Waardige opvolger Continental GP 4000S met gele wang
Ik zo'n 1.000 km, ook nog geen enkele keer lek. Loopvlak is ook nog vrij van kappen en sneden, wat met andere (lichtere) bandjes wel anders is.Bospaadje schreef:Ondertussen 1200km in Zuid-Limburg+Ardennen+Eiffel gereden op de Michelin Classic bandjes van 11euro p/s en nog geen enkele keer lek. Daarvoor jarenlang gereden op GP4000SI en II. Helaas paar keer (incidenten) lek gereden en scheurtje in band. Maar vertrouwen erin verloren.
Let wel op, de Michelin Classic is van rubber. Ook de zijwanden. Dit zie je echter alleen van (heel) dichtbij. Persoonlijk ben ik er dus erg tevreden mee.
Dat ligt er aan waarvoor je ze gebruikt criteriums of duurzaamheid.tib888 schreef:Welke van de banden die in dit topic vernoemd zijn, heeft nu de beste verhouding prijs/kwaliteit/lekbestendigheid?
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
De Ones zijn geweldig vind ik. Nooit lek, aardig slijt vast en veel grip. Ook erg moeilijke om een platte kant op te krijgen doormiddel van een noodstop.
De GP 4000s ii moeten ook goed zijn maar ik wou graag slicks hebben en kleine logo's.
De GP 4000s ii moeten ook goed zijn maar ik wou graag slicks hebben en kleine logo's.
Maak joe woar
-
- Forum-lid
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 14 feb 2017 14:38
Waarom zijn zovelen fan van Conti 4000? Is dat omdat ze in een laboratorium goed scoren? Daar rijd ik zelf nooit.
Ik heb met 4 bandjes in totaal meer dan 10.000 km gereden, maar ben er wel klaar mee. Bij de Conti's stond ik na elke rit steentjes uit het loopvlak te peuteren. Bovendien kloppen de maten niet (23mm = 25, 25=28, 28=31,5). En dan heb ik het nog niet gehad over de prijs...
Ik heb met 4 bandjes in totaal meer dan 10.000 km gereden, maar ben er wel klaar mee. Bij de Conti's stond ik na elke rit steentjes uit het loopvlak te peuteren. Bovendien kloppen de maten niet (23mm = 25, 25=28, 28=31,5). En dan heb ik het nog niet gehad over de prijs...
Achteraf is elke fietstocht leuk.
De breedtes hangen erg af van de gekozen velg.
Steentjes eruit peuteren heb ik nog nooit gedaan.
Ze zijn niet duurder dan andere topbanden.
Steentjes eruit peuteren heb ik nog nooit gedaan.
Ze zijn niet duurder dan andere topbanden.
Ik kan me heel goed vinden in je twijfels. Ik rij ook al jaaaaren op conti's en de vele lekke banden en peperkoekzachte loopvlakken stonden me ook tegen. Ik klop direct af, maar met het 11 euro kostende buba die ik nu rijdt, vooralsnog 1300km (=/- 15 ritjes) zonder lekke band. 2 kleine stukjes glas uit achterband gepeuterd, ben benieuwd hoe lang het goed gaat...
-
- Forum-lid
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 14 feb 2017 14:38
@ havana:
De maten heb ik gemeten met 23 en 25 mm op Zonda's en met 25 en 28 mm op Syncros RP20.
Met al die steentjes was ik (misschien ten onrechte) bang voor lekke banden.
Als topband alleen wordt gedefinieerd door rolweerstand en grip zul je gelijk hebben.
De maten heb ik gemeten met 23 en 25 mm op Zonda's en met 25 en 28 mm op Syncros RP20.
Met al die steentjes was ik (misschien ten onrechte) bang voor lekke banden.
Als topband alleen wordt gedefinieerd door rolweerstand en grip zul je gelijk hebben.
Achteraf is elke fietstocht leuk.
-
- Forum-lid
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 14 feb 2017 14:38
@ bospaadje:
Ik heb ook een type gevonden dat betrouwbaarder is dan de 4000s, qua grip en rolweerstand in de buurt komt en een tientje minder kost per band.
Ik heb ook een type gevonden dat betrouwbaarder is dan de 4000s, qua grip en rolweerstand in de buurt komt en een tientje minder kost per band.
Achteraf is elke fietstocht leuk.