Cuore wielen 55 mm
-
- Forum-lid HC
Als je een beetje oplet heb je daar ook een FFWD set voor (de mijne was ~650 nieuw in doos voor de FCC TLR versie). Dan is voor mij de keuze snel gemaakt.
Ja klopt helemaal, zijn goedkoper dan er word vermeld op de website
Neen, want je krijgt er Swiss top remblokken bij, deftig velglint gemonteerd van vittoria en ze worden hier gespaakt met betere spaken dan een 250 euro setje.
En als mijn velg stuk gaat dan heb ik binnen 2 dagen al weer kosteloos een nieuwe.
Maar ondertussen weren we je mening erover. Koop jij gerust je Chinees setje waar wij als Belgen de kans hebben om een hoop douanekosten op te moeten betalen met kurken remblokken en als er een wiel kapot gaat nog eens 100 euro verzending mag gaan betalen. (en als je geen geluk hebt op dat wiel ook nog eens douanekosten). Oja en eer het opgelost is ben je ook al een maand verder.
Ieder koopt waar hij/zij zich het best bij voelt, daarom moet je niet op iedere post gaan kappen waar iets goeds over deze wielen gezegd wordt. Dat doe ik ook niet in het chinatopic.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
@Jakkel,
Voor 250 euro ga je in België geen enkel setje kunnen laten leveren.
Ik betwijfel trouwens dat het in Nederland wel kzn.
In het China topic worden echter heel andere bedragen genoemd.
Voor 250 euro ga je in België geen enkel setje kunnen laten leveren.
Ik betwijfel trouwens dat het in Nederland wel kzn.
In het China topic worden echter heel andere bedragen genoemd.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
We kennen jouw mening ondertussen ook. En ook al zijn ze met chingchangchong of sapim spaken gespaakt, het zal mij worst wezen, Ze doen het bij mij al 10.000 km super, zonder spaakbreuk, kaarsrecht en knallen tegen 40 per uur en meer met de toeristen. Ik heb welgeteld 270 euro betaald, zonder douanekosten (via DE), en ja ik ben ook Belg! Koop jij gerust voor meer dan 't dubbele jouw Cuore dingetjes. Proficiat, je krijgt voor die 300 euro extra er Dt blokjes bij. Wauw, daar doen we 't voor. Als mijn wiel kapot zou gaan, met de nadruk op: 'zou', dan koop ik mij gewoon een gans nieuwe set. ben ik nog maar de prijs kwijt van jouw gecamoufleerd Chinese setje met Sapims... . Ik 'kap' op niks, ik vertel gewoon de feiten. Dat jij daar problemen mee hebt, dat is uw zaak.Djemz schreef: ↑24 dec 2019 13:43Neen, want je krijgt er Swiss top remblokken bij, deftig velglint gemonteerd van vittoria en ze worden hier gespaakt met betere spaken dan een 250 euro setje.
En als mijn velg stuk gaat dan heb ik binnen 2 dagen al weer kosteloos een nieuwe.
Maar ondertussen weren we je mening erover. Koop jij gerust je Chinees setje waar wij als Belgen de kans hebben om een hoop douanekosten op te moeten betalen met kurken remblokken en als er een wiel kapot gaat nog eens 100 euro verzending mag gaan betalen. (en als je geen geluk hebt op dat wiel ook nog eens douanekosten). Oja en eer het opgelost is ben je ook al een maand verder.
Ieder koopt waar hij/zij zich het best bij voelt, daarom moet je niet op iedere post gaan kappen waar iets goeds over deze wielen gezegd wordt. Dat doe ik ook niet in het chinatopic.
