Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Investering met grootste snelheids return

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 03 aug 2017 17:08

Als ik het allemaal nog eens lees vraag ik me wat dingen af:

- Hoeveel cyclo's zijn er al door TS gereden?
- hoeveel fietst TS nu?
- Hoeveel meer tijd zou hij er aan kunnen en willen besteden?
- Hoeveel geduld is er om ook werkelijk iets te bereiken?

k heb een beetje het gevoel dat SSSander het heel leuk gevonden heeft, denkt dat met een beetje materiaal je al een heel eind bent. Maar heb je er werkelijk veel voor over qua tijd en discipline?

bever
Forum-lid

bever 03 aug 2017 21:07

nou...als je begin augustus al 7000 km hebt gefietst is er denk ik weinig mis met je discipline :)

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 03 aug 2017 21:13

bever schreef: 03 aug 2017 21:07 nou...als je begin augustus al 7000 km hebt gefietst is er denk ik weinig mis met je discipline :)
Dat wil nog niet zeggen dat je het ook in een "keurslijf" uithoudt. Als je iets moet kun je het wel helemaal niet leuk meer vinden

Karl66
Forum-lid

Karl66 03 aug 2017 21:26

Lekker belangrijk, zo kan je allerlei beren op de weg verzinnen. Zolang TS motivatie en disipline geen probleem vindt, heeft het weinig zin om dat soort problemen ter plekke ter verzinnen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

matthiav
Forum-lid

matthiav 04 aug 2017 09:24

rob74 schreef: 03 aug 2017 10:12 Die 5h09 kun je beter uit je hoofd zetten. Als nu iets over de 7 uur fiets, dan is top 10 rijden godsonmogelijk. Je mist simpelweg de genen.

Maar ruimte voor verbetering is er zeker. Onder de 7 moet lukken, ruim eronder denk ik ook wel. Je gewicht is al redelijk goed, maar er kan nog wel wat af. 69 kg lijkt me haalbaar, 68 kg wordt een beetje gevaren zone. En verder veeeeeeel simmer en meer gaan trainen.
Niet te snel oordelen. Er zijn er natuurlijk niet al te veel bedeeld met de genen om top 10 te rijden in een cyclo, maar het feit dat hij er nu 7h over doet zegt niets/niet veel over zijn talent of mogelijkheden. Er zijn er die roken en pinten drinken en iedereen naar huis rijden, er zijn er die pas door vele jaren gedreven te trainen hun volledige capaciteiten ontdekken. Ik fiets al 8-9 jaar redelijk intensief. Tijdens mijn universiteitsjaren was dit beperkt tot 5.000-6.000 km per jaar, gecombineerd met een studentenleven. Nu rij ik 12.000 km per jaar, zonder studentenleven. 2 jaar geleden werd ik ca. 850e in de 3 Ballons, dit jaar was ik 28e. Om maar te duiden dat je echt wel heel veel progressie kunt maken zonder dat je een Mathieu VdP hoeft te zijn.

bve
Forum-lid

bve 04 aug 2017 09:44

matthiav schreef: 04 aug 2017 09:24
rob74 schreef: 03 aug 2017 10:12 Die 5h09 kun je beter uit je hoofd zetten. Als nu iets over de 7 uur fiets, dan is top 10 rijden godsonmogelijk. Je mist simpelweg de genen.

Maar ruimte voor verbetering is er zeker. Onder de 7 moet lukken, ruim eronder denk ik ook wel. Je gewicht is al redelijk goed, maar er kan nog wel wat af. 69 kg lijkt me haalbaar, 68 kg wordt een beetje gevaren zone. En verder veeeeeeel simmer en meer gaan trainen.
Niet te snel oordelen. Er zijn er natuurlijk niet al te veel bedeeld met de genen om top 10 te rijden in een cyclo, maar het feit dat hij er nu 7h over doet zegt niets/niet veel over zijn talent of mogelijkheden. Er zijn er die roken en pinten drinken en iedereen naar huis rijden, er zijn er die pas door vele jaren gedreven te trainen hun volledige capaciteiten ontdekken. Ik fiets al 8-9 jaar redelijk intensief. Tijdens mijn universiteitsjaren was dit beperkt tot 5.000-6.000 km per jaar, gecombineerd met een studentenleven. Nu rij ik 12.000 km per jaar, zonder studentenleven. 2 jaar geleden werd ik ca. 850e in de 3 Ballons, dit jaar was ik 28e. Om maar te duiden dat je echt wel heel veel progressie kunt maken zonder dat je een Mathieu VdP hoeft te zijn.
Helemaal met je eens, dat mensen hier direct over genen beginnen zegt meer over hun (on)vermogen. Ik zit bij een wielervereniging, van de 15 actieve wedstrijdrenners rijden de beste de meeste kms, er is maar één uitzondering bij ons, dat is een goede ex-elite renner. Hij kan met de helft van de km presteren zoals de andere.

