dumoulin heeft verleden jaar in de giro toch a bewezen dat hij hoge en lange beklimmingen aan kan (stelvio (2x).Tijanus schreef: ↑28 okt 2018 20:53Hij is jonger dan Thomas, Froome en opa Valverde ja, maar niet (wezenlijk) jonger dan Quintana, Pinot, Bardet, Roglic, Landa en Zakarin. En hij is alweer een stuk ouder dan het gehele podium van de Vuelta, alsmede de andere Yates en ene Bernal. Dus of de tijd eenduidig in zijn voordeel speelt waag ik te betwijfelen. Zelf hoop ik dat Enric Mas volgend jaar ook eens een van de andere grote rondes gaat proberen.fiedoo schreef: ↑27 okt 2018 08:06je vergeet dat dumoulin nog vrij jong is en dus nog een paar jaar sterker en regelmatiger zal (of aan het worden is.tijanus schreef: En dan graag nog de finish op de Iseran (en de Galibier), in plaats van (ver) erna, al zou dat vooral voor Dumoulin een ramp zijn. Ik heb toch sterk de indruk dat hij wat moeite heeft met al te hoge bergen. Maar met een beetje geluk heeft meneer Thomas dat ook.
Vanaf Bourg St. Maurice mogelijk wel, maar ze komen vanaf Bonneval sur Arc. En als Dumoulin op bijvoorbeeld 2200 meter (eerste stuk 11%) niet meer genoeg zuurstof binnen krijgt om al zijn tijdrijdersspiermassa aan de gang te houden... is het nog heel ver naar de top.
Nu je het zo stelt besef ik me pas dat we eigenlijk al een klein decennium de halve Tour naar een klein peloton Cadel Evansen zitten te kijken. Nou ja, het heeft bij Cadel één keer goed uitgepakt.
Hij is jonger dan Thomas, Froome en opa Valverde ja, maar niet (wezenlijk) jonger dan Quintana, Pinot, Bardet, Roglic, Landa en Zakarin. Klopt maar behalve die eerste drie , wat hebben de anderen al bewezen om als mogelijke tourwinnaar bestempeld te worden? Of misschien Quintana dan maar die wordt ieder jaar minder en minder (ondanks zijn jonge leeftijd). Die 11% zijn peanuts vergeleken met de aankomsten in de vuelta die hij al "gerond" heeft.