Dan kun je in iedere wielen topic datzelfde gaan verkondigen. Want veel grotere en 3x zo dure merken laten hun carbon hoepels eveneens in China maken. Tja.. Dan is het ook gewoon een Chinees setje met andere spaken als we jouw redenering volgen.jakkel schreef: ↑24 dec 2019 14:39We kennen jouw mening ondertussen ook. En ook al zijn ze met chingchangchong of sapim spaken gespaakt, het zal mij worst wezen, Ze doen het bij mij al 10.000 km super, zonder spaakbreuk, kaarsrecht en knallen tegen 40 per uur en meer met de toeristen. Ik heb welgeteld 270 euro betaald, zonder douanekosten (via DE), en ja ik ben ook Belg! Koop jij gerust voor meer dan 't dubbele jouw Cuore dingetjes. Proficiat, je krijgt voor die 300 euro extra er Dt blokjes bij. Wauw, daar doen we 't voor. Als mijn wiel kapot zou gaan, met de nadruk op: 'zou', dan koop ik mij gewoon een gans nieuwe set. ben ik nog maar de prijs kwijt van jouw gecamoufleerd Chinese setje met Sapims... . Ik 'kap' op niks, ik vertel gewoon de feiten. Dat jij daar problemen mee hebt, dat is uw zaak.Djemz schreef: ↑24 dec 2019 13:43Neen, want je krijgt er Swiss top remblokken bij, deftig velglint gemonteerd van vittoria en ze worden hier gespaakt met betere spaken dan een 250 euro setje.
Aangezien je een Chinees setje met dt Swiss naaf ook kunt hebben voor 500€.
En met wielen van 2000 euro ga je niet vlugger rijden dan met wielen van 300 euro maar goeie service heeft een prijs. Wil je daar niet voor betalen dan is dat ieders goed recht.
Ik vind wel dat je vrij licht over dat spaken gaat aangezien dat wel veel bijdraagt aan de stijfheid van een wiel.
Verder had ik ook eerst gekeken naar csc wielen voor ik die van cuore kocht en die csc wielen zijn ook wel vrij zwaar om carbon wielen te zijn. Ze zijn rond de 400gr zwaarder dan die van cuore en beide gewichten kloppen want ik heb die van mij gewogen en die van een vriend van me met csc wielen.
Dat hangt ervan af wat je met "dat spaken" bedoelt.
Bedoel je daarmee": het in elkaar zetten van een wiel, incl. richten en spannen dan heeft dat geen invloed op de stijfheid.
De dikte (oppervlakte van de doorsnede) van de spaken heeft, bij een gegeven configuratie wel invloed, maar het merk dan weer niet....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Er is een groot verschil tussen velgen (wielen) ontwerpen en ontwikkelen en ze in China laten maken en velgen gewoon gaan kopen in China. Kleinere merken als Cuore ontwikkelen en ontwerpen hun wielen niet. Die kopen gewoon onderdelen en stellen hun wielen zelf samen. Zo zijn hun Cuore naven gewoon Powerway naven, en hun velgen Chinese, al dan niet no name velgen. Kan je niet vergelijken met grote merken als Dt Swiss, Mavic, Fulcrum,... die hun eigen onderdelen ontwerpen en ontwikkelen.Djemz schreef: ↑24 dec 2019 16:50
Dan kun je in iedere wielen topic datzelfde gaan verkondigen. Want veel grotere en 3x zo dure merken laten hun carbon hoepels eveneens in China maken. Tja.. Dan is het ook gewoon een Chinees setje met andere spaken als we jouw redenering volgen.
Aangezien je een Chinees setje met dt Swiss naaf ook kunt hebben voor 500€.
Tuurlijk dat. De vraag is of je 't de moeite vindt om meer dan het dubbele te betalen voor wielen die misschien nooit stuk gaan. En moest het al kapot gaan. Koop u gewoon een tweede setje Chinees. Ben je misschien nog goedkoper af. Ik vind niets mis aan Cuore wielen hé, dat zijn best goede wielen hoor, net als de Chinezen. Maar het zijn gewoon gecamoufleerde Chinezen met een Italiaans stickertje op en een uitleg van 'Italian High End' erbij. Kom kom, daar is niets Italiaans aan.
En wie zegt dat die Chinese spaken minder goed zijn en/of die wielen minder goed gespaakt zijn?
Ik heb no name Chinese wielen 50mm hoog met Powerway naven en die wegen net hetzelfde als de 50 mm Cuore wielen met Cuore naven (1.560 gr.). Rarara, hoe zou dat komen?Djemz schreef: ↑24 dec 2019 16:50Verder had ik ook eerst gekeken naar csc wielen voor ik die van cuore kocht en die csc wielen zijn ook wel vrij zwaar om carbon wielen te zijn. Ze zijn rond de 400gr zwaarder dan die van cuore en beide gewichten kloppen want ik heb die van mij gewogen en die van een vriend van me met csc wielen.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)