Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Probleem met nieuwe 6700 triple

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 10 jul 2010 21:53

SanRob schreef:Bij de eerstvolgende beurt krijg ik een nieuw middenblad.
Welk merk/type?

freggel
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jun 2010 21:43

freggel 11 jul 2010 12:46

litespeed schreef:
SanRob schreef:Bij de eerstvolgende beurt krijg ik een nieuw middenblad.
Welk merk/type?


Voor de 6700 triple zijn nog geen alternatieven. Toch?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 jul 2010 18:36

Jawel is gewoon 130 mm bcd, dus daar kan je ook gewoon andere merken bladen op monteren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 11 jul 2010 20:33

Ik denk dat een ander merk niet past, ook als is het 130 BCD.

Bij het 6703 cranckstel zit namelijk het kleinste blad vast aan het middelste blad. Het middelste blad heeft dus extra bevestigings gaten waar het kleine blad, middesl afstandhouder busjes aan vast zit.

[img=http://img249.imageshack.us/img249/4346/6703.jpg]

Nr 15 is het middelste blad, dat ziet er dus echt heeeel anders uit als een standaard middenblad. Nr 13 word gebruikt om het kleinste blad vast te maken aan het middenblad (kleinste blad zit dus NIET direct vast aan het crankstel zelf).

Ben wel benieuwd wat Shimano gaat leveren, en of het voor iedereen beschikbaar komt (of alleen voor degenen die erover 'zeuren', incl mezelf).
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

freggel
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jun 2010 21:43

freggel 12 jul 2010 20:41

bigfloor schreef:Ik denk dat een ander merk niet past, ook als is het 130 BCD.

Bij het 6703 cranckstel zit namelijk het kleinste blad vast aan het middelste blad. Het middelste blad heeft dus extra bevestigings gaten waar het kleine blad, middesl afstandhouder busjes aan vast zit.

[img=http://img249.imageshack.us/img249/4346/6703.jpg]

Nr 15 is het middelste blad, dat ziet er dus echt heeeel anders uit als een standaard middenblad. Nr 13 word gebruikt om het kleinste blad vast te maken aan het middenblad (kleinste blad zit dus NIET direct vast aan het crankstel zelf).

Ben wel benieuwd wat Shimano gaat leveren, en of het voor iedereen beschikbaar komt (of alleen voor degenen die erover 'zeuren', incl mezelf).




Hoe bedoel je dat 'Zeuren'? En wat moeten ze gaan leveren? Geeft shimano nou wel of niet toe dat de 6700 triple met 6600 ketting niet de perfecte combinatie is?

daanilio
Forum-lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 apr 2009 21:52

daanilio 12 jul 2010 21:28

Hoe bedoel je dat 'Zeuren'? En wat moeten ze gaan leveren? Geeft shimano nou wel of niet toe dat de 6700 triple met 6600 ketting niet de perfecte combinatie is?

[/quote]

Heeft iemand hier al antwoord op?
Ik heb ook een nieuwe (6600) ketting erop maar het blijft ratelen.

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 13 jul 2010 00:02

@freggel

Met ' zeuren' bedoel ik naar je FM gaan en vertellen dat je het niet normaal vind dat je nieuwe fiets (of 6703 crankstel) zo'n raar geluid maakt op het middenblad.
De meeste (in mijn ervaring) FM's vinden dan nogal gauw dat je loopt te 'zeuren', dat slijt er wel in/da's nieuwigheid is vaak de reactie.

En dus vraag ik me af of er een gehele recall komt (zal wel niet, is geen veiligheids risico) of dat alleen de 'zeurders' (die dus het standaard antwoord van de FM niet accpteren) een ander, gemodificeerd middenblad krijgen.

Duidelijk ????
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

freggel
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jun 2010 21:43

freggel 13 jul 2010 00:33

bigfloor schreef:@freggel

Met ' zeuren' bedoel ik naar je FM gaan en vertellen dat je het niet normaal vind dat je nieuwe fiets (of 6703 crankstel) zo'n raar geluid maakt op het middenblad.
De meeste (in mijn ervaring) FM's vinden dan nogal gauw dat je loopt te 'zeuren', dat slijt er wel in/da's nieuwigheid is vaak de reactie.

En dus vraag ik me af of er een gehele recall komt (zal wel niet, is geen veiligheids risico) of dat alleen de 'zeurders' (die dus het standaard antwoord van de FM niet accpteren) een ander, gemodificeerd middenblad krijgen.

Duidelijk ????


