Projectje van mijn pa en mij. UPDATE
Mooi geworden, veel plezier ermee.
Pinarello
http://img694.imageshack.us/img694/5086/prince1x.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img694.imageshack.us/img694/5086/prince1x.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- geertjan5
- Forum-lid
zooo gaaf fietsje geworden! hier mag je zeker trots op zijn.
Bij welke categorie rijd je als ik vragen mag? Er zullen daar niet zoveel zijn met zo'n fiets als jouw!
Bij welke categorie rijd je als ik vragen mag? Er zullen daar niet zoveel zijn met zo'n fiets als jouw!
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.
Even nog wat antwoorden op eerdere vragen.
Ik kan dat alleen vergelijken met mijn Schouten aluminium fiets. Wat ik merk is dat ik de kuiltjes in de weg veel minder voel en dat het versnellen makkelijker gaat. Wat stijfheid betreft voel ik geen verandering maar dat kan ook komen doordat ik nog niet heel veel ervaring met verschillende fietsen heb.
- In een eerdere reactie werd gevraagd naar het kostenplaatje.
Mijn Pa zal binnenkort eens precies kijken wat het nu allemaal gekost heeft. Maar even snel gerekend is dat we een kleine 1500,- hebben uitgeven. Alles is nieuw gekocht. Met de verkoop van mijn zeilbootje (Optimist) en mijn spaargeld heb ik zelf de helft van de kosten betaald en de rest is gesponsord door mijn ouders. Mooie deal
- Voor de vraag over de afwerking 1K, 3K of 12K heeft mijn Pa in een van de eerdere project topics een mooie uitleg gelezen. Hij kan hem nu even niet zo snel vinden.
- Ik rijdt in cat.7 bij vereniging ARC Ulysses. Bij wedstrijden rijden andere jongens en meiden ook op heel mooie fietsen. Het is gewoon leuk en we moeten toch allemaal gewoon lekker hard trappen.
Allemaal bedankt voor de leuke reacties. Mijn Pa zit door alle complimenten te glimmen achter de PC
MrT schreef: bevalt die achtervork? is dat een beetje stijf?
Ik kan dat alleen vergelijken met mijn Schouten aluminium fiets. Wat ik merk is dat ik de kuiltjes in de weg veel minder voel en dat het versnellen makkelijker gaat. Wat stijfheid betreft voel ik geen verandering maar dat kan ook komen doordat ik nog niet heel veel ervaring met verschillende fietsen heb.
- In een eerdere reactie werd gevraagd naar het kostenplaatje.
Mijn Pa zal binnenkort eens precies kijken wat het nu allemaal gekost heeft. Maar even snel gerekend is dat we een kleine 1500,- hebben uitgeven. Alles is nieuw gekocht. Met de verkoop van mijn zeilbootje (Optimist) en mijn spaargeld heb ik zelf de helft van de kosten betaald en de rest is gesponsord door mijn ouders. Mooie deal
- Voor de vraag over de afwerking 1K, 3K of 12K heeft mijn Pa in een van de eerdere project topics een mooie uitleg gelezen. Hij kan hem nu even niet zo snel vinden.
- Ik rijdt in cat.7 bij vereniging ARC Ulysses. Bij wedstrijden rijden andere jongens en meiden ook op heel mooie fietsen. Het is gewoon leuk en we moeten toch allemaal gewoon lekker hard trappen.
Allemaal bedankt voor de leuke reacties. Mijn Pa zit door alle complimenten te glimmen achter de PC
Tof hoor... dat zou ik ook nog wel eens willen doen zo.
Maar ja, waar haal ik de tijd vandaan?
Maar ja, waar haal ik de tijd vandaan?
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Mooi project Mannen, om trots op te zijn.
en succes met koeren,
en succes met koeren,
Grt. Zapp
rvo033467 schreef:Wat betekent eigenlijk 3K carbon? Is dat dan mindere kwaliteit als bv 1K carbon?
Ben van plan om een frame te bestellen maar moet wel goed zijn om mee te koersen.
1 carbonvezel is een filament. Van deze filamenten maakt men een streng oftewel een roving. Als het gaat om 3k carbon wil dit zeggen dat in deze strengen 3000 vezels zitten. Van deze strengen/rovings wordt een weefsel gemaakt, net als dat bijvoorbeeld bij stof gedaan wordt. Dit weefsel wordt daarna doorweekt met een epoxyhars en met behulp van mallen worden hiervan frames gemaakt. Op zich zegt het aantal k nog niet zo heel veel, omdat het niets zegt over de vezeldikte waarvan de roving gemaakt is. Er zijn zoveel meer factoren die een rol spelen bij de kwaliteit en eigenschappen van carbon, dat 3k of 12 k op zich nog niet zo heel veel zegt.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012
Beter gezegd,
Het zecht helemaal niks! Het is namelijk enkel het buitenste laagje dat puur voor de looks deze weving heeft.
De rest zijn gewoon matten carbon, een beetje zoals glasvezel....
En on topic verdient dit geweldige project uiteraard ook wel...
Mooie fiets, erg strak en niet te drukke bestikkering, zou echter wel het stuurlint iets eerder laten stoppen... waar het stuur dik wordt stoppen met wikkelen zeg maar
Maar dat is slechts mijn mening!
Mooie fiets, veel plezier ermee!
Het zecht helemaal niks! Het is namelijk enkel het buitenste laagje dat puur voor de looks deze weving heeft.
De rest zijn gewoon matten carbon, een beetje zoals glasvezel....
En on topic verdient dit geweldige project uiteraard ook wel...
Mooie fiets, erg strak en niet te drukke bestikkering, zou echter wel het stuurlint iets eerder laten stoppen... waar het stuur dik wordt stoppen met wikkelen zeg maar
Maar dat is slechts mijn mening!
Mooie fiets, veel plezier ermee!
mijn Flickr
Ziet er echt heel erg goed uit zeg.
Mooi eindresultaat, daar kunnen je vader & jij trots op zijn.
Veel veilige km's ermee.
Mooi eindresultaat, daar kunnen je vader & jij trots op zijn.
Veel veilige km's ermee.
Cube litening super hpc race sram red (total los)
Cube aerium super hpc race ultegra 11spd
Flanders CX ultegra/dura-ace
Cube aerium super hpc race ultegra 11spd
Flanders CX ultegra/dura-ace
Elke keer dat ik dit soort dingen tegen kom word ik jaloers in een positieve zin... Ik zou willen dat ik zoiets in mijn vindgers zou hebben maar had al ZOVEEL moeite om de waanzinnig snel bezorgde en ook mooie stickers van dezelfde leverancier als jij er een beetje netjes op te krijgen. Daarom lees ik dit soort dingen dan ook met enorm veel plezier het ziet er waanzinnig goed, creatief en ook nog origineel uit. Mooi beschreven top om te lezen veel plezier ermee!
Na jaren van afwezigheid weer sporadisch op \'s heerenswegen te spotten... Onhandig en langzaam? 99% kans dat ik het ben!
"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe
"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe