Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote Tour 2010 Topic!

dirkjan
Forum-lid

dirkjan 02 jun 2010 13:52

dat is dan toch meer dan 1 maand? ruim gezien:p

gijs01
Forum-lid

gijs01 03 jun 2010 00:09

dirk jan schreef:dat is dan toch meer dan 1 maand? ruim gezien:p

Is het glas halfvol of halfleeg?

Een maand je verlekkeren over wielrennen is toch heerlijk?
Camerig is prachtig!

guusjan
Forum-lid

guusjan 03 jun 2010 00:31

MrT schreef:
Ik ben het niet eens met mensen die Basso en Armstrong zo hoog in het rijtje zetten. Basso verwacht ik hetzelfde van als Menchov vorig jaar. Van Armstrong verwacht ik dat iemand van zijn ploeg zelfs boven hem eindigt, tenzij ze handboeien om krijgen en bij hem moeten blijven zitten

Lance Armstrong is de sterkste man bij radioshack, kijk maar naar de uitslag van de tijdrit in Luxemburg daarnet. Ook Leipheimer is niet veel sterker, in Californië was hij in top vorm en Armstrong kon de achtervolgende groep op een aanvallende Levi makkelijk volgen (ondanks dat de berichtgeving anders was, iets in de vorm van ' Armstrong kon het thempo niet volgen).

Armstrong gaat een goede Tour rijden, over Basso kan ik vedder wijnig zeggen. Iemand een Basso kenner/fan neem het stokje dan even van me over om ook man te verdedigen!
LiveSTRONG

gijs01
Forum-lid

gijs01 03 jun 2010 00:43

Basso rijdt toptien en wint allicht een rit.

als ik Gesink was liet ik het klassement voor wat het was en ging ik voor de bollentrui en een ritzege op de Tourmalet!
Camerig is prachtig!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 jun 2010 13:03

Dat zou wel erg dom zijn van Rabobank, op die manier verspeel je wel erg veel tactische opties voor 't klassement. Als je 2 man kort hebt staan dan kan je ze bijv omstebeurt weg laten rijden en zo iemand anders de vernieling in rijden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 03 jun 2010 14:58

Amclassic-fan schreef:Dat zou wel erg dom zijn van Rabobank, op die manier verspeel je wel erg veel tactische opties voor 't klassement. Als je 2 man kort hebt staan dan kan je ze bijv omstebeurt weg laten rijden en zo iemand anders de vernieling in rijden.

Mee eens.
Allicht kun je na een week of twee evalueren of je alsnog daar voor moet gaan.

Verder is het maar even afwachten wat Menchov kan. Niet veel van gehorod laatste tijd. Als het tegen zit is Gesink hun enige klassementsman.

gijs01
Forum-lid

gijs01 05 jun 2010 00:19

MrT schreef:
Amclassic-fan schreef:Dat zou wel erg dom zijn van Rabobank, op die manier verspeel je wel erg veel tactische opties voor 't klassement. Als je 2 man kort hebt staan dan kan je ze bijv omstebeurt weg laten rijden en zo iemand anders de vernieling in rijden.

Mee eens.
Allicht kun je na een week of twee evalueren of je alsnog daar voor moet gaan.

Verder is het maar even afwachten wat Menchov kan. Niet veel van gehorod laatste tijd. Als het tegen zit is Gesink hun enige klassementsman.

Om vervolgens eervol 7e te worden? Wat Rasmussen deed voordat ie in 2007 voor het klassement ging vond ik geweldig spectaculair en volgens mij is dat een prima leerschool voordat Gesink zich kan gaan meten met Andy Schleck en AC.
Camerig is prachtig!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 jun 2010 00:26

Gesink is gewoon een klassementsrenner die zeker top 10 moet kunnen rijden. Laat maar gewoon rijden zien waar 't schip strand. En als hij er dan wordt afgereden door Andy en Alberto dan weet hij waarvoor hij van de winter moet trainen. Lijkt me toch een erg vreemde keus om je vantevoren gewonnen te geven.

Voor de bolletjes trui gaan in de Tour vind ik minder eervol dan bijv in de Giro. In de Giro worden de etappes veel vroeger open gebroken door de klassements mannen, waardoor 't veel lastiger is om de trui te houden. In de Tour is vaak veel meer ruimte voor groepjes die de hele dag vooruit mogen rijden en die op de slot klim ingerekend worden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

gijs01
Forum-lid

gijs01 05 jun 2010 00:30

Amclassic-fan schreef:
Voor de bolletjes trui gaan in de Tour vind ik minder eervol dan bijv in de Giro. In de Giro worden de etappes veel vroeger open gebroken door de klassements mannen, waardoor 't veel lastiger is om de trui te houden. In de Tour is vaak veel meer ruimte voor groepjes die de hele dag vooruit mogen rijden en die op de slot klim ingerekend worden.

Hier heb je zonder meer een punt.
Camerig is prachtig!

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 05 jun 2010 00:34

En daarom wint een betrekkelijke nobody als Matthew Lloyd het bergklassement in een loodzware Giro.

Ik hecht absoluut geen waarde aan dat soort klassementen. Je kunt namelijk prima het bergklassement winnen terwijl je absoluut niet bij de beste klimmers hoort.

gijs01
Forum-lid

gijs01 05 jun 2010 00:48

Bottecchia schreef:En daarom wint een betrekkelijke nobody als Matthew Lloyd het bergklassement in een loodzware Giro.

Ik hecht absoluut geen waarde aan dat soort klassementen. Je kunt namelijk prima het bergklassement winnen terwijl je absoluut niet bij de beste klimmers hoort.

Ik vind het toentertijd wel heel erg stoer dat Steven Rooks de bollentrui naar huis bracht na een zege op l'Alpe d'Huez. Vandaar dat ik zeg: bergrit icm bollentrui winnen.

Stel je trouwens eens voor, Lars Boom wint groen... whow!
Camerig is prachtig!

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 16 jun 2010 00:20

Wil in juli 1 middag vrijnemen om een alpenetappe te volgen op televisie en 1 middag om een Pyreneeënrit te volgen. Zulke etappes hebben iets magisch en vind ik daarom schitterend om te zien.

Welke dagen gaan mooi worden, denken jullie? Zit zelf te denken aan dinsdag de 13-de en donderdag de 22-ste.

Plaats reactie