gespurt voor een race-kak :D
Was helemaal leeg.

Ik vond het een erg leuke ervaring. Afpijling en seingevers waren super, overal waren de kruispunten vrij voor de fietsers (zowel seingevers als politie), eventuele auto's op het parcours werden door de aanwezige politie opzij 'geduwd', echt super.

De bevoorradingen waren een stuk minder, ik had nog overal water. Mijn kameraad van 60+ die een stuk achter mij reed, had niet overal water. Het eten was ook 3 keer niks (gelukkig heb ik altijd genoeg Meli-koeken mee zodat mijn maag niet protesteert van de zoetigheid)
Afbeelding

dt_swiss
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 15 sep 2011 19:18

dt_swiss 27 mei 2018 18:49

Het tegenhouden van t verkeer was echt top. Wat ik echt jammer blijf vinden is het effect van het wel of niet hebben van bevoorrading. Als je dat als enige niet hebt, kost dat je gewoon je plek op dit parcours.

Plaats reactie