Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Tacx flux of elite direto

DeSnelsteKoerier
Forum-lid

DeSnelsteKoerier 22 nov 2017 12:56

Shimano 105 lange kooi (5800 serie) geen probleem op de Direto.
Altijd onderweg...

erikkie39
Forum-lid

erikkie39 22 nov 2017 14:19

fredmtb-sport schreef: 22 nov 2017 12:45
Hanz Bé schreef: 02 nov 2017 14:28 Bij mantel wordt hij volgende week weer verwacht.... Er staat niet bij hoeveel exemplaren, dus als je iets wilt zou ik actie ondernemen!
Heel leuk zo'n melding op de site. Ik kreeg een dinsdagmiddag om 16:40u een mailtje dat hij leverbaar was. Om 16:45u op de site en "Online tijdelijk uitverkocht".
Belletje gepleegd en zo'n lulverhaal :dislike: : We hebben er minder ontvangen, dus nu januari.

Futurumshop gebeld en die gaven aan dat de aangegeven leverweek (48) gewoon haalbaar is en deze daar dan besteld.

Overigens zat ik ook te twijfelen tussen beide trainers en na jaren alleen maar Tacx (4 verschillende types) toch besloten om voor de directo gegaan.
Op 1 of andere manier onderbuikgevoel en erg positieve review op DC Rainmaker.
Bij mij was het precies andersom vorige week. Futurumshop was levertijd langer dan aangegeven (stond vorige week op 4-6 werkdagen, maar bleek uiteindelijk pas week 48 te zijn), terwijl hij bij Mantel op voorraad was en de volgende dag in huis stond. Blijkbaar is de productie-capaciteit een stuk kleiner dan de vraag, als zelfs 'grote' jongens als Mantel en Futurumshop zo'n probleem hebben met de voorraad op peil houden.

Als je wel tot januari kunt wachten, is athleteshop overigens de voordeligste: €670 ipv €750 bij de andere websites.
Giant Defy Advanced 2 2016
Gazelle XR4

Bospaadje
Forum-lid

Bospaadje 22 nov 2017 14:41

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 22 nov 2017 20:28

Bospaadje schreef: 22 nov 2017 14:41 www.hollandbikeshop.nl, € 639,95
Die link werkt(e) niet, deze wel https://hollandbikeshop.com/. Leverbaar vanaf 15-1. Daar geen tijd voor, want mijn huidige Tacx Vortex Smart verkocht voor goede prijs en die wordt week 49 opgepikt. Dus zit ik niet zonder. :mrgreen:
Zijn inderdaad goedkopere opties, maar beide ken ik niet echt en tot nu altijd tevreden over Futurum en Mantel bij online bestellingen.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Marcel1975
Forum-lid

Marcel1975 25 nov 2017 16:20

Heb toch maar voor de Wahoo Kickr gekozen (was nu 999.-).
Door deze in mijn ogen scherpe prijs, de nu waarschijnlijk lange levertijd van de direto (bij mantel den bosch gaven ze nu ook januari aan) en het feit dat ik problemen met mijn lange kooi niet uitsluit (gezien stand van mijn triplle met 10 speed) tock maar iets boven mijn budget gaan zetten. De baas thuis vond het prima ;-)
Moet me nog wel even in de Wahoo verdiepen....

hsnrsy
Forum-lid

hsnrsy 29 nov 2017 16:50

Heb een beperkte budget alhoewel die 639,95 is wel echt een mooi prijs is zeg.. daarentegen midden januari kan ook echt niet. Vooral als je rond die tijd juist hem wilt gebruiken. Ook bij Athleteshop wordt hij begin januari geleverd en dat is ook te laat :(

Bospaadje
Forum-lid

Bospaadje 30 nov 2017 15:26

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 09 dec 2017 17:07

Inmiddels de Elite Directo een weekje in huis en gelukkig (of is het toch helaas) al een paar maal kunnen gebruiken.
Blij verrast hoe lekker dat gaat tov mijn oude Tacx Vortex. Veel minder geluid, dus hoor Rammstein en Iron Maiden nu beter dan voorheen. :mrgreen:
Heb het gevoel van vierkant wielen niet meer bij stevige klimstukken zoals ik dat eerder wel had.
Heb ook de Elite software op mijn Ipad gezet, want dat zit er bij in. Alleen de z.g. subscription wel erg dunnetjes (lees onder de maat). 1 jaar geldig en daarna betalen.
De video's van Elite mag je gewoon betalen, De z.g. pedal analys ook betalen.

Gelukkig zat andere opties, die ik nu aan het uitproberen ben naast het overbekende Zwift
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

DeSnelsteKoerier
Forum-lid

DeSnelsteKoerier 09 dec 2017 21:55

Er zijn meer dan genoeg video's bij Elite die gewoon gratis zijn. Dat zijn de video's gemaakt door andere gebruikers. Die kan je downloaden op je iPad/PC en dan gewoon gebruiken.
Altijd onderweg...

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 dec 2017 22:11

@Fred, waar heb je 'm gekocht, ik zie bij de meeste winkels leverdata in januari staan?

Wat was de afweging voor de Elite ipv de Tacx?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

raiju
Forum-lid

raiju 10 dec 2017 20:30

Ik stond ook voor bovenstaande keuze en heb voor de direto gekozen.
Vanwege het kleiner op kunnen vouwen.
De review van dc rainmaker waarin hij erg goed uit de bus kwam.
De flux had vorig jaar nog wat problemen met rook lucht oid.

Ik had geluk met de prijs en het was ongeveer de laatste van heel Nederland bij mantel.

Hij doet het goed. Het geluid valt mee tov een bluemotion met piepende band. Ik gebruik geen swift maar erg mode icm zelf gemaakte trainingen in Trainingpeaks. dat leverde in het begin wat frustratie op toen ik dat met de app van elite deed. Nu ik mij element bolt als besturing gebruik is het ideaal.

De app van elite vond ik wat minder practisch. Sommige dingen staan in het italiaan. Hij is het eerste jaar gratis maar ik betaal liever trainingpeaks. Die app past zich beter aan mij aan en qua planning heb ik er meer aan.

Tacx had op de site ook wat trainingen staan, ik weet niet of deze ook gratis op de flux kunnen.

Iets minder duidelijk is de gebruiksaanwijzing en de support bij elite. Komt ook doordat ik geen italiaans kan lezen (op het forum bijvoorbeeld.)

Rootland
Forum-lid

Rootland 10 dec 2017 20:33

raiju schreef: 10 dec 2017 20:30 Iets minder duidelijk is de gebruiksaanwijzing en de support bij elite. Komt ook doordat ik geen italiaans kan lezen (op het forum bijvoorbeeld.)
Mijn ervaring met hun support is dat ze erg snel en in correct Engels reageren op emails, al hoop je dat natuurlijk niet nodig te hebben.

Plaats reactie