Nieuwe (handgespaakte?) wielset
Kennelijk zijn er per regio en periode verschillende methodieken geweest.., hoe dan ook, het is iets voor <12 jarigen.
Deze periode werd later met knetterende brommers en golfjes met boembassen nog wat verlengd, maar uiteindelijk kiezen de meesten toch voor interessantere vrijetijdsbestedingen...
.
PS Je zal vast wel begrijpen hoeveel het me interesseert hoe jij over me denkt (hoewel je me niet kent en ook nooit zal kennen)..
Deze periode werd later met knetterende brommers en golfjes met boembassen nog wat verlengd, maar uiteindelijk kiezen de meesten toch voor interessantere vrijetijdsbestedingen...
.
PS Je zal vast wel begrijpen hoeveel het me interesseert hoe jij over me denkt (hoewel je me niet kent en ook nooit zal kennen)..
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Meestal ben ik het wel met Keezx eens maar ik vind het geratel wel mooi. Maar dat komt denk ik vooral omdat ik tevreden ben over mijn wielset.. Dat is toch het belangrijkste. De een ratelt graag en de ander niet. Prima toch? Kies gewoon wat je zelf prettig vindt dan heb je het meeste plezier op de fiets!
"it doesn get easier you just go faster"
"to compete to win that's all i live for"
"to compete to win that's all i live for"
Inmiddels een offerte aangevraagd voor een set op basis van DT Swiss RR511 velgen, DT350 naven en 28/32 spaaks config. Lijkt mij het beste compromis tussen degelijkheid en betaalbaarheid. Novatec of Bitex naven zijn wat goedkoper, maar ik heb dan meer vertrouwen in de DT Swiss naven. Alleen die zijn iets zwaarder, maar ik weet nog wel een andere plek waar nog minstens 20 kilo te besparen valt
- razenderoeland
- Forum-lid
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
- Locatie: Dronryp
Niet alleen een nette prijs, het wielsetje rolt geweldig!
Hoe sterk is de eenzame fietser...
Ik ben zelf ook aan het overwegen om een setje R511 velgen te laten spaken op dt naven. Ik wil ze gebruiken voor omlopen en criteriums.
Echter twijfel ik over het gewicht van deze velgen ten opzichte van bijv. de Kinlin variant of r460.
Super lightweight hoeft het niet te zijn natuurlijk, maar het opgang trekken na een bocht en stuurgedrag is mogelijk wel onder invloed van velg gewicht.
Zijn dit marginale verschillen of duidelijk merkbaar?
Alternatieven voor deze velg zijn welkom. De naven die ik ga gebruiken zijn de dt dicut gebaseerd op de dt240s.
Ik hoor graag jullie mening / advies.
Echter twijfel ik over het gewicht van deze velgen ten opzichte van bijv. de Kinlin variant of r460.
Super lightweight hoeft het niet te zijn natuurlijk, maar het opgang trekken na een bocht en stuurgedrag is mogelijk wel onder invloed van velg gewicht.
Zijn dit marginale verschillen of duidelijk merkbaar?
Alternatieven voor deze velg zijn welkom. De naven die ik ga gebruiken zijn de dt dicut gebaseerd op de dt240s.
Ik hoor graag jullie mening / advies.
Kan je zelf checken:
Laten we aannemen dat je een velg neemt die 100 gr. lichter is, dat is realistisch, er zijn lichtere, maar ook waarvan het verschil met de R511 <100 gr. is
Die 200 gr.heeft bij benadering voor vernelling hetzelfde effect als 400 ml water in je bidon., dus makkelijk zelf te bepalen hoe interessant dat voor je is.
Alu velgen rond de 30 mm en 100 gram lichter zijn er overigens niet, het verschil met de R511 is hooguit 30-40 gram, je moet dan aan lagere velgen denken zoals Kinlin XR22 of Ryde Pulse /Sprint.
Een eventueel aero verschil tussen de 22-24 mm hoge velgen en de wat hogere is IMO te verwaarlozen, mensen kiezen die voor de looks.
Goede, niet te dure velgen rond 30 mm hoog zijn Kinlin XC279 en XR31.
Wordt het zwaarder dan 500 gr./velg , dan is het IMO slimmer te kijken naar Chinees carbon van pakweg 35-38 mm hoog
Laten we aannemen dat je een velg neemt die 100 gr. lichter is, dat is realistisch, er zijn lichtere, maar ook waarvan het verschil met de R511 <100 gr. is
Die 200 gr.heeft bij benadering voor vernelling hetzelfde effect als 400 ml water in je bidon., dus makkelijk zelf te bepalen hoe interessant dat voor je is.
Alu velgen rond de 30 mm en 100 gram lichter zijn er overigens niet, het verschil met de R511 is hooguit 30-40 gram, je moet dan aan lagere velgen denken zoals Kinlin XR22 of Ryde Pulse /Sprint.
Een eventueel aero verschil tussen de 22-24 mm hoge velgen en de wat hogere is IMO te verwaarlozen, mensen kiezen die voor de looks.
Goede, niet te dure velgen rond 30 mm hoog zijn Kinlin XC279 en XR31.
Wordt het zwaarder dan 500 gr./velg , dan is het IMO slimmer te kijken naar Chinees carbon van pakweg 35-38 mm hoog
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Bedankt voor je reactie.
Het is lastig om een keuze te maken. Er zijneen aantal mooie velg opties.
De kinlin xr31t is wat.lichter per velg tov de r511 en wat breder.maar wellicht zijn die verschillen te verwaarlozen.
De r460 van dt of de pacenti forza zijn aantrekkelijk of de nieuwe Aforce 33.
Ik ga mij beraden thanks.
Het is lastig om een keuze te maken. Er zijneen aantal mooie velg opties.
De kinlin xr31t is wat.lichter per velg tov de r511 en wat breder.maar wellicht zijn die verschillen te verwaarlozen.
De r460 van dt of de pacenti forza zijn aantrekkelijk of de nieuwe Aforce 33.
Ik ga mij beraden thanks.
Interessant topic.
Zelf ben ik in afwachting van een setje Kinlin XR22T met Hope RS4 naven in de 24/28 configuratie. Ik was op zoek naar een degelijke allround set en dit paste precies in mijn budget.
Ben erg benieuwd hoe ze rijden.
Zelf ben ik in afwachting van een setje Kinlin XR22T met Hope RS4 naven in de 24/28 configuratie. Ik was op zoek naar een degelijke allround set en dit paste precies in mijn budget.
Ben erg benieuwd hoe ze rijden.
Canyon Roadlite / Cannondale Super Six Evo Hi-Mod