Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Fiets verbogen, kan ik dit herstellen? (plaatjes)

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 08 apr 2017 16:17

Wat een stelletje losers daar bij Salden zeg.
Aluminium uitbuigen kan niet zomaar iedereen, er bestaat gevaar op haarscheurtjes.

Ik zou gewoon de fiets terugsturen, dat ze met iemand anders zijn... spelen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

marcus100
Forum-lid

marcus100 08 apr 2017 16:25

Lcsmet schreef:Wat een stelletje losers daar bij Salden zeg.
Aluminium uitbuigen kan niet zomaar iedereen, er bestaat gevaar op haarscheurtjes.

Ik zou gewoon de fiets terugsturen, dat ze met iemand anders zijn... spelen.
Misschien dat het ook wel naar Ridley is geweest, ik weet het niet, maar mijn gevoel zegt van niet. Eerst werd mij tot tweemaal toe verteld dat ik een nieuwe zou krijgen, eenmaal aangekomen zag ik dat het zelfde was, ik direct bellen en nu ineens was hij bij Ridley geweest voor reparatie dus was het helemaal veilig zeiden ze, maar of dit waar is...

Als de fiets standaard prijs was kregen ze hem direct retour van mij, maar hij was in de aanbieding (1090 euro, voor carbon frame en 105 5800 groep, niet duur lijkt mij). Ik weet verder geen alternatief voor deze prijs en ben ook wel klaar met al het gedoe. Wil nu gewoon lekker fietsen :P

alien
Forum-lid

alien 08 apr 2017 16:51

Niet accepteren. Jou is door hen een fiets verkocht tegen afgesproken prijs, die hebben ze maar te leveren. Transportschade is hun probleem. Rechtsbijstandverzekering inschakelen.
Vorsprung durch Pedantik

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 08 apr 2017 17:15

De (haar)scheuren zijn nu al zichtbaar!

Ik zou contact zoeken met Ridley en vragen of deze vork bij hen gerepareerd is en dat je dan graag een bevestiging wil dat zij 100% achter deze reparatie staan en de fiets dus 100% veilig is.

Goedkoop wordt duurkoop als jij over een aantal maanden onderweg een ongeluk krijgt doordat het pat/pad/padt is afgebroken en je als gevolg daarvan met een rot smak tegen de grond slaat.

marcus100
Forum-lid

marcus100 08 apr 2017 17:46

NicoNB schreef:De (haar)scheuren zijn nu al zichtbaar!

Ik zou contact zoeken met Ridley en vragen of deze vork bij hen gerepareerd is en dat je dan graag een bevestiging wil dat zij 100% achter deze reparatie staan en de fiets dus 100% veilig is.

Goedkoop wordt duurkoop als jij over een aantal maanden onderweg een ongeluk krijgt doordat het pat/pad/padt is afgebroken en je als gevolg daarvan met een rot smak tegen de grond slaat.
Ik heb Ridley al een bericht gestuurd. Ben benieuwd wat ze zeggen. Hoe kan ik de haarscheuren zien?

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 08 apr 2017 17:51

Het zijn volgens mij krassen, geen scheuren.

Maar inderdaad, advies inwinnen bij Ridley. Stel dat er iets gebeurt krijg je nooit of te nimmer van Ridley een nieuwe vork.
En ondertussen weet je wat de service van Salden voorstelt, geen drol.
I know myself like no one else
Nothing to defend

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 08 apr 2017 21:56

Ook volgens mij zijn het eerder krassen. Ik zou de vork eens onder een stevig vergrootglas inspecteren ( een loupe of loep, zo je wil een stereoscoop.)

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 09 apr 2017 00:14

Die vorkpoot moet je penetrant onderzoeken, wil je zekerheid t.a.v. scheurvorming krijgen.
Los daarvan, een schandalige afhandeliing.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

jbhavinga
Forum-lid

jbhavinga 13 apr 2017 20:24

:arrow:
Laatst gewijzigd door jbhavinga op 13 apr 2017 21:18, 3 keer totaal gewijzigd.

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 13 apr 2017 20:44

jbhavinga schreef:Dit kan als je het verwarmt met oxy/acetyleen Let op de temperaturen van dit specifiek stukje Aluminium legering Het kan en dan een stukje plat ijzer met een gat erin dat dan als buiggereedschap kan worden gebruikt Zoek een metaal constructie werkplaats
Ja hoor met een acetyleen brander (snijbrander voor leken) ga je in een carbonfibre voorvork de boel warm stoken. Goed idee. :lol:

jbhavinga
Forum-lid

jbhavinga 13 apr 2017 21:15

NicoNB schreef:
jbhavinga schreef:Dit kan als je het verwarmt met oxy/acetyleen Let op de temperaturen van dit specifiek stukje Aluminium legering Het kan en dan een stukje plat ijzer met een gat erin dat dan als buiggereedschap kan worden gebruikt Zoek een metaal constructie werkplaats
Ja hoor met een acetyleen brander (snijbrander voor leken) ga je in een carbonfibre voorvork de boel warm stoken. Goed idee. :lol:
:mrgreen:

Erik
Forum-lid

Erik 14 apr 2017 07:32

Oxy/acy gebruik je voor het solderen van stalen frames, niet voor alu en zeker niet voor carbon. En als die vork zo'n opdonder heeft gehad (want dat moet echt een flinke zijn geweest, om die pat zo te vervormen), dan moet je hem nooit meer gebruiken.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Plaats reactie