Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Canyon Aeroad of Ultimate? Vooral klimmen.

djatwork69
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26

djatwork69 29 mei 2018 17:08

japiecarbon schreef: 29 mei 2018 17:06 Met een soppie, dreft ofzo
Wat product erop en Karcher?

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 29 mei 2018 17:16

Gewoon een emmer water met een of ander schoonmaak middel uit moeders kast en een doekie.

djatwork69
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26

djatwork69 31 mei 2018 10:15

Gisteren eerste echte test.
Ik blijf bij mijn gevoel, alles lijkt trager, aanzetten lijkt minder explosief.

Ik zeg niet dat het zo is maar het gevoel is zo.

Op mijn S1 voelde ik alles, je voelt die echt exploderen.

ga het nog wat tijd geven.

Ik veronderstel dat elke carbon racer zo rijdt?

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 31 mei 2018 10:16

Ik kan alleen vergelijken tussen mijn CAAD10 (alu) en Cervelo p3 (carbon), zijn beide stijf.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 31 mei 2018 10:41

Wat voor banden zitten er op de een of de ander?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28013
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 31 mei 2018 10:56

De ene carbon racer is de andere niet. Zoals gezegd spelen banden en wielen een enorm belangrijke rol.

Maar ook als je die gelijk houdt zijn er wel degelijk verschillen.

Aeroracers rijden vaak vrij hard is mijn ervaring. Monocoque frames rijden strak en agressief (responsief), maar zijn niet zo hard als aeroracers. En dan heb je nog de tube-to-tube frames die een beetje rijden zoals een Citroën DS. Noem het lui, comfortabel.

djatwork69
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26

djatwork69 31 mei 2018 11:29

havana schreef: 31 mei 2018 10:56 De ene carbon racer is de andere niet. Zoals gezegd spelen banden en wielen een enorm belangrijke rol.

Maar ook als je die gelijk houdt zijn er wel degelijk verschillen.

Aeroracers rijden vaak vrij hard is mijn ervaring. Monocoque frames rijden strak en agressief (responsief), maar zijn niet zo hard als aeroracers. En dan heb je nog de tube-to-tube frames die een beetje rijden zoals een Citroën DS. Noem het lui, comfortabel.
en in welke categorie plaats jij mijn Ultimate CF SL dan?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28013
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 31 mei 2018 11:40

Ultimate is een monocoque frame. Moet zeggen dat ik er nog nooit eentje bereden heb. Wel de Aeroroad en die paste precies in de beschrijving van een aeroframe.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 31 mei 2018 12:31

Volgens mij is de Ultimate toch ook echt wel een wedstrijd fiets, dus zou best vooruit meoten willen.

Maar nogmaals, wat voor banden zitten eronder?

djatwork69
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26

djatwork69 31 mei 2018 13:08

japiecarbon schreef: 31 mei 2018 12:31 Volgens mij is de Ultimate toch ook echt wel een wedstrijd fiets, dus zou best vooruit meoten willen.

Maar nogmaals, wat voor banden zitten eronder?
Die continental grand prix 4000 en DT Swiss 1600 wielen

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13753
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 31 mei 2018 13:20

Ik snap wel je gevoel wat je beschrijft heb het paar jaar geleden gehad met een cube litening die knal en knal hard was in 2010 model en in 2012 ineens meer comfort uit bv zadelpen, ovale stuurbuis, dunnere buizen.

Dat is ff wennen of je het fijn vind is aan jouw. Ik vond de eerste litening echt te hard en de tweede te zacht. Ik verwacht dat de slx onder de tweede noemer valt en kan prima begrijpen als je dat lui vind.

Rijd nu bv op de foil met 28mm, (vallen 31mm) echt wel snel, maar het gevoel met 25 is sneller (wat in werkelijkheid over een hele rit niet klopt) Maar puur het gevoel bij aanzetten. De hele fiets is prima stijf op het harde af, wat ik prima vind.

Ik wil ook best wel iets comfort, maar het blijft wel een racer bij een Ferrari vraag je ook niet meteen naar de comfort stand.

De banden zijn 1 maar hoe hoog staat bv je zadelpen, dat gaat nog al verschillen bij comfort pennen, heb wel eens een test gezien dat bij 20% meer uitsteken de pen 50% meer buigt in totaal, met een gelijk gewicht.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5258
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 31 mei 2018 13:32

Ik rij criteriums met de ultimate en zoals ik zei ervaar ik dat (te) zachte niet zo. Ja, er zullen veel hardere stuiterbakken zijn, maar juist met criteriums wil je dat de fiets in de bochten en op klinkers goed contact houdt met de weg, dat bereik je niet met een te stijve fiets.

Ik zit daarbij de hele koers onderin de beugels en heb maar 5mm spacers, dus zit behoorlijk diep. Wellicht speelt dat ook mee in de beleving van stijfheid/comfort.

Plaats reactie