En?
Wat is een goede fietsbel?
-
- Forum-lid
Wat me helaas opvalt is dat in veel bellen het spiraalveertje dat het palletje en op zijn plaats houdt en laat bewegen (u begrijpt wat ik bedoel) van een dergelijke kwaliteit pisbakkenstaal is dat in no time de boel door zweet, pekel en regenwater gaat roesten of zo ielig dun is dat er een knik in komt.
Productiekosten van een CrNi veertje minder dan twee centen. Maar ja een heuuul slimme inkoper berekent dat je zeker 1000 €/$ bespaart als je de goedkoopste koopt. Net als de boutjes op een dure 'oerdegelijke' Nederlandse merkfiets waar de boutjes al gaan roesten na de eerste proefrit.
Productiekosten van een CrNi veertje minder dan twee centen. Maar ja een heuuul slimme inkoper berekent dat je zeker 1000 €/$ bespaart als je de goedkoopste koopt. Net als de boutjes op een dure 'oerdegelijke' Nederlandse merkfiets waar de boutjes al gaan roesten na de eerste proefrit.
-
- Forum-lid
Die "allerbeste fietsbel EVER" sla ik zeker over, maar ik zit erover te denken om tzt de spurcycle versie zwart te bestellen!
- devriesman
- Forum-lid
Ik fiets nu 2 jaar met een Spurcycle maar ben nog nooit een bejaarde achterop gekomen die het kreng kon horen. Als het mannetje links fietst is het hopen dat het vrouwtje het wel hoort. De toon is te hoog. Ben zelf niet echt jong maar mijn oren vallen bijna mijn hoofd als ik bel en toch hoort iemand boven de pensioengerechtigde leeftijd er niets van.
Buiten dat is het de mooiste bel die je voor zoveel geld kunt kopen. Zou het zo weer doen.
Buiten dat is het de mooiste bel die je voor zoveel geld kunt kopen. Zou het zo weer doen.
Hoe is de ervaring met de duurzaamheid van het bel gedeelte van de Hidemybell? Mijn persoonlijke ervaring is niet zo geweldig. Het concept van de Hidemybell spreekt me erg aan, alleen is onlangs voor de 2e keer de hamer van de bel gesneuveld tijdens gebruik. Kan zijn dat ik te hard wil bellen, dove bejaarden ook altijd
, maar toch binnen een jaar kapot gaan van de bel vind ik wel erg snel. Toch ook maar even kijken naar alternatieven genoemd in dit onderwerp,
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019