SSSander
Forum-lid

SSSander 04 aug 2017 12:40

Ik heb mijn fiets sinds 2010, maar was tot 2 jaar terug student. Ik vond het fietsen altijd wel leuk (waarom koop je anders een koersfiets?), maar veel tijd was er meestal niet.

Nu ben ik sinds 1,5jaar aangesloten bij een club in de buurt. Niet alleen heb ik ervaren wat het is om in een peloton te rijden, maar is ook mijn conditie met stappen voorruit gegaan, mede door het doorrijden in de winter.
Verder heb ik geen verplichtingen (kinderen/vriendin) dus draaien al mijn vakantiedagen rond fietsen :D

Dit jaar slechts éénmaal genoeg gehad van de fiets en dat was tijdens de laatste trainingsweek voor de DM toen ik effectief 18 uur op de fiets zat. 2 dagen later was de goesting er al terug!
Een deel extra km's zijn ook nog mogelijk omdat ik in de periode maart-mei iedere zaterdag nog extra weekendwerk deed. Voor volgend jaar moet ik beslissen of ik dat blijf doen!

Ik ben dit jaar ook begonnen met woon-werkverkeer op de fiets te doen. Doel is om dit de rest van het jaar en volgend jaar nog verder uit te breiden.

MAAR de grootste vooruitgang ga ik dus boeken door niet enkel meer, maar ook slimmer te trainen!

Cyclosportieven voor volgend jaar liggen nog niet vast, mss de 3B en/of Luik-Bastenaken-Luik.
Als alles blijft gaan zoals nu, zou ik binnen 3 jaar de DM nog eens willen rijden en dan zal mijn doel toch wel richting de 6.30, mss 6 uur gaan.
Een tijd van 5 uur weet ik zelf ook dat dit een enorme stap is!

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 04 aug 2017 15:14

En wat ga je nu doen? Jezelf erin verdiepen of de trainer-route?
Afbeelding

SSSander
Forum-lid

SSSander 05 aug 2017 11:06

Beide :)
Ik had het afgelopen jaar al wel wat gelezen en probeer zo bijvoorbeeld om de 3 weken wel wat rustiger aan te doen, maar merk dat ik het voor de rest moeilijk vind om de theorie in mijn persoonlijke praktijk om te zetten.

Ik ben dus op zoek om een inspanningstest te gaan doen, met daaraan dan gekoppeld een trainingsschema van 6 maanden. Tegen dan, opnieuw evalueren.

Het enige waar ik nog over twijfel is de aanschaf van een powermeter om bij slechter weer en in de wintermaanden beter te kunnen trainen. Nu rijd ik wel af en toe op de rollen, maar echt fijn vind ik dit sowieso al niet. Na een paar keer zo'n spinningles op YT te hebben gevolgd, is het plezier er ook af.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 05 aug 2017 11:16

Als ergens een powermeter overbodig is, dan is het wel in de winter of slecht weer.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 05 aug 2017 12:27

SSSander schreef: 04 aug 2017 12:40 Cyclosportieven voor volgend jaar liggen nog niet vast, mss de 3B en/of Luik-Bastenaken-Luik.
Luik-Bastenaken is geen cyclosportieve maar een toertocht. Toertochten zijn niet bedoeld om sportieve prestaties te leveren..

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 05 aug 2017 13:18

Een powermeter aanschffen zonder doel is zinloos. En zoals Keesx al zegt in de winter heb je er sowieso al weinig aan. Ga maar kijken of je een trainert kunt vinden. Die vertelt je wel wat je moet doen. En ja, trainen in de winter op saaie rollen... nu komt naar boven of je echt hard kunt trainen. Met echt hard bedoel ik niet diep in het rood gaan, dat kan iedereen. Maar of je mentaal sterk genoeg bent om ook saaie trainingen af te werken, dat is vele malen zwaarder. Ik train trouwens veel in de winter op een spinningbike thuis. Op mijn laptop kijk ik dan tv series of films. Dan is het goed vol te houden.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]

Plaats reactie