Marmotte 2018
Mhoah zoveel Nederlanders doen er niet meer mee aan de Marmottes Alpes. Is een Deense en in mindere mate Engelse aangelegenheid geworden.
Het lijkt erop dat je verplicht pakketten moet inschrijven in de periode van 6-12 November. Dat gaan we niet doen dus!
Dus tot 13 November Sport Communication
Dus tot 13 November Sport Communication
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Was vorig jaar ook zo. Eerst de pakketten, dan pas de rest. Vermoed dat het geen storm zal lopen.
Wat staat er nog meer op?
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
-
- Forum-lid
Het principe volg ik, maar dan moet de organisatie wel wat treffelijks voorzien. Ik was erbij in de speciale editie zonder Galibier. Toen was het weliswaar bloedheet, maar die bevoorradingen waren ondermaats voor wie in de buik van het peloton fietst. Op de Glandon al ruim tien minuten staan drummen om aan water te geraken en als je niet mee drumt, sta je er dubbel zo lang met al die voorkruipers.
Op de Mollard was het helemaal dramatisch met een wachtrij van tientallen meters voor enkele waterkraantjes. En als je braaf aanschuift, zie je op dat half uur (!) tientallen egoïsten voor steken.
Ook als amateur wil je wel eens even op je positieven komen bij een bevoorrading ipv dat stresserende drummen in de wachtrij met daarenboven de frustratie van al die voorstekers en egoïsten. Ik heb toen ook de conclusie gemaakt dat als ik ooit terug kom, ik hoop te kunnen rekenen op alternatieve bevoorradingen. Niet omdat ik inzit met mijn eindtijd, maar wel om mijn fietservaring van die dag een pak aangenamer te maken.