Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
Keezx
- Forum-lid HC
- Berichten: 9745
- Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05
Keezx
25 sep 2020 22:48
sharkman113 schreef: ↑25 sep 2020 21:38
Ik heb jaren met een 205 diesel rondgereden. Ding had nul vermogen
CUT
60 Pk , meer dan genoeg voor 840 kg.
Voor 1100 kg heb je dan met 100 pk niet veel meer...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Enzzo
25 sep 2020 23:54
sharkman113 schreef: ↑25 sep 2020 21:38
Ik heb jaren met een 205 diesel rondgereden. Ding had nul vermogen maar was omgebouwd op gebruik van frituurolie (gratis van de patatkraam om de hoek). Ding kreeg om de 40.000 km nieuwe motorolie (nul verbruik) en heeft het bijna 500.000 km volgehouden, ....
Bovendien zijn de meeste motoren voorzien van een HD pomp en directe inspuiting waardoor de olie extreem wordt vervuild / verdund met brandstof ...
PSA diesels staan bekend om hun onverwoestbaarheid ja.
Zelfs de relatief moderne commonrail diesels (HDi) van PSA zijn oerdegelijk.
Alleen jammer dat de latere modellen een egr technologie hebben die voor veel vervuiling van het blok zorgt. Maar ook daar zijn oplossingen voor.
Ik heb nog nooit een diesel gehad uit de psa stal die overmatig olie verbruikte en ik rij toch al heel mijn leven Citroen met wat kleine uitstapjes naar Peugeot.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
-
daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40618
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
daniel1975
26 sep 2020 07:57
Keezx schreef: ↑25 sep 2020 22:48
60 Pk , meer dan genoeg voor 840 kg.
Voor 1100 kg heb je dan met 100 pk niet veel meer...
Mag jij vinden, maar verder vind bijna iedereen dat echt te weinig. 0-100 in een half uur, bij tegenwind nog erger. Om over inhaalreserves maar niet te spreken.
PSA diesel staat idd zeer goed bekend.
Less is bore
-
walter-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5296
- Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
- Locatie: Lubbeek/België
walter-
26 sep 2020 08:09
ypuh schreef: ↑23 sep 2020 09:07
Ik heb dus wat lithiumvet gedaan, maar je doet al snel teveel ben ik nu achter. Wielen zijn lekker stil, maar eerste ritje bleef de body wel een beetje hangen. Na 2-3 ritjes was het wel voldoende verdeeld, maar volgende keer doe ik er een stuk minder op.
En litiumvet droogt wat uit; zou het daar zeker niet gebruiken.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40618
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
daniel1975
26 sep 2020 08:58
En wordt denk heeeel dik bij kou en dan heb je ook een probleem.
Less is bore
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 13989
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
26 sep 2020 11:40
Het blauwe hope vet is ook echt top, dat gebruik ik ook voor alles. Boutjes. lagers etc.
Ik zou op DT ratchets wel het originele vet gebruiken. Is duur, maar ik zie toch ook wel veel versleten ratchets bij MTB gebruik en bij navraag gebruiken de meeste ander vet, met name bij koud blijft dat dan inderdaad kleven zoals daniel aangeeft.