Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Wheel Tec

edwin01
Forum-lid
Berichten: 1779
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

edwin01 15 jun 2018 08:56

En het werkt (nog) beter dan een bel.......

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13732
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 15 jun 2018 10:50

edwin01 schreef: 15 jun 2018 08:56 En het werkt (nog) beter dan een bel.......
Dat is het, werkt beter dan een bel en minder irritatie merk ik bij andere fietsers. In cyclo,s is het bijna noodzakelijk, dan horen ze iig waar je zit en sturen ze niet zonder reden naar binnen of buiten, al zijn er altijd uitzonderingen.

Op de MTB in het bos op stille momenten 's morgens vroeg kijk ik dan weer uit naar de geheel stille shimano naaf.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 15 jun 2018 11:00

wasbeer2006 schreef: 13 jun 2018 18:55 Dat was bij mij ook met een gescheurde flens na 2,5 jaar en een gescheurde velg na ook ruim 2 jaar.
Met aangeboden excuses voor het ongemak kosteloos vervangen.

Misschien ligt het aan jouw csteenbe ;)
Denk het dus niet, ben gewoon vriendelijk gebleven scheld partijen en dergelijke laat ik achterwege.

Heb wel een negatieve review op FB gegeven nadat hij niet thuis gaf, ergste was ook nog dat hij me blokte op FB....

Ik heb er nog moeite mee hoe die man me toen heeft behandeld, we hadden het hier niet over een goedkoop setje.....
YFood !!!

wm
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 13 aug 2007 11:02

wm 15 jun 2018 12:54

ridley orion schreef: 14 jun 2018 19:43 Industrie lagers moet ik elke 5000 km laten wisselen wegens speling.
Rij altijd met dura ace naven met cup conus
Laat ze een keer per jaar service geven en af en toe velg vervangen als deze versleten is
Moet je eens bij een fabriekswiel een velg laten wisselen dat loont zich niet.
Dat is de reden waarom ik wielen heb laten bouwen
Jij omschrijft hier mi niet het voordeel van een handgebouwde set, maar van de cup conus naaf. Deze laatste kun je ook in de fabriekswielen van Shimano vinden. Verder rijd ik toch echt wel meer dan 5000km met industrielagers, zelfs met deze van Novatec.... :mrgreen:

Een voordeel van handgespaakt is dat er relatief veel regionale fietsenmakers/wielbouwers zijn die op korte termijn een wiel kunnen herstellen na bv een valpartij.

Met Wheel tec heb ik ook de nodige garantie issues gehad. Allen opgelost, echter moest ik naar mijn mening te veel moeite doen om deze geregeld te krijgen.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 15 jun 2018 15:30

nijkie schreef: 15 jun 2018 07:53
daniel1975 schreef: 15 jun 2018 07:39 Geluid is toch een essentiel ding in beleving. Vergelijk het met automotoren.
Pak 180pk uit een 4 cyl (VW tsi), 5 cyl (bijv Volvo) of 6 cyl (laatste generatie BMW bijv) en geluid is wereld.
Of een 2 cilinder fiat 500s😎
Liever compleet stil (elektrisch) en zo heb ik mijn fiets ook graag.

De DT Swiss 350 met standaard ratchet en voldoende vet doen hun werk (bijna) volledig stil, heerlijk.
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40088
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 jun 2018 17:26

Electro is nog niet massa geschikt. Kijk naar opstartproblemen nieuwe Tesla en alle andere beperkingen.
Less is bore

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 15 jun 2018 20:46

daniel1975 schreef: 15 jun 2018 17:26 Electro is nog niet massa geschikt. Kijk naar opstartproblemen nieuwe Tesla en alle andere beperkingen.
Opstart problemen hebben hele andere oorzaken dan techniek die niet klaar is.
De techniek is perfect geschikt voor iedereen, de infrastructuur helemaal niet (over de aanvoer van grondstoffen zullen we maar zwijgen :mrgreen: )

Ik heb al een paar keer met een elektrisch gebakje mogen rijden voor het werk (nog geen Tesla jammer genoeg) en het rijdt heerlijk (ondanks de erg beperkte topsnelheid)

Heerlijk stil en dat is nu net het punt. Ik hou van een sportieve auto (en fiets) maar niet van de luide uitlaat (of ratel van vrijloop)
Afbeelding

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 15 jun 2018 20:49

Ik vind een luide ratel erg handig als bel. Gewoon effe beentjes stil ten teken dat er dient te worden opgeflikkerd...euh...aan de kant gegaan.

Enne, opstartproblemen nieuwe Tesla? Wij rijden er een sinds anderhalf jaar en geen probleem gehad hoor!

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 15 jun 2018 21:14

De Model 3 wordt nog steeds niet in grote oplagen gemaakt (de Model S en de roadster zijn steeds in kleine oplagen gemaakt)

Normaal had de productie in januari op volle snelheid moeten draaien, niet dus. Ligt niet aan het elektro gedeelte maar het gebrek aan ervaring bij Tesla (wat normaal is, ze komen er wel)

Ik heb een bel op de fiets :D
Afbeelding

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 15 jun 2018 21:50

Ah ik interpreteerde opstartproblemen als problemen bij een nieuwe auto, maar t ging over productieproblematiek blijkbaar.

refie
Forum-lid
Berichten: 572
Lid geworden op: 23 jan 2006 09:52

refie 15 jun 2018 21:54

daniel1975 schreef: 15 jun 2018 17:26 Electro is nog niet massa geschikt. Kijk naar opstartproblemen nieuwe Tesla en alle andere beperkingen.
Niet voor massa geschikt. Dat zijn auto’s met verbrandingsmotoren wel?Andere beperkingen?

En weer on-topic. Prima geholpen met de keuze voor een 29 wielset. Garantie kan ik niets over zeggen.
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40088
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 jun 2018 07:28

Verbrandingsmotoren bewijzen zich al sinds H. Ford als massa-geschikt.
Less is bore

Plaats reactie