Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Aanvarinkje op de weg

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 15 nov 2017 21:11

Ik heb zo'n ding tussen mijn hoofd en mijn romp zitten waarmee je je hoofd kunt draaien.
Campagnolo Ultra Dork

Arno357
Forum-lid

Gebruikersavatar Arno357 15 nov 2017 22:40

Ernie C. schreef: 15 nov 2017 21:11 Ik heb zo'n ding tussen mijn hoofd en mijn romp zitten waarmee je je hoofd kunt draaien.
Je hebt altijd mensen die mazzel hebben . :lol:

i-mac

i-mac 15 nov 2017 22:47

Ernie C. schreef: 15 nov 2017 21:11 Ik heb zo'n ding tussen mijn hoofd en mijn romp zitten waarmee je je hoofd kunt draaien.
Jij moet niet veel fietsen in België hé. Dan moet je wel voor je kijken, of je rijdt op bepaalde plaatsen van put naar (in) put ;-)

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 15 nov 2017 23:28

Als je in zo'n klein spiegeltje onder aan je stuur moet kijken zijn je ogen langer van de weg af denk ik.

Ondanks dat ik het zelf overkill vind lijkt mij die radar van jou de meest zinvolle oplossing als je wat assistentie wilt hebben om het verkeer achter je in de gaten te houden.
Campagnolo Ultra Dork

gene
Forum-lid

gene 15 nov 2017 23:42

Ik zie je al om de ca 20 sec. je hoofd draaien. :)
Nogmaals, eens gewoon aan zo'n spiegeltje wil je niet meer zonder. Is voor mij net zo belangrijk als mijn fietshelm.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 16 nov 2017 01:00

Iedere 20 seconde omkijken is ook onzin op de fiets. Ten eerste hoor ik zo ongeveer alles dat sneller is dan mij aankomen en ten tweede kun je toch niet aan de kant als je al netjes aan de kant van de weg fietst met een racefiets. Iedere 20 sec. naar beneden kijken kost ook evenveel tijd dus dat maakt niet veel verschil.

Ik ben wel van mening dat er iets meer aandacht aan achteropkomend verkeer mag worden besteedt door de meeste fietsers, alleen lijkt mij een spiegel daarvoor niet direct de beste oplossing op een fiets met een sportieve zithouding..

Ook opvallend dat de meesten vinden dat de automobilist maar gewoon rustig achter de fietsers aan moet blijven kachelen zonder te toeteren en dat de meeste racefietsers zo snel mogelijk langs hun langzamere voorliggers willen stuiven, al dan niet voorafgegaan door een belsignaal.
Campagnolo Ultra Dork

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 16 nov 2017 07:31

Wat is daar opvallend aan?
Als die auto, met gevaar voor mijn ledematen en hooguit het gevaar voor een extra krasje op zijn buitenspiegel, wil gaan inhalen dan lijkt het mij toch wel duidelijk hoe de verhoudingen liggen. Hij/zij wacht maar even totdat ik ruimte kan geven om te laten passeren.

En ja op de fiets wil ik ook aan een langzame voorligger voorbij (net als die auto achter me) en ook dat graag veilig voor beide verkeersdeelnemers. Ik ga dan ook niet inhalen als er tegemoet komend verkeer is. Pas als er ruimte is of als mijn voorligger netjes ruimte zou kunnen maken. En als ik achter een tractor op een smalle dijk fiets, moet ik ook gewoon wachten.
Live fast; die young. mijn blog

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 16 nov 2017 07:52

Maar het gaat hier over twee fietsers die naast elkaar blijven rijden. Dan lijkt mij de situatie niet zo veel verschillen van die twee bejaarden die gezellig keuvelend naast elkaar door blijven fietsen.
Campagnolo Ultra Dork

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 16 nov 2017 08:01

Ernie C. schreef: 16 nov 2017 01:00
Ook opvallend dat de meesten vinden dat de automobilist maar gewoon rustig achter de fietsers aan moet blijven kachelen zonder te toeteren en dat de meeste racefietsers zo snel mogelijk langs hun langzamere voorliggers willen stuiven, al dan niet voorafgegaan door een belsignaal.
Spijker op de kop! En daarom, weg met die fietsbel. Asociaal ding :twisted:

Over achteruitkijkspiegeltjes mag je pas gaan nadenken als je boven de 80 bent (met het oog op mogelijke verkrijgen van dispensatie van de stijlpolitie).
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 16 nov 2017 08:03

Nee,..... in dat geval niet maar ik bergrijp uit het verhaal van de TS dat zelfs als zouden netjes achter elkaar hebben gereden, dan nog was het krap aan om in te halen.

Als dat weggetje net iets breder was en de auto had gewoon kunnen passeren als ze achter elkaar hadden gereden, dan zeg ik ook, niet zeiken en aan de kant gaan.
Live fast; die young. mijn blog

Marcopfiets
Forum-lid

Gebruikersavatar Marcopfiets 16 nov 2017 10:12

Ik rij met windfree: http://www.windfree.se/

Dat vermindert de windruis, waardoor je auto's beter kunt horen aankomen en je beschermt je gehoor. Twee vliegen dus.

Moderne auto's maken zowieso weinig geluid, meestal hoor je ze pas als ze met hun banden over de graskeien gaan roffelen.

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 16 nov 2017 11:37

Ik hou tijdens het fietsen gewoon mijn oren open. Dus ook geen dopjes in met muziek er op oid en heb eigenlijk nooit problemen met het niet horen van auto's die mij van achteren naderen. Wel weer met de manier waarop ze je (willen) passeren, maar dat is een ander verhaal.

Plaats reactie