Een grote reden waarom ik Joseba aansprak iedere keer hij sarcastische opmerkingen gaf wanneer hij weer hit en run gedrag vermoedde, is omdat hij lijkt te vinden dat forum topics aan een standaard moeten voldoen die hij in zijn hoofd heeft. Moest hij dat doen wanneer de regels zeer duidelijk zijn (bv in het koopjes forum, al zegt de regel ook dat je daar niet mag reageren
) zou ik er minder problemen mee hebben.
Is zijn standaard niet bereikt dan geeft hij zichzelf het recht om sarcastische opmerkingen te maken in de vraagstaarten. Hij lijkt daarbij ook te denken dat hij iets goed doet. Het lijkt alsof hij gelooft dat die sarcastische opmerkingen zorgen dat nadien het forum zal beter zijn (of dat mensen die niet aan zijn standaard willen voldoen dan wegblijven?). Maar ik denk zelf dat het verre van constructief is.
Een serieuze oproep; stop daar gewoon mee; als je vindt dat iets niet naar je standaard is, meldt het aan de forumbeheerder of start een vraagstaart als deze om die standaard te bespreken.
Maar wees toch niet telkens de aanleiding om vraagstaarten te verzieken.
Zoals ik al eerder meldde; in het echte leven wordt dergelijk gedrag niet aanvaard. Op een forum helpt dat ook niets.
En in het echte leven geloof ik echt dat je veel constructiever bent, net als de vele andere bijdrages die je levert aan het forum.
Walter