Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
charite
- Forum-lid
charite
02 sep 2010 11:48
fdegrove schreef:Hoi,
charite schreef:fdegrove schreef:
De verschillen tussen de topbandjes?
Jullie bedoelen die topbandjes waarvan ik denk dat het eerder subtopbandjes zijn of heb ik dat mis? (Sorry, de smileys zijn op)
Ciao,
Kom op met dat lijstje topbandjes
Maak me gek!
Cheers,
Peter
Als je geen angst hebt om met latex bibas en Open Tubulars te rijden heb ik al genoeg gezegd...
Je kan me altijd een pm sturen.
Ciao,
P.S. Vredestein laat zijn banden maken in dezelfde thaise fabriek als Vittoria (Lion Tyres dacht ik ) en dat zie je ook.
Van de Fortezza is eentje uitstekend bij nat wegdek, de andere dan weer absoluut niet. Moet ik opzoeken.
De alom geprezen Vredestein latex bibas zijn (als mijn info klopt) dezelfde die ook o.a. in de Vittoria tubes gaan.
Rij Tubes, maar denk van de winter over te stappen op Eurisen of Fulcrums.
Zoek daarvoor wel een goede bandjes comibnatie.
Maar, PM is onderweg
Cheers,
-
roedy
- Forum-lid
roedy
03 sep 2010 00:22
Alleen maar goede ervaringen mee!
-
rbr
- Forum-lid
rbr
03 sep 2010 00:38
+1. Heb ze nu op een setje racing zero liggen. Prima combi. Achterband inderdaad wel snel vierkant maar vond dit met pro race ook. Ultremo voor mij einde verhaal. Wil volgende set GP4000 proberen
Twitter: @rbruijns
-
jsparie
- Forum-lid
jsparie
03 sep 2010 19:59
Ik fiets niet zo heel veel km per jaar en vervang mijn banden eerder doordat ze uitgedroogd raken dan vierkant versleten.
Euh, opgedroogde banden? Bij dit prachtig zomerweer?
Ciao,
Tsja, na anderhalf a twee jaar is het beste er meestal toch wel af. Ook als je niet heel veel km maakt. Vooral de zijkant wordt sterk minder. Er laten draadjes los, kleine scheurtjes verschijnen en de soepelheid lijkt minder te worden. Omdat mijn fietstijd over twee fietsen verdeeld wordt zijn er per fiets dan nog relatief weinig km gemaakt zijn is het loopvlak meestal nog dik genoeg en mooi rond.
Bij de GP 4000 S zitten er nu na 1,5 jaar en ong. 2500 km nu allemaal kleine scheurtjes in de lengterichting in het loopvlak. Dat had ik bij andere banden nog niet gehad. Zonde want het rubber op het loopvlak is nog heel dik en in principe lang niet versleten.
Maareuhh bij nat weer fiets ik in principe niet. Wellicht dat ze daarom eerder uitdrogen. Maar ga dat toch lekker niet veranderen......Dan maar nieuwe bandjes kopen.
-
rbr
- Forum-lid
rbr
03 sep 2010 22:42
Ik zag overigens wel dat de minimum druk voor een Fortezza 8 bar zou moeten zijn. Staat op de band gedrukt
Twitter: @rbruijns
-
hagi
- Forum-lid
hagi
03 sep 2010 23:14
rij de fortezza altijd met 7 bar in combinatie met latex binnenband weeg wel maar 63 kilo
en geen problemen gehad
-
whocares
- Forum-lid
whocares
03 sep 2010 23:16
rbr schreef:Ik zag overigens wel dat de minimum druk voor een Fortezza 8 bar zou moeten zijn. Staat op de band gedrukt
Fortezza Tricomp is toch ook eigenlijk bedoeld als een wedstrijdband .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
-
fdegrove
- Forum-lid
fdegrove
04 sep 2010 03:56
Hoi,
jsparie schreef:fdegrove schreef:Hoi,
Ik fiets niet zo heel veel km per jaar en vervang mijn banden eerder doordat ze uitgedroogd raken dan vierkant versleten.
Ciao,
Tsja, na anderhalf a twee jaar is het beste er meestal toch wel af. Ook als je niet heel veel km maakt. Vooral de zijkant wordt sterk minder. Er laten draadjes los, kleine scheurtjes verschijnen en de soepelheid lijkt minder te worden. Omdat mijn fietstijd over twee fietsen verdeeld wordt zijn er per fiets dan nog relatief weinig km gemaakt zijn is het loopvlak meestal nog dik genoeg en mooi rond.
Bij de GP 4000 S zitten er nu na 1,5 jaar en ong. 2500 km nu allemaal kleine scheurtjes in de lengterichting in het loopvlak. Dat had ik bij andere banden nog niet gehad. Zonde want het rubber op het loopvlak is nog heel dik en in principe lang niet versleten.
Maareuhh bij nat weer fiets ik in principe niet. Wellicht dat ze daarom eerder uitdrogen. Maar ga dat toch lekker niet veranderen......Dan maar nieuwe bandjes kopen.
Tja, je bandjes lijden onder de invloed van UV stralen en pollutie in de lucht. (Zwavel en dergelijke)
Wanneer je de banden (wielen) voor een tijd niet gebruikt stop je ze in wielhoezen.
Om het het rubber even terug op te frissen en te ontvetten was je ze even met een mengsel van 1/3 keukenazijn en kraantjeswater.
Uitvezelen kan je verhelpen met of een laagje latex emulsie of met Aquasure aan te brengen op de flanken.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
-
fdegrove
- Forum-lid
fdegrove
04 sep 2010 03:59
Hoi,
rbr schreef:Ik zag overigens wel dat de minimum druk voor een Fortezza 8 bar zou moeten zijn. Staat op de band gedrukt
Maximum druk is iets waar je rekening dient mee te houden.
Minimum druk is nietszeggend..
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
-
rraoull
- Forum-lid
rraoull
08 sep 2010 14:35
Heb tot nu toe 3500 km gefiets met vredestein fortezza en nog geen een keer lek gereden!!
ook wel met regen en natte omstandigheden gefiets.
-
Arjan
- Forum-lid
Arjan
08 sep 2010 23:37
Heb op zich in het verleden ook wel goede ervaringen gehad met vredestein tricomp maar vond dat ze wel sneller lek raken, zeker bij nat weer, en de levensduur is middelmatig. Na een tijdje Michelin pro en pro 2 gereden te hebben rij ik nu al weer twee jaar Conti GP 4000s en dat had ik veel eerder moeten doen. De rest verbleekt hierbij.
-
jsparie
- Forum-lid
jsparie
09 sep 2010 18:57
jsparie schreef:fdegrove schreef:Hoi,
Ciao,
Tja, je bandjes lijden onder de invloed van UV stralen en pollutie in de lucht. (Zwavel en dergelijke)
Wanneer je de banden (wielen) voor een tijd niet gebruikt stop je ze in wielhoezen.
Om het het rubber even terug op te frissen en te ontvetten was je ze even met een mengsel van 1/3 keukenazijn en kraantjeswater.
Uitvezelen kan je verhelpen met of een laagje latex emulsie of met Aquasure aan te brengen op de flanken.
Ciao,
Aquasure ??? Nooit van gehoord, maar nu zag ik toevallig in de laatste editie van het Amerikaanse blad Bicyling er ook iets over staan. Advies was om Dugast tubes hiermee extra te beschermen. Toch maar eens proberen dan.
Nu nog een winkelier in de buurt vinden die dat spul heeft liggen.