Nijkie, jij volgt mij op strava. Kijk bv maar naar m'n rit van 3/2: 103 km met een gemiddelde hartslag van 177.nijkie schreef:Wat is een lange rit?wil de strava data of wat dan ook er wel eens erbij zien.raiju schreef:Los van bovenstaande korte discussie, zijn die gemiddelde hartslagen 170 en 177 en bijbehorende hfmax voor een lange rit niet erg hoog voor een 41 en 45 jarige?
Hoge hartslag
-
- Forum-lid
+1TumTumTum schreef:Mede daarom heb ik lange rustige duurtrainingen uitgerekend in de winter ook nooit goed begrepen.
Gewoon omgekeerd periodiseren.
In de winter kort en intensief.
In het voorjaar met wat lange ritten (eventueel nuchter) de vetverbranding optimaliseren.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
En dan heb je nog rustig gereden lijkt mij?Daanbianchi schreef:Nijkie, jij volgt mij op strava. Kijk bv maar naar m'n rit van 3/2: 103 km met een gemiddelde hartslag van 177.nijkie schreef:Wat is een lange rit?wil de strava data of wat dan ook er wel eens erbij zien.raiju schreef:Los van bovenstaande korte discussie, zijn die gemiddelde hartslagen 170 en 177 en bijbehorende hfmax voor een lange rit niet erg hoog voor een 41 en 45 jarige?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid
Nee, zeker niet. Ik begin sowieso altijd rustig en hoe langer de rit, hoe langer ik rustig rijd. Maar dat lijkt qua hartslag niet uit te maken. Ik kan overigens niet eens zo hard mogelijk rijden omdat ik een probleem met m'n heup heb.Jans schreef:@Daanbianchi Maar klopt het dat je wel "altijd" bezig bent om zo hard mogelijk te rijden? Ook dan is 177 nog wel hoog, denk ik. Maar een ritje van 50 km met een hartslag van 150 is denk ik niet echt jouw ding.
Vorige week zo'n 50 km met een andere vrouw samen gereden. Hele tijd zitten kwebbelen en dus niet bepaald buiten adem maar wel een hartslag van circa 182.
-
- Forum-lid
En dan heb je nog rustig gereden lijkt mij?[/quote]
26,1 gemiddeld is niet bepaald voluit nee
Dan ben ik wel benieuwd wat je rijdt als je wel voluit rijdt. qua snelheid en qua hartslag.Daanbianchi schreef:En dan heb je nog rustig gereden lijkt mij?
En wat zegt 26,1 km als je harde wind tegen gehad zou hebben?
26,1 gemiddeld is niet bepaald voluit nee [/quote]Daanbianchi schreef:En dan heb je nog rustig gereden lijkt mij?
Klopt je hartslagmetertje wel, probeer eens een ander merk.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
-
- Forum-lid
Is een sporttest doen niet het makkelijkst? Met een beetje mazzel vergoed de verzekering het.
Maak joe woar
Zou hier een man/vrouw verschil in kunnen zitten? Ik heb wel ritten van 200km gereden waarbij ik volgens de sportkeuring resultaten echt grotendeels hoog D2, en D3 heb gereden. En dan voelt het voor mijn gevoel niet zwaar. Ik kan heel lang in hoge zones rijden en gewoon praten. Maar ik merk wel dat ik dan weinig over hou om te versnellen of wat sneller een heuveltje op te rijden. Dus het voelt comfortabel, maar ik zit wel aan mijn max. Ik investeer nu ook wat in de rustigere zones en merk wel dat mijn hartslag minder snel omhoog gaat en ik steeds makkelijker (en sneller) kan fietsen in de lagere zones.Daanbianchi schreef: Vorige week zo'n 50 km met een andere vrouw samen gereden. Hele tijd zitten kwebbelen en dus niet bepaald buiten adem maar wel een hartslag van circa 182.
Parijs-Brest-Parijs 2023
Precies. In de winter doe ik uit pure zelfbescherming korte wat intensievere ritjes omdat anders mijn vingers of mijn tenen eraf vriezen. Even anderhalf uurtje rossen en dan weer lekker bij de kachel. Langer dan 2 uur hou ik gewoon niet uit. Als het weer wat prettiger word dan worden de ritjes ook wat langer.scepticus schreef:+1TumTumTum schreef:Mede daarom heb ik lange rustige duurtrainingen uitgerekend in de winter ook nooit goed begrepen.
Gewoon omgekeerd periodiseren.
In de winter kort en intensief.
In het voorjaar met wat lange ritten (eventueel nuchter) de vetverbranding optimaliseren.
Veni. Vidi. Fietsie.