Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Hoe lang met een fiets

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 19 mar 2017 19:11

1 fiets is geen fiets, hoe kan je zo leven...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 19 mar 2017 19:31

Op een gegeven moment loop je tegen de levensduur aan van allerlei onderdelen. Als voorbeeld zijn mijn wielen nu aan vervanging toe vanwege ingesleten velgranden; fiets is 5 jaar oud. Ik ga deze fiets nog niet vervangen, hoop er nog wel enkele jaren op te rijden. Wel heb ik onlangs een tweede fiets (2e hands) erbij gekocht; dat is dan weer een oude stalen Giant racer. Die hoop ik zolang als ie bevalt te houden....
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
rondje
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
Contact

Gebruikersavatar rondje 19 mar 2017 19:46

Keezx schreef:1 fiets is geen fiets, hoe kan je zo leven...
1 fiets is een mooie fiets, je kan meer dan prima zo leven!

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 19 mar 2017 20:00

Ik vinnut niks.
In de 20 jaar dat ik nauwelijks fietste had ik toch 2 ouwe karren op zolder staan zodat ik ALS ik zin mocht krijgen niet zonder zou zitten.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

ciclista
Forum-lid
Berichten: 829
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:06
Locatie: Roosendaal

ciclista 20 mar 2017 19:38

Ik fiets vanaf 1979 en heb maar zelden een fiets verkocht. inmiddels heb ik er een stuk of 15, op 2 wordt eigenlijk niet meer gereden. In Mei komt er weer eentje bij, helemaal nieuw. De laatste weken rijdt ik met veel plezier op de Colnago van midden jaren 90.
Vaak komen fietsen langs van kenissen/collegas die er vanaf willen, beetje opknappen is ook leuk. Kun je nog jaren op rijden.
Ik heb eigenlijk maar 1 mountainbike (van 1999) dat is de meest intensief onderhouden van allemaal, wordt s'winters ook goed gebruikt.
Alleen mijn carbon fiets zou ik wel willen verkopen, doet me niet zo veel meer. (Top Trek 6.9). Maar het is me te veel gedoe, wat moet je daar nou weer voor vragen etc.
Binnenkort dus plaatjes van de nieuwste aanwinst, het gaat een neo-retro gravel racer worden..

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 21 mar 2017 00:44

ciclista schreef: Binnenkort dus plaatjes van de nieuwste aanwinst, het gaat een neo-retro gravel racer worden..
Daar kan ik me eigenlijk niks bij voorstellen , maar zelf bedacht en opgebouwd is altijd veel beter dan zo'n standaarddingetje van een dozenschuiver.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie