Pagina 4 van 4

Re: Waarom duur stuur en stuurpen?

Geplaatst: 15 feb 2017 18:10
door Gastheerg
Volgens mij heb ik het nergens over carbon, nergens over 230 Euro. En een heel stuur onder het stuurlint al helemaal niet. Daarnaast heb ik NIKS op m'n stuur zitten. Geen tellers etc.

Alleen een stuur dat net wat beter GEVORMD is voor jouw als persoon kan misschien net even tegen vallen in prijs. Je hebt voor 25 euro al een stuur. Als dat lekker zit en je vind het mooi? Niet verder zoeken!

Re: Waarom duur stuur en stuurpen?

Geplaatst: 15 feb 2017 18:22
door Keezx
Cannondale C1 compact is mijn favoriete stuur momenteel, kost een paar tientjes, helaas moeilijk los te vinden want ik zou er nog wel 1 willen (de eerste kwam van de Duitse Ebay. was van een nieuwe fiets gehaald).
Is vrijwel identiek met Deda RHM , maar heeft iets langere beugels.

Re: Waarom duur stuur en stuurpen?

Geplaatst: 15 feb 2017 18:42
door havana
Cannondale c1 benne toch gewoon een Full Spiet Ahet?

Re: Waarom duur stuur en stuurpen?

Geplaatst: 15 feb 2017 19:10
door Keezx
Wie het maakt weet ik niet , maar FSA heeft dat model niet.

Edit, de Cannondale sturen lijken gemaakt te worden door Kalloy....

Re: Waarom duur stuur en stuurpen?

Geplaatst: 15 feb 2017 21:55
door mvonk
Stuur en stuurpen moeten Alu zijn bij mij. Kleine prijs, goed stijf en nauwelijks zwaarder dan carbon.
Zeker bij ongelukjes hang ik liever op alu dan carbon.

De C1 is toch nog wel te kopen? Wel nieuw, maar bijv.: http://www.biker-boarder.de/shopware/Ca ... 8_653.html

Re: Waarom duur stuur en stuurpen?

Geplaatst: 15 feb 2017 22:06
door Woefdram
"Leider Ausverkauft"

Re: Waarom duur stuur en stuurpen?

Geplaatst: 16 feb 2017 12:02
door Beam me up, Scotty
Stuur en pen moeten aan een paar dingen voldoen (van onmisbaar/ goedkoop naar gewoon prettig/ betaalbaar resp. duurder):

diameters moeten passen bij vork en stuurpen,
breedte, drop en reach moeten passen bij jouw zithouding,
de kleur en uitstraling moeten aanspreken/ passen bij de rest,
het gewicht moet laag zijn.

Ik vind de eerste 3 criteria super belangrijk en de laatste is afhankelijk van de prijs.
Maar als de zadelpen Ritchey WCS heet (ik noem maar wat) zal ik ook mijn best doen voor een WCS stuurpen en stuur. En als mijn frame hoogglans zwart heeft zal ik geen mat zwarte pen kopen. O ja, en een pen moet zo horizontaal mogelijk zijn. En dan nog wat, stuurlint en zadel zijn dezelfde kleur, die moet passen bij het frame. En liever een pen die wat langer is icm met een stuur met minder reach (vind ik gewoon mooi). Zo kan ik nog wel even doorgaan...

Voor € 200 moet ik kunnen slagen, € 100 is geweldig en 300 bespreekbaar.

Re: Waarom duur stuur en stuurpen?

Geplaatst: 16 feb 2017 13:09
door Keezx
Deel die getalletjes door 10 en ik ben je man.

Re: Waarom duur stuur en stuurpen?

Geplaatst: 16 feb 2017 13:46
door amclassic-fan
Beam me up, Scotty schreef:O ja, en een pen moet zo horizontaal mogelijk zijn. En dan nog wat, stuurlint en zadel zijn dezelfde kleur, die moet passen bij het frame.
Stuurpennen met -17 graden zijn wel te krijgen, maar dat zijn wel uitzonderingen in een markt die gedomineerd wordt -6 graden pennen. Het scheelt erg veel in zithouding, zeker op een racefiets met relatief lange stuurpen. Voor de meeste fietsers is een -17 graden pen echt geen optie, het moet goed passen en niet enkel optisch mooi zijn.

Re: Waarom duur stuur en stuurpen?

Geplaatst: 16 feb 2017 14:06
door Keezx
En op een sloping frame ziet dat er dan ook weer raar uit, een 7 graden pen ziet er dan beter uit.

Re: Waarom duur stuur en stuurpen?

Geplaatst: 16 feb 2017 16:23
door Fietsen?altijd
Mijn stuur was 14 euro dus de prijs was top! Het moeilijkste was om het juiste type te vinden. Een 40 cm, zo'n gekke bocht, redelijke reach en een diepe zit. En alu want daar val ik liever mee.

Ik snap dat je misschien als je naar verloop van tijd de perfecte maat hebt en een dikke carbon iene koopt. Maar dat is ieder zijn eigen idee.

Re: Waarom duur stuur en stuurpen?

Geplaatst: 06 jun 2017 17:56
door El Pistolero
bigfloor schreef: 05 feb 2017 08:49 Ik heb een 'duur' stuur omdat de vorm beter is (wing shape) en daardoor zonder handschoenen kan fietsen. Laatst een rit gemaakt op een Giant huurfiets met 'normaal' stuur, ontzettend pijn aan de handpalmen gekregen.
Ik fiets ook altijd zonder handschoenen. Na een kilometer of 70 begin ik ook last van mijn handpalmen te krijgen, met name de rechterhand. Een ander stuur zou dus uitkomst bieden.