Alles over vakanties op én met de fiets

Overnachtingsplekken Frankrijk?

ultra_ivo
Forum-lid

ultra_ivo 27 jan 2018 08:06

Dat is inderdaad een aanname. Zoals al eerder geschrven, in het noorden werkt het wel. Sterker nog, ik zie zelfs zat Belgische automobilisten in België als een idioot inhalen en in Frans-Vlaanderen met inachtneming van de volledige anderhalve meter.
Het is ook geen boete die je krijgt in Frankrijk maar een veroordeling wegens poging tot toebrenging van lichamelijk letsel + ontzegging uit de rijbevoegdheid.
Het wordt daadwerkelijk toegepast alleen wellicht niet in jouw regio.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 27 jan 2018 09:58

@ ultra_ivo, jij weet dat er werkelijk veroordeeld is? Dan ben ik ook benieuwd naar de strafmaat.
Ik zal eerlijk zijn, ik fiets nagenoeg altijd met 1 oortje in met muziek, dat is ook al lang verboden. Ik ben er nog nooit op aangesproken door de politie.
Voor diegenen die oortje veroordelen, het volume is zo laag dat ik niet electrische auto's nog aan hoor komen.

ultra_ivo
Forum-lid

ultra_ivo 27 jan 2018 17:33

Inderdaad, ik heb vaker gehoord van veroordelingen.
Het is vooral een makkelijke en handige methode voor de politie, op het moment dat een automobilist in het voorbijrijden een fietser heeft geraakt dan heeft de automobilist al automatisch niet voldaan aan het voldoende afstandhouden. Gezien dat dit als misdrijf gezien wordt en niet als verkeersovertreding kan de politie dan alvast beginnen zo iemand voorlopig van de weg te halen. De rest volgt dan vanzelf.
Genoeg afschrikkende waarde om er voor te zorgen dat de overgrote meerderheid van de automobilisten, tenminste in Frans-Vlanderen en de Franse Ardennen, zich netjes houdt aan de inhaalafstand.
Het verhaal van 'edelachtbare ik heb de fietser niet gezien' gaat ook niet op, daarvoor is het verplichte reflectievestje bij nacht en slecht zicht.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 27 jan 2018 18:07

ultra_ivo schreef: 27 jan 2018 17:33 Het verhaal van 'edelachtbare ik heb de fietser niet gezien' gaat ook niet op, daarvoor is het verplichte reflectievestje bij nacht en slecht zicht.
Dan ga ik nu maar even heel erg off-topic. Het hoeft helemaal geen slecht zicht te zijn om bijv. in de schaduw tegenwoordig een fietser veel te laat te zien. Sinds er zo velen in het compleet zwart rijden is de zichtbaarheid echt heel veel slechter geworden.
Een paar weken geleden ging ik op mijn boodschappenfiets op tijd naar het volgende dorp, toen ik terug reed, tegen de laagstaande zon in, voelde ik me echt niet fijn op de weg. Ik zag heel erg weinig tegen de zon in, dus dat zal voor een automobilist ook niet beter geweest zijn.

ultra_ivo
Forum-lid

ultra_ivo 27 jan 2018 20:40

Als het om zichtbaarheid gaat dan is het juist veiliger om in het donker te rijden. Voorzien van de juiste verlichting + reflectievestje val je enorm op in het landschap.

Afbeelding

Om on topic te blijven heb ik een foto van fietsen in Frankrijk genomen ;)

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 27 jan 2018 22:13

Ik kan niet ontkennen dat dit wel erg goed zichtbaar is.

erwind14
Forum-lid
Contact

erwind14 01 feb 2018 13:18

Ik wil toch nog even de warmshowers.org onder de aandacht brengen. Zie het als couchsurfing voor en door fietsers. Wij staan al sinds 2003 op die lijst en het heeft ons de meest memorabele overnachtingen bezorgd in bv. Bolivië, Argentinië, Zuid-Afrika en Nepal. Maar ook als gastheer en vrouw hebben we vele leuke fietsers verwelkomt met interessante verhalen. Als je je inschrijft en je route loopt langs ons, dan ben je welkom.

En om je gerust te stellen: in FR en BE zijn een paar 1000 fietsers ingeschreven, dus je zou bijna op je hele route bij warmshower adressen kunnen overnachten. Dus twijfel niet langer en schrijf je in.

BikerHaarlem
Forum-lid

Gebruikersavatar BikerHaarlem 10 feb 2018 21:54

erwind14 schreef: 01 feb 2018 13:18 Ik wil toch nog even de warmshowers.org onder de aandacht brengen. Zie het als couchsurfing voor en door fietsers. Wij staan al sinds 2003 op die lijst en het heeft ons de meest memorabele overnachtingen bezorgd in bv. Bolivië, Argentinië, Zuid-Afrika en Nepal. Maar ook als gastheer en vrouw hebben we vele leuke fietsers verwelkomt met interessante verhalen. Als je je inschrijft en je route loopt langs ons, dan ben je welkom.

En om je gerust te stellen: in FR en BE zijn een paar 1000 fietsers ingeschreven, dus je zou bijna op je hele route bij warmshower adressen kunnen overnachten. Dus twijfel niet langer en schrijf je in.
hoi, bedankt voor de uitnodiging maar mijn route zal veel meer langs Beaune en Lyon lopen zover ik nu kan overzien. Maar dank en lijkt me inderdaad een mooi initiatief!

BikerHaarlem
Forum-lid

Gebruikersavatar BikerHaarlem 22 jul 2018 21:46

hallo allen,

weer even terug naar dit topic. Ik ga a.s. donderdag 26 juli van start. Zie verder onder voor de bijbehorende sponsoractie:

https://acties.voordehartstichting.nl/a ... dlife-ride

limburgia
Forum-lid
Contact

limburgia 07 aug 2018 18:56

Ik vind dit geweldig. Zelf wil ik in september iets soortgelijks ondernemen en ben benieuwd naar je ervaringen.
Hoe dan ook: diepe buiging voor je onderneming
Wielrennen imiteert het leven zoals het zou zijn zonder de corrumperende invloed van de beschaving

Plaats reactie