Engelse webshops
Had ik al voor gevreesd bij mijn topicstart, nu is het de truuk om deze webshops te herkennen. Ttz, je wil niet voor verrassingen komen te staan omdat je niet doorhebt dat het een vertaalde engelse shop is zoals wiggle.nl
Of zie ik dit verkeerd
Of zie ik dit verkeerd
Sworks Venge
Dat is idd een leuke, al zullen het er niet veel zijn.
Krijg je opeens postnl die 20 euro wilt omdat je binnenbandje bij wiggle.nl hebt besteld.. (om dat soort bedragen gaat het nml, 21% btw en dan 13 euro postnl 'administratie kosten')
En ja dat risico is er ook bij amerikaanse shop, al zullen die niet snel nederlandse website in de lucht brengen.
Krijg je opeens postnl die 20 euro wilt omdat je binnenbandje bij wiggle.nl hebt besteld.. (om dat soort bedragen gaat het nml, 21% btw en dan 13 euro postnl 'administratie kosten')
En ja dat risico is er ook bij amerikaanse shop, al zullen die niet snel nederlandse website in de lucht brengen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4756
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Of wiggle heeft gewoon ook een Europese vestiging van waaruit de belasting geregeld wordt. Dan telt dit niet.
Bij Galibier.cc staat onderstaande tekst op de website:
“Regardless of Covid restrictions and fishing negotiations, we ship to the UK and internationally at 9 am and 3pm daily with Royal Mail and to Ireland and the EU with AnPost at 2pm daily. There will be NO additional customs duties as of Jan 1st”
Ben benieuwd of onze douane hier ook rekening mee houdt....
“Regardless of Covid restrictions and fishing negotiations, we ship to the UK and internationally at 9 am and 3pm daily with Royal Mail and to Ireland and the EU with AnPost at 2pm daily. There will be NO additional customs duties as of Jan 1st”
Ben benieuwd of onze douane hier ook rekening mee houdt....
Ik heb alvast een bestelling van Rapha binnengekregen. Euro prijzen op de website zijn 'including import duty', en dat klopte ook. Bijkomend voordeel: ze zijn terug overgeschakeld van DPD op DHL voor leveringen in België, ik had de dag na mijn bestelling mijn gerief al.
22 december een bestelling gedaan bij tritoncycles.co.uk en order bleef hele tijd op in picking staan.
Terwijl spullen gewoon op voorraad zouden zijn volgens site.
Gemailt met vraag wat er aan de hand is, 0 reactie...
Ok bellen dan zou je zeggen, maar je zou toch zeggen een webshop zou gewoon op mail moeten reageren ?
Vanavond opeens mailtje :
This is confirmation that order #16xxxx (WEB16xxxx) has now been refunded.
Please contact us if you have any further queries.
Ehms juist, 0 info verder ook.
Zou dit met brexit te maken hebben, in het verleden aantal maal zonder problemen daar wat besteld.
Terwijl spullen gewoon op voorraad zouden zijn volgens site.
Gemailt met vraag wat er aan de hand is, 0 reactie...
Ok bellen dan zou je zeggen, maar je zou toch zeggen een webshop zou gewoon op mail moeten reageren ?
Vanavond opeens mailtje :
This is confirmation that order #16xxxx (WEB16xxxx) has now been refunded.
Please contact us if you have any further queries.
Ehms juist, 0 info verder ook.
Zou dit met brexit te maken hebben, in het verleden aantal maal zonder problemen daar wat besteld.
Heb hetzelfde probleem. Pakketje is verzonden op 18 december 2020. Tot op de dag van vandaag niets ontvangen.
In de tussentijd kontakt gehad met de leverancier en binnen 24 uur reactie dat het waarschijnlijk te doen heeft met de Brexit problemen.
Pakje is niet meer traceerbaar.
Ze hebben opnieuw het artikel verstuurd en de laatste gegevens zijn dat het pakje ergens op een distributiecentrum blijft hangen....
Ben wel even klaar met iets uit het VK te bestellen.
Wordt ongetwijfeld vervolgd.
In de tussentijd kontakt gehad met de leverancier en binnen 24 uur reactie dat het waarschijnlijk te doen heeft met de Brexit problemen.
Pakje is niet meer traceerbaar.
Ze hebben opnieuw het artikel verstuurd en de laatste gegevens zijn dat het pakje ergens op een distributiecentrum blijft hangen....
Ben wel even klaar met iets uit het VK te bestellen.
Wordt ongetwijfeld vervolgd.
...
Ach bestellingen vanuit nl door postnl doen er ook opeens 4 dagen over laatste tijd.
En brievenbuspakje 2 keer foto in de app zien staan dat het bezorgd zou worden maar na 2 weken nog niets ontvangen.
Gok dat veel problemen dus door postnl komen en weinig met brexit te maken hebben.
Ondertussen vandeweek door fedex pakje laten ophalen en dag later lag die al bij 4iiii in Canada.
En brievenbuspakje 2 keer foto in de app zien staan dat het bezorgd zou worden maar na 2 weken nog niets ontvangen.
Gok dat veel problemen dus door postnl komen en weinig met brexit te maken hebben.
Ondertussen vandeweek door fedex pakje laten ophalen en dag later lag die al bij 4iiii in Canada.
PostNL gaat niet echt lekker nee.DDX schreef: ↑14 jan 2021 13:43 Ach bestellingen vanuit nl door postnl doen er ook opeens 4 dagen over laatste tijd.
En brievenbuspakje 2 keer foto in de app zien staan dat het bezorgd zou worden maar na 2 weken nog niets ontvangen.
Gok dat veel problemen dus door postnl komen en weinig met brexit te maken hebben.
Ondertussen vandeweek door fedex pakje laten ophalen en dag later lag die al bij 4iiii in Canada.
Als ik bij Bol.com bestel heb ik het de volgende dag in huis. Maar dingen van Marktplaats en kleinere webshops duren minimaal 4 dagen.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl