Pagina 4 van 10

Geplaatst: 23 jun 2010 11:46
door ld001
Toch wat kleine nuanceringen in de wat al te stellige betogen voor en tegen Cannondale ten opzichte van de Duitse fietsen. Ik kocht mijn eerste aluminium Cannondale in 1992. Het zogenaamde 3.0 frame. Dat was in de tijd dat alle andere wielrenners op een stalen Gazelle AA frame champion mondial reden. Cannondale was in die tijd vooruitstreven en wist zichzelf te positioneren als alu-specialist. Het 3.0 frame werd de 2.8, waarna de CAD serie begon. Doordat Cannondale de ontwikkeling en de productie altijd in eigen hand heeft gehouden (tot nu toe) zijn ze op het gebied van alu frames lange tijd de echte top geweest. Onderweg ging er wel eens iets mis (CAD7 in grote maten was wat slap) maar dat werd later weer gecorrigeerd. Een 'lerende organisatie' zou je kunnen zeggen. De ervaring van Cannondale komt samen in de CAAD9. Gegarandeerd een goede fiets en met een paar mooie wielen doet hij niet onder voor carbonkarretjes die drie keer zo duur zijn.

Dan de Duitse fietsen. Daar gaat het om licht en stijf om hoog te scoren in de Tour-magasin testen. Dat zullen ze dan ook wel zijn en er zullen vele goede testresultaten te vinden zijn. Ik twijfel er niet aan dat het uitstekende fietsen zijn met een zeer goede prijskwaliteit verhouding. De echte rij-eigenschappen zul je zelf moeten testen.

Geplaatst: 23 jun 2010 11:54
door nummer14
LD001 schreef:Dan de Duitse fietsen. Daar gaat het om licht en stijf om hoog te scoren in de Tour-magasin testen. Dat zullen ze dan ook wel zijn en er zullen vele goede testresultaten te vinden zijn. Ik twijfel er niet aan dat het uitstekende fietsen zijn met een zeer goede prijskwaliteit verhouding. De echte rij-eigenschappen zul je zelf moeten testen.
Check http://www.roadbike.de eens, en je zal zien dat er ook Duitse bladen zijn die inmiddels comfort meenemen in hun tests. De zgn KSG leistung, waarin de K voor Komfortt staat.

Geplaatst: 23 jun 2010 14:19
door amclassic-fan
Cannondale heeft de productie al lang niet meer in eigen huis, dat wordt gewoon uitbesteed.

@Rose, waren de wielen, zadel, stuur, stuurlint enzo 't zelfde? Waren de bandjes even hard opgepompt? Zat je precies 't zelfde op de fietsen. Waar heb jij trouwens op een Red Bull gereden...

Geplaatst: 23 jun 2010 14:30
door ld001
Amclassic-fan schreef:Cannondale heeft de productie al lang niet meer in eigen huis, dat wordt gewoon uitbesteed.


Stellig is OK maar dan moet het wel waar zijn. De CAD9 (waar het hier over gaat) is tot en met 2010 Handmade in the USA. Vanaf 2011 niet meer.

Geplaatst: 23 jun 2010 15:00
door amclassic-fan
Het zou kunnen, maar ik vraag 't me af. Het is wel erg vreemd dat je het low-budget model in een land met hoge lonen laat maken en je topmodellen in China...

Geplaatst: 23 jun 2010 15:22
door ld001
Dat komt door de alu-historie van Cannondale. Carbon was nieuw voor ze en daarvan hebben ze eerder vastgesteld dat ze dat beter (goedkoper en kwaliteit) in Azie kunnen laten produceren. Voor de CAD-serie zijn ze nu ook tot die conclusie gekomen.

Maar even los hiervan. Het punt is dat de CAD9 het resultaat is van lang pionieren en doorontwikkelen van aluframes. Of dat beter is of slechter dan van scratch af de lichtste en stijfste alubuizen aan elkaar te lassen kan ik niet beoordelen.

Geplaatst: 24 jun 2010 23:23
door kurtres
Foosho schreef:Niet mee eens. Canyon/Red Bull bieden gegeven een budget meestal ongeveer hetzelfde en dat is nu niet anders als je de specs naast elkaar legt. Ze leggen wel wat andere accenten..

Leg maar uit.. :) Ik geloof er niet zo veel van, maar ik laat me graag overtuigen.. :)

[size=0]Doe maar tov het Canyon Ultimate AL frame dan, daar ken ik de specs+meetwaarden+wat ervaringen tenminste van..[/size]


Wat zijn dan de specs/meetwaarden en dergelijke dan van de Canyon?

Geplaatst: 24 jun 2010 23:33
door kurtres
Is er hier ook al iemand die ervaring heeft met de aanschaf van een Canyon?
Hoe gaan zij te werk? Ik weet al van hun testcentrum in Heerlen. (Ligt ideaal voor mij.) Maar wat met service? Doen ze daar ook het onderhoud van de fiets?
Goede service? Klantgericht? Enz...
Alle info welkom!

Grtn,

Geplaatst: 24 jun 2010 23:47
door superrose
LD001 schreef:
Amclassic-fan schreef:Cannondale heeft de productie al lang niet meer in eigen huis, dat wordt gewoon uitbesteed.


Stellig is OK maar dan moet het wel waar zijn. De CAD9 (waar het hier over gaat) is tot en met 2010 Handmade in the USA. Vanaf 2011 niet meer.


klopt

Geplaatst: 25 jun 2010 00:32
door tomtom
Canyon is zeer klantgericht, heeft een buitengewone service en een prachtig testcentrum. Ze zijn qua prijzen, testen en gewichten onverslaanbaar. Ik heb inmiddels 2 Cfen; 2008 (crash) en 2009. Levertijden zijn soms lang (net als bij een Apple Iphone) omdat er veel vraag naar is. Heb bij al mijn vragen (en dat waren er heel wat) altijd keurig antwoord gekregen en het product is wat mij betreft ongekend goed. Ze doen niks met onderhoud en dat kun je allemaal op de site vinden. Ik denk ik er sterk over om een 2010 CF te kopen en de 2009 als "slechtweer" te gebruiken en dat zegt wel wat over mij tevredenheid!

Geplaatst: 25 jun 2010 14:51
door petercanyon
Als kleine toevoeging op bovenstaande, voor ALLE voorkomende onderhoudswerkzaamheden, reparaties, vervangingen en beurten kan men zondermeer bij ons in Heerlen terecht.

Gr. Peter

Geplaatst: 25 jun 2010 20:00
door wilcoelskamp
Volgens mij komen alle carbonnen frame uit Aziƫ/China/Taiwan. Denk je nou echt dat elk merk een eigen fabriek heeft?
Er kan wel een merknaam op staan maar dat betekent alleen dat hij aan de normen voldoet zoals een fabrikant dat heeft besloten.

Prijsverschil is te verklaren op eigen research afdelingen. Of dacht iedereen dat hun auto echt in 1 fabriek word gemaakt.....Eind assemblage (extra's) word zelfs gedaan bij de Landelijke importeur.
De meeste frame's komen kaal binnen en assemblage word bij de importeur of FM gedaan.