Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden
-
Kornuit
- Forum-lid HC
Kornuit
19 feb 2021 11:23
Bedankt voor deze tip. Ik ben namelijk zelf momenteel wat aan het kijken of mijn Kickr Core een beetje overeenkomt met mijn Quarq. Aangezien ik met WKO5 werk is het wel handig dat ik steeds met dezelfde waardes meet.
Eerste beeld is nu dat avg power over een rit van bijv 30-40min niet echt verschilt (3w verschil ofzo) maar dat vooral bij sprinten etc de quarq wel meer registreert dan de kickr core. Dit verschil loopt wel op tot 20% bij 1s tot 10% verschil bij 1 minuut. Heeft er ook mee te maken dat de Quarq in de spider meet en de Wahoo Kickr Core bij de cassette. Maar voor mij wel een reden om voortaan alles met de Quarq te meten.
-
Kornuit
- Forum-lid HC
Kornuit
19 feb 2021 11:23
wasbeer2006 schreef: ↑19 feb 2021 10:56
amclassic-fan schreef: ↑18 feb 2021 22:39
Als je een klim op rijdt (en dus de benen geen moment stil houdt) en een sterke temperatuur wisseling te verduren krijgt, dan werkt het automatisch nullen niet.
Maar zou er dan echt een groot verschil zitten in weergegeven waardes?
Stel een stuk afdaling van 400m waar je de benen stil houd is al voldoende voor calibratie van een (nieuwere) Quarq?
Ja bij de nieuwe Quarq en P2M is benen stil houden al voldoende.
-
raven14
- Forum-lid
raven14
19 feb 2021 11:31
NuitKor schreef: ↑19 feb 2021 11:23
Eerste beeld is nu dat avg power over een rit van bijv 30-40min niet echt verschilt (3w verschil ofzo) maar dat vooral bij sprinten etc de quarq wel meer registreert dan de kickr core. Dit verschil loopt wel op tot 20% bij 1s tot 10% verschil bij 1 minuut. Heeft er ook mee te maken dat de Quarq in de spider meet en de Wahoo Kickr Core bij de cassette. Maar voor mij wel een reden om voortaan alles met de Quarq te meten.
Da's gelijkaardig bij mij (Tacx Neo en Rotor 2Inpower/Quarq Dzero). Voor Zwift wedstrijden gebruik ik altijd de PM ipv de Tacx om het vermogen te meten, gemiddeld maakt het niks uit maar de zeer korte explosieve inspanningen worden door de Tacx niet naar waarde geschat
.
-
Kornuit
- Forum-lid HC
Kornuit
19 feb 2021 11:47
raven14 schreef: ↑19 feb 2021 11:31
NuitKor schreef: ↑19 feb 2021 11:23
Da's gelijkaardig bij mij (Tacx Neo en Rotor 2Inpower/Quarq Dzero). Voor Zwift wedstrijden gebruik ik altijd de PM ipv de Tacx om het vermogen te meten, gemiddeld maakt het niks uit maar de zeer korte explosieve inspanningen worden door de Tacx niet naar waarde geschat
.
Ja dit verschil had ik niet verwacht. Ik gebruikte juist altijd de Zwift powermeter voor de wedstrijden omdat de avg power over langere duur een paar watt hoger ligt, maar juist in de wedstrijden wordt het verschil vaak wel gemaakt bij korte explosieve klimmetjes.
Ik weet dat bij de Beneliga bijvoorbeeld het niet is toegestaan om je powermeter te gebruiken als powersource. Dit zodat iedereen op dezelfde plek zijn power meet.
https://www.zwiftpower.com/analysis.php?set_id=117627