FFWD of Farsports wielset
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Ik zou voor FFWD gaan, support your local, dat idee. Verder vind ik ze beiden niet heel bijzonder.
Een kennis verkocht toevallig precies de set die ik wilde ivm overstap op disc. Eerlijke prijs voor beide kunnen afspreken en geen gedoe met de douane.
55mm met DT350. Niet veel op gereden, aangezien ze gekocht waren voor de koers en die waren er bijna niet.
Toch nog een soort van support your local geworden
55mm met DT350. Niet veel op gereden, aangezien ze gekocht waren voor de koers en die waren er bijna niet.
Toch nog een soort van support your local geworden
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
55mm? Dus geen FFWD? En prima om op zo'n manier aan een leuke set wielen te komen.
In mijn ogen heb je 3 categorieen carbon wielen:
- De hele goedkope van vage Chinese merken die je ziet voor €300-500
- Hufterproof/degelijk middensegment zonder bijzondere features €500-1.200 (o.a. Mavic, FFWD, Farsports, Mantel, Kuiper, 9th Wave, Reynolds, Bontrager etc).
- Hogere segment met ieder hun eigen design features €1.200 - €4.500 (Zipp, Campagnolo, Lightweight, Enve etc.)
Die eerste is een loterij, die 2e doen qua levensduur/prestaties niet onder voor het hogere segment en die 3e ga je exponentieel meer betalen voor een kleine verbetering op één vlak (bijv. carbon spaken of getextureerde remranden). O.b.v. looks wint die laatste categorie wel (bijna) altijd, maar over smaak valt te twisten.
In mijn ogen heb je 3 categorieen carbon wielen:
- De hele goedkope van vage Chinese merken die je ziet voor €300-500
- Hufterproof/degelijk middensegment zonder bijzondere features €500-1.200 (o.a. Mavic, FFWD, Farsports, Mantel, Kuiper, 9th Wave, Reynolds, Bontrager etc).
- Hogere segment met ieder hun eigen design features €1.200 - €4.500 (Zipp, Campagnolo, Lightweight, Enve etc.)
Die eerste is een loterij, die 2e doen qua levensduur/prestaties niet onder voor het hogere segment en die 3e ga je exponentieel meer betalen voor een kleine verbetering op één vlak (bijv. carbon spaken of getextureerde remranden). O.b.v. looks wint die laatste categorie wel (bijna) altijd, maar over smaak valt te twisten.
kwaliteitspost! Kan mij daar wel goed in vinden.ypuh schreef: ↑26 okt 2020 11:16 55mm? Dus geen FFWD? En prima om op zo'n manier aan een leuke set wielen te komen.
In mijn ogen heb je 3 categorieen carbon wielen:
- De hele goedkope van vage Chinese merken die je ziet voor €300-500
- Hufterproof/degelijk middensegment zonder bijzondere features €500-1.200 (o.a. Mavic, FFWD, Farsports, Mantel, Kuiper, 9th Wave, Reynolds, Bontrager etc).
- Hogere segment met ieder hun eigen design features €1.200 - €4.500 (Zipp, Campagnolo, Lightweight, Enve etc.)
Die eerste is een loterij, die 2e doen qua levensduur/prestaties niet onder voor het hogere segment en die 3e ga je exponentieel meer betalen voor een kleine verbetering op één vlak (bijv. carbon spaken of getextureerde remranden). O.b.v. looks wint die laatste categorie wel (bijna) altijd, maar over smaak valt te twisten.
Idd 55mm. een mooie hoogte voor in een 56 frame.
Ik gooi mijn mening er ook gelijk tegenaan
Losstaand van de economische discussie (lokale handelaar vs. grootmacht china) ben ik zelf een voorstander van Farsports. Ik rijd momenteel met mijn 2de set van Farsports (1ste classic 50mm disc met dt350 en nu feder series 45mm disc dt240). Ik heb in 4 jaar tijd nooit problemen gehad met deze wielen en de spaakspanning nooit moeten bijstellen. Je krijgt naar mijn mening waar voor je geld!
Optie FFWD lijkt mij zeker ook het overwegen waard aangezien het prijsverschil best ok is en hier het voordeel van de garantie hebt... Moeilijke afweging maar ik ben wel een farsports-believer
Losstaand van de economische discussie (lokale handelaar vs. grootmacht china) ben ik zelf een voorstander van Farsports. Ik rijd momenteel met mijn 2de set van Farsports (1ste classic 50mm disc met dt350 en nu feder series 45mm disc dt240). Ik heb in 4 jaar tijd nooit problemen gehad met deze wielen en de spaakspanning nooit moeten bijstellen. Je krijgt naar mijn mening waar voor je geld!
Optie FFWD lijkt mij zeker ook het overwegen waard aangezien het prijsverschil best ok is en hier het voordeel van de garantie hebt... Moeilijke afweging maar ik ben wel een farsports-believer
It's just a hill - Get over it
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Nadeel van Farsports is dat ze nou niet bepaald mooi zijn. Dat is voor mij (naast dat ze niet stukgaan) misschien wel het belangrijkste koopargument.
Ja smaken verschillen natuurlijk. Ik vind wielen met grote teksten erop nou weer niks. Bijv DT-swiss erg mooi, maar dan moet er in het wit weer heel groot DTswiss op staan etc.
Ik vind UD matte en dan niks erop het mooiste.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13989
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Waarom farsports als je ruim 700 euro kwijt bent en dan als nadeel garantie aangeeft?
Bij een NL wielbouwer koop je voor een 800 euro een set die wel dat voordeel biedt. daarnaast als ik de spec bekijk lichter zijn en wat meer bij de tijd.
Ik heb bv bij Andless wielen nu in de laatste jaren 5 setjes laten spaken. Bv een 55mm carbon disc voor €1100 maar met dure naven met een 350 gaat daar zomaar 2 a 3 honderd vanaf. Daarnaast meteen een moderne 21mm velg en onder de 1500 gram.
Bij een NL wielbouwer koop je voor een 800 euro een set die wel dat voordeel biedt. daarnaast als ik de spec bekijk lichter zijn en wat meer bij de tijd.
Ik heb bv bij Andless wielen nu in de laatste jaren 5 setjes laten spaken. Bv een 55mm carbon disc voor €1100 maar met dure naven met een 350 gaat daar zomaar 2 a 3 honderd vanaf. Daarnaast meteen een moderne 21mm velg en onder de 1500 gram.
Omdat de perceptie leeft dat handgespaakte wielen heel duur zullen zijn. Met een beetje rondvragen en shoppen kun je soms aangenaam verrast worden.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Zipp, Bora's, FFWD, Farsports etc. vallen wat mij betreft ook in de categorie handgespaakt. Het is dan wel geen maatwerk, maar hoeveel wordt er nou echt op maat afgesteld? Je kiest een hoogte, breedte, naaf en dat bepaald welk merk/type je kiest. Pas wanneer je boven de 90-100kg weegt zijn extra spaken het overwegen waard lijkt me en veel merken bieden wel een verstevigde optie daarvoor aan.
Neemt niet weg dat ik ook altijd eerder voor een Andless dan Farsports zal kiezen. Ook had ik mijn setje FFWD F4R's met even zoeken/geduld nieuw in doos voor €625. Dan ben je volgens mij gewoon goedkoper uit dan Farsports zonder al het gedoe van gebrekkig Engels, invoerkosten, BTW etc.
Neemt niet weg dat ik ook altijd eerder voor een Andless dan Farsports zal kiezen. Ook had ik mijn setje FFWD F4R's met even zoeken/geduld nieuw in doos voor €625. Dan ben je volgens mij gewoon goedkoper uit dan Farsports zonder al het gedoe van gebrekkig Engels, invoerkosten, BTW etc.