Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
DeletedUser02
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
DeletedUser02
11 sep 2019 15:24
wasbeer2006 schreef: ↑11 sep 2019 14:27
Duurder
En dan niet gewoon een beetje prijsstijgingen maar gewoon veel duurdere onderdelen en fietsen. de industrie ziet dat voor een bepaalde groep geld geen issue is.
Sinds mensen de (race)fiets als alternatief voor de auto gaan zien, zijn prijzen van 6.000 euro ineens 'normaal' geworden.
In de praktijk doet niemand zijn wagen van de hand natuurlijk, en verdwijnen die fietsen na 1-2 jaar weer in de schuur of op Marktplaats.
-
Seriph
- Forum-lid
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 25 jul 2014 13:21
Seriph
11 sep 2019 16:13
Vering is eigenlijk al een soort van aan het integreren. De isospeed koppeling van trek, specialized heeft een 20 mm travel in zijn voorvork, Canyon met zijn bladed zadel pen. Zo zijn er nog wel meer te bedenken die hiermee bezig zijn.
Gravel en endurance beginnen enorm veel op elkaar te kijken dat het bijna inwisselbaar wordt. Door de schijven (uit de MTB wereld) kunnen bredere banden gestoken worden. Dus waarom zou je als fabrikant een endurance en een gravel frame ontwerpen als je niet een frame kan maken en daar door componenten twee "verschillende" fietsen van kan maken. Er zullen maar weinig mensen zijn die beide willen. Die zullen eerder voor een aero en gravel gaan lijkt mij.
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
- Berichten: 17287
- Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43
Ernie C.
11 sep 2019 16:56
Campagnolo Ultra Dork
-
daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41021
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
daniel1975
11 sep 2019 17:08
Gravel/endurace aan de ene kant, aero aan de andere kant: heeft de traditionele lichte klim-allrounder ook nog bestaansrecht?
Less is bore
-
Nee_Nee
- Forum-lid HC
- Berichten: 6866
- Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23
Nee_Nee
11 sep 2019 18:14
scottwilko schreef: ↑10 sep 2019 19:51
Zonder twijfel een automatische versnelling gebaseerd op de output van je vermogensmeter.
Met Di2 volgens mij niet eens heel moeilijk te bewerkstelligen
Je bent me voor:
automagisch schakelen. Preemtive , dus nog voor dat jij denkt dat je moet schakelen, wordt er voor je geschakeld op basis van je vermogensmeter, je snelheid en je cadans.
En natuurlijk
adaptive cruise control. In de auto al geweldig en ook op de fiets veel minder crashes en veel makkelijker in het wiel van je voorganger rijden. Instellen op tien centimeter en trappen maar.
-
scepticus
- Forum-lid HC
- Berichten: 10718
- Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32
scepticus
11 sep 2019 19:33
daniel1975 schreef: ↑11 sep 2019 17:08
Gravel/endurace aan de ene kant, aero aan de andere kant: heeft de traditionele lichte klim-allrounder ook nog bestaansrecht?
De klimfiets wordt steeds meer aero.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41021
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
daniel1975
11 sep 2019 20:01
Dus zwaarder, een diepere/gestrektere geometrie en duurder?
Less is bore
-
scepticus
- Forum-lid HC
- Berichten: 10718
- Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32
scepticus
11 sep 2019 23:07
Duurder sowieso.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
De Tukker
- Forum-lid
- Berichten: 1422
- Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
- Locatie: Enschede
De Tukker
11 sep 2019 23:17
V-snaar aandrijving met traploze versnelling (zoals de vroegere DAF met het pientere pookje).
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
-
MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6257
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
MarkVeenstra
12 sep 2019 10:26
Zie daarvoor de roeifiets:
of de stringbike:

WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013