Op zich is het duidelijk. Maar ik kan me niet voorstellen dat shimano voor alleen "zeurders" een gemodificeerd middenblad gaat leveren.
Maar ik begrijp hieruit dat jij de toezegging hebt gekregen dat shimano een oplossing voor je heeft in de vom van een gemodificeerd middenblad? Maar je weet alleen niet wanneer deze komt?

daanilio
Forum-lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 apr 2009 21:52

daanilio 13 jul 2010 10:13

freggel schreef:
bigfloor schreef:@freggel

Met ' zeuren' bedoel ik naar je FM gaan en vertellen dat je het niet normaal vind dat je nieuwe fiets (of 6703 crankstel) zo'n raar geluid maakt op het middenblad.
De meeste (in mijn ervaring) FM's vinden dan nogal gauw dat je loopt te 'zeuren', dat slijt er wel in/da's nieuwigheid is vaak de reactie.

En dus vraag ik me af of er een gehele recall komt (zal wel niet, is geen veiligheids risico) of dat alleen de 'zeurders' (die dus het standaard antwoord van de FM niet accpteren) een ander, gemodificeerd middenblad krijgen.

Duidelijk ????


Op zich is het duidelijk. Maar ik kan me niet voorstellen dat shimano voor alleen "zeurders" een gemodificeerd middenblad gaat leveren.
Maar ik begrijp hieruit dat jij de toezegging hebt gekregen dat shimano een oplossing voor je heeft in de vom van een gemodificeerd middenblad? Maar je weet alleen niet wanneer deze komt?


Ben heel benieuwd of ze dit toegezegd hebben.
Hoor het graag.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 13 jul 2010 19:47

apexrider schreef:Zou dat niet 10s (10 speed) zijn ipv 105?


Dat is 10S ;). Ik keek er ook even een paar seconden vreemd naar bij de aanschaf van een KMC ketting (hier staat het op de speedlink).

reverb
Forum-lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 jun 2010 14:34
Locatie: Groningen

reverb 13 jul 2010 20:27

Heb zelf ook een getik bij omwentelingen op het middenblad. Lijkt erger hoe meer druk ik op de pedalen zet(nee de pedalen kraken niet en hoor het ook als aan de crank met mijn handen draai) Maar bij mij is het vreemde dat ik een ultegra 6600 groep heb en neem aan ook een 6600 ketting. Fiets is drie weken oud nu, op kleine en grote blad geen getik of iets dergelijks, maar op het middenblad wel.

Eerder had ik het bij alle voortandwielen, toen naar de FM gebracht en heeft alles toen nagekeken, ingevet montagepasta ertussen. Leek toen ff weg, maar op middeblad hoor ik een irritant getik. Zat toen te denken om een 6700 crank te nemen, vind hem ten eerste mooier en hoop daardoor van het getik af te zijn, maar na het lezen van dit topic ben ik toch sceptisch geworden.

Is voor mij een kmc ketting ook een oplossing en is hij veel slechter dan een officiële shimano ultegra ketting?

Oja, en kan iemand mij vertellen wat schakelhulpjes zijn op je crank? Misschien met een afbeelding en pijl ofzo?

freggel
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jun 2010 21:43

freggel 14 jul 2010 00:45

Reverb schreef:Heb zelf ook een getik bij omwentelingen op het middenblad. Lijkt erger hoe meer druk ik op de pedalen zet(nee de pedalen kraken niet en hoor het ook als aan de crank met mijn handen draai) Maar bij mij is het vreemde dat ik een ultegra 6600 groep heb en neem aan ook een 6600 ketting. Fiets is drie weken oud nu, op kleine en grote blad geen getik of iets dergelijks, maar op het middenblad wel.

Eerder had ik het bij alle voortandwielen, toen naar de FM gebracht en heeft alles toen nagekeken, ingevet montagepasta ertussen. Leek toen ff weg, maar op middeblad hoor ik een irritant getik. Zat toen te denken om een 6700 crank te nemen, vind hem ten eerste mooier en hoop daardoor van het getik af te zijn, maar na het lezen van dit topic ben ik toch sceptisch geworden.

Is voor mij een kmc ketting ook een oplossing en is hij veel slechter dan een officiële shimano ultegra ketting?

Oja, en kan iemand mij vertellen wat schakelhulpjes zijn op je crank? Misschien met een afbeelding en pijl ofzo?


Op het middenblad en buitenblad zitten aan de binnenkant rvs nokjes (de schakelhulpjes). Deze 'pakken' de ketting op als je schakelt van klein blad naar groter. Bij de 6600 triple zijn ze rond (dacht ik). Zie attachment!!

Plaats reactie