Ervaring wim de vos
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16474
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik lees hier nogal wat aannames.
Wim haalt echt geen complete fietsen uit elkaar om deze in "stukjes" te verkopen.
Als een klant echter bij een nieuwe fiets een andere wielset wil dan worden de originele wielen inderdaad los verkocht aan wie ze wil kopen, zelfde met remmen oid.
Dat doen andere fm ook gewoon daar is niets aparts aan.
@Jorge, een messenger bericht kan er zo tussen vallen, dan stuur je toch een nieuw bericht of neem je de telefoon. Een beller is sneller.
Wim haalt echt geen complete fietsen uit elkaar om deze in "stukjes" te verkopen.
Als een klant echter bij een nieuwe fiets een andere wielset wil dan worden de originele wielen inderdaad los verkocht aan wie ze wil kopen, zelfde met remmen oid.
Dat doen andere fm ook gewoon daar is niets aparts aan.
@Jorge, een messenger bericht kan er zo tussen vallen, dan stuur je toch een nieuw bericht of neem je de telefoon. Een beller is sneller.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik bedoel ook niet dat hij constant fietsen uit elkaar haalt, hij koopt vaak partijen en wisselt dan (voor de klant) in afmontage.
Ook koopt hij veel oem. Ultegra di2, red Etap. Die zitten vervolgens in dozen waarbij je goed moet kijken of alles ok is.
Ook koopt hij veel oem. Ultegra di2, red Etap. Die zitten vervolgens in dozen waarbij je goed moet kijken of alles ok is.
Volgens mij is het ook een beetje fietsenmaker #101 als iemand een frame nodig heeft, om een complete fiets te kopen en dan de groepset los te verkopen.
Als je kijkt wat het prijsverschil is tussen alleen een frame en een complete fiets.....
Mij is wel eens verteld dat Shimano aan de fietsfabrikanten de groepsets voor een habbekrats aanbied. Dit om te zorgen dat Shimano dominant is en zodoende ook dominant op de vervangingsmarkt.
Als je kijkt wat het prijsverschil is tussen alleen een frame en een complete fiets.....
Mij is wel eens verteld dat Shimano aan de fietsfabrikanten de groepsets voor een habbekrats aanbied. Dit om te zorgen dat Shimano dominant is en zodoende ook dominant op de vervangingsmarkt.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Als ik de huidige prijzen van fietsen met AXS zie lijkt SRAM dat aardig te kopieeren
Less is bore
De beller is in deze digitale wereld nog steeds sneller. Ik gok dat jij niet de enige bent die een vraag schriftelijk daar neerlegt.
Bij mij belanden ook veel berichten in de map overig, zeker als het geen contacten van mij zijn.
Er bestaat toch geen twijjfel over dat de som der delen (onderdelen) altijd groter is dan het geheel. Dit is een economische gegeven (wijsheid) Ik heb vroeger, voor de aardigheid de prijzen van volledige fietsen afgezet tegen het aankopen van een kader (prijs) en dan stelde ik vast dat de aanbouw, onderdelen dus, beduidend (veel) goedkoper uitviel in verhouding tot de prijs van het frame en de prijzen van de onderdelen. Besluit; een volledige fiets kopen is véél voordeliger dan alles apart aanschaffen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Dat hangt wel af van de prijsklasse. Ik heb het idee dat je bij hele dure fietsen beter zelf wat kan bouwen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ligt aan het merk is mijn gevoel; sommige merken vragen naar verhouding absurde prijzen voor hun losse frames. Dan is het bijna niet rond te rekenen.
Als je een Dogma frame bij Vos of Flarer (IT) voor een serieus lagere prijs kunt kopen, je DA-groep bij het goedkoopste webadres haalt, etc kom je beter uit dan een kant en klaar ding.
Canyon CF SL 7.0: €2.000 met 105 disc en nette afmontage.
Los frame incl stuur en zadelpen: €1.800
Volledig uit verband.
Ultimate SLX 9.0 di2: €6.500 incl 9150 groep
Frameset incl stuur en zadelpen: €2.500
Di2 groep: €3.000
Wielen: €1.000
Zadel, bandjes, stuurlint, schijfjes: gaat je zelf niet lukken.
Bij een Sworks Tarmac disc (€3.800) kun je nog 7K stukslaan voordat je aan de adviesprijs van Spesh zit...
Als je een Dogma frame bij Vos of Flarer (IT) voor een serieus lagere prijs kunt kopen, je DA-groep bij het goedkoopste webadres haalt, etc kom je beter uit dan een kant en klaar ding.
Canyon CF SL 7.0: €2.000 met 105 disc en nette afmontage.
Los frame incl stuur en zadelpen: €1.800
Volledig uit verband.
Ultimate SLX 9.0 di2: €6.500 incl 9150 groep
Frameset incl stuur en zadelpen: €2.500
Di2 groep: €3.000
Wielen: €1.000
Zadel, bandjes, stuurlint, schijfjes: gaat je zelf niet lukken.
Bij een Sworks Tarmac disc (€3.800) kun je nog 7K stukslaan voordat je aan de adviesprijs van Spesh zit...
Less is bore
DI2 9150 koop je bij de meeste rond de 2.200 Euro:, die wielset is 1.000incl de bandjes: dus je bent goedkoper af met zelfbouw?daniel1975 schreef: ↑09 apr 2019 12:50
Ultimate SLX 9.0 di2: €6.500 incl 9150 groep
Frameset incl stuur en zadelpen: €2.500
Di2 groep: €3.000
Wielen: €1.000
Zadel, bandjes, stuurlint, schijfjes: gaat je zelf niet lukken.
...
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Sorry, gaat om de disc versie. Dan zit je wel richting de 3K.
En noem er eens 3 waar je de 9150 voor €2200 kunt kopen en op voorraad is......?
En noem er eens 3 waar je de 9150 voor €2200 kunt kopen en op voorraad is......?
Less is bore
=> dan is de conclusie dat de none-disc versie 1.000 Euro te duur is .daniel1975 schreef: ↑09 apr 2019 14:35 Sorry, gaat om de disc versie. Dan zit je wel richting de 3K.
En noem er eens 3 waar je de 9150 voor €2200 kunt kopen en op voorraad is......?
-
- Forum-lid
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 20 apr 2010 13:20
Prima winkel waar je altijd een tegen een hele scherpe prijs kunt kopen. Wim koopt inderdaad grote partijen op waarbij je als klant mooie deals kunt maken. Zeker een aanrader waard om te kijken als je naar een nieuwe fiets op zoek bent (verwacht niet een hele superstrakke en mooie showroom, de fietsen met bijbehorende prijzen maken echter alles weer goed)