Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2017

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 19 apr 2017 14:41

Zoiets stoms heb ik ook een aantal jaar geleden meegemaakt.
Ik kom aanrijden bij een spoorwegovergang die dicht was.
In het midden van het fietspad was een drempel en daar stond netjes een bordje op met een pijl naar rechts.
Mooi punt om mezelf aan vast te houden zodat ik me niet hoefde uit te klikken.
Netjes ernaast gestopt en ik pak het bord vast.........staat hij op een rubber voet.
Dus daar ging ik.
Iedereen die al stond te wachten draaide zich gelijk om en ik zag meer lachende dan bezorgde gezichten.
Gelukkig geen materiele of lichamelijke schade maar het ego was redelijk gedeukt.

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 19 apr 2017 14:43

toen mijn Look Keo blade pedalen net nieuw waren kwam ik er soms ook lastig uit los. Ook 2 keer zo'n val gemaakt, gelukkig beide keren zonder schade (dikke kont helpt dan goed!).
Afbeelding

Drkjv
Forum-lid

Gebruikersavatar Drkjv 19 apr 2017 14:55

enkele ritjes geleden een bijna lullige val meegemaakt. Ik kwam aangereden aan een kruispunt en het was rood, dus dacht ik laten we wat voorbij steken langs het voetpad. Zette ik mijn voorwiel niet scheef genoeg om op de stoep te rijden en glij ik alle kanten op, maar zonder uit te klippen toch recht gebleven. Geen idee hoe ik recht bleef maar de volgende keer denk ik wel eens 2 keer na voor ik het voetpad op ga :p

senior
Forum-lid

senior 19 apr 2017 18:58

Zo zie je maar: god straft onmiddellijk. Je hoort niet op het voetpad te fietsen om rood te ontlopen, dat blijkt maar weer. :mrgreen:

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 19 apr 2017 20:15

senior schreef:Zo zie je maar: god straft onmiddellijk. Je hoort niet op het voetpad te fietsen om rood te ontlopen, dat blijkt maar weer. :mrgreen:
+1

fietsslak
Forum-lid

Gebruikersavatar fietsslak 19 apr 2017 21:43

In het kader van oeps-momentjes dan deze klassieker:
Na een korte stop links inklikken, even afzetten met de rechtervoet om dan stapvoets rollend met nog één uitgeklikte voet proberen een stoeprandje op te rijden...

Doet het erg goed bij de omstaande schoolgaande jeugd. :oops:
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent

Martin78
Forum-lid

Gebruikersavatar Martin78 19 apr 2017 21:49

Afgelopen zaterdag na de amstel gold race, helemaal verkleumd en had echt geen zin meer in de fiets.
En op de terugweg even wachten op mijn collega, en na het opstappen ingeklikt met 1 voet en toen voelde ik hem aankomen....
Gelukkig viel ik in de berm, maar het drukke kruispunt zal wel een grappig moment hebben gezien want het voelde zo knullig aan

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 19 apr 2017 22:25

senior schreef:Zo zie je maar: god straft onmiddellijk. Je hoort niet op het voetpad te fietsen om rood te ontlopen, dat blijkt maar weer. :mrgreen:
Gheheh, hoogmoed komt voor...
Afbeelding

ilikebike
Forum-lid

ilikebike 20 apr 2017 19:13

bever schreef:
ilikebike schreef:Vorige jaar in 6 maanden tijd. Eerst me rechter pols gebroken (in de waaier ramde iemand ,die schuin achter me zat,mijn achterwiel). 5 man moesten zonodig over me heen rijden. Was weer net hersteld brak ik mijn linker hand. Ik knalde tegen een landbouwtrekker op. Gevolg is dat ik bang geworden ben in het verkeer.
jezus...wat een pech...hoe gaat het nu ?
Ik zit weer volledig op de fiets en draai weer aardig wat kilometrs weg. Toch nog steeds een beetje bang vooral met een groep rijden. Ik vertrouw alleen mij zelf nog. M.a.w. liefst fiets ik alleen nog. Terwijl ik in het verleden als wedstrijdrijder gewend was om in het peleton te rijden.

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 20 apr 2017 23:32

Jammer man, ik begrijp je wel. Probeer er gewoon weer van te genieten, dan komt misschien het vertrouwen in een ander ook weer terug. En zo niet dan niet toch, niet te veel druk daarop zetten.
Afbeelding

PetiK
Forum-lid

PetiK 26 apr 2017 08:20

Vanochtend volledig verrast door een bevroren bruggetje bij Zoetermeer. Echt een ijslaag erop, fiets schoot in een flits onder me vandaan, totaal geen kans. Schade gelukkig beperkt, wat schaafplekken + gat in fietsbroek.

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 26 apr 2017 16:47

Vanmiddag, vertrokken in de regen en na nog geen 5km van huis in een bocht raak ik met de linker pedaal de grond en glij onderuit en kom met het kettingblad tegen een lantaarnpaal tot stilstand. Stuurlint en linkerpedaal beschadigd alsmede de mouw van mijn jas en een gat in de overschoen tegen de regen. Verder schaafwonden op onderarm en dijbeen en natuurlijk een paar dikke plekken - blauwe plekken - van de val op arm, dijbeen en een pijnlijke rib. :x :oops:

Kon gelukkig daarna wel mijn rondje afmaken. :)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie