Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Tik/kraak in de fiets

race-niek
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:32
Locatie: Groningen

race-niek 26 mei 2010 13:09

Nagtie schreef:Ik ben gisteren erg duidelijk geweest.. Als ze het niet oplossen krijgen ze de fiets terug!! en dan zijn ze een klant kwijt.


groot gelijk!
je verwacht bij een nieuwe fiets geen problemen.
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

nagtie
Forum-lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 mar 2010 14:23

nagtie 26 mei 2010 15:26

Nee en zeker niet als ik een fiets krijg die nog wat onder mijn budget zit.. Dan verwacht je dat dat voor 900 a 1000 euro de beste keuze is.

Maar goed ik ben een beetje bang dat door dit gezeur ik zo ie zo niet meer echt tevreden ga zijn met deze fiets. Maar goed als die technisch goed is, dan is dat mijn gevoel en dus mijn probleem.

Groet Niels

nagtie
Forum-lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 mar 2010 14:23

nagtie 29 mei 2010 04:35

Vandaag weer gebeld en gesmst door de fm. Op mijn voice mail vertelde hij dat we druk zijn geweest met trek en shimano, maar dat ik op het tussen blad weer alle 9 versnellingen kan gebruiken. Allemaal leuk en aardig, maar we verzwijgen nu de kraak... Morgen dus maar bellen of ze zich ook daar nog druk over hebben gemaakt... Ik ben benieuwd, vooral ook omdat ik alle klachten had opgeschreven, en ze dat briefje hebben gekregen... Dus ik krijg al weer het vermoeden wie doorgaat voor 2de ronde domste van het jaar...;-D

nagtie
Forum-lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 mar 2010 14:23

nagtie 01 jun 2010 20:44

Fiets opgehaald..
Toch opvallend dat zij 3 keer aan mijn versnellingen hebben gezeten, en dat ze er dan pas nadat ik het ze vertel achter komen dat de kettinglijn niet goed is. Gelukkig vertelde Erik van Epbike mij dit.
Ze hebben nu een nieuwe trap er in gedaan, toen was de lijn wel goed maar de voor Derrie niet. Deze is ook vervangen nu.
Hij schakelt perfect.

Over de lak die snel kraste zeiden ze dat dit kwam door de goedkope kwaliteit die inherrent is aan de prijs van de fiets.
De tik en kraak konden ze niet verhelpen dit kwam door het buigen van het frame bij goed afzetten. Ik heb ze al wel verteld dat ik daar geen genoegen mee neem, zeker niet omdat ik lang garantie heb op mijn fiets.
Bij een proef ritje hoorde ik de kraak niet.

Ondanks dat de fiets het nu wel weer doet, ga ik niet meer terug naar die winkel zolang ik geen garantie nodig heb.

tosoni
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 13 apr 2010 03:55

tosoni 02 jun 2010 05:15

Best apart dat ze zo stellig kunnen zeggen dat de kwaliteit van de lak inherrent is aan de prijs van de fiets. Zijn genoeg duurdere frames waarvan de lak ook niet al te best is. En veel goedkopere fietsen (instapper van Sensa bijvoorbeeld) waar de lak echt weer kneiterhard van is. Daar krijg je nauwelijks krassen op.

Ja kraken van je frame zou kunnen. Alleen lijkt het mij eerder dan te zitten in je drivetrain. En die is nu vervangen dus zou hij nu weg kunnen zijn. Ik hoop het voor je! En anders en mee proberen te leven als het niet extreem is. Ik weet dat het moeilijk is, heb er zelf ook een bloedhekel aan..
W(viva) Italia LIbera E Redenta - Wilier

nagtie
Forum-lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 mar 2010 14:23

nagtie 02 jun 2010 16:02

Ik ben nu een mail aan het tikken waarin ik vraag/eis/verwacht dat ik de fiets terug kan brengen en mijn geld terug krijg.
Vandaag weer gefietst, de kraak is er nog wel, de ketting loop nog aan, alleen nu vooral over de middelste versnellingen van mijn cassete, en ondanks dat de fm aangaf dat die perfect was afgesteld krijg ik mijn voor derrie niet naar beneden. Van boven naar midden kan door 2 keer te klikken en 1 keer terug maar van midden naar binnen kan gewoon niet.

Wat mij ook opvalt is dat de fiets naar rechts trekt als ik mijn handen los hebt, kan mijn afwijking zijn, maar met het hele gedoe van niet op een goede manier met standaard materialen de versnelling af kunnen stellen lijkt het mij niet zo gek dat mijn frame gewoon krom is. Er zit nu namelijk een andere trapas en een andere kooi op dan standaard op de Trek Fx 7.5

Daarnaast vind ik dat ik een soort van opgelicht ben (al is dat wel sterk uitgedrukt) ik heb duidelijk gevraagd naar een goede fiets waar ik sportief op kon fietsen +30km, en die mijn gewicht aan kan. Ik had meer te besteden maar ze zeiden dat dit de beste keuze was. Maar hij kan mijn gewicht schijnbaar niet aan, en ook die 30km niet halen zonder kraken.

Ik baal echt zo van deze fiets... bah lekker fietsen gaat er denk zo ie zo niet echt meer in zitten.

roel78
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mei 2007 11:01

roel78 02 jun 2010 18:42

Haha, ik zie het gezicht van de fietsenmaker al voor me als die zijn mail leest.
Sorry hoor, maar je kan geen topprestaties verwachten van zo'n fiets.

dirkjan
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:57

dirkjan 02 jun 2010 18:56

Als je zulke problemen hebt zou ik niet mailen. Gewoon er naar toe gaan als dat niet werkt, bellen. Mailen los je niks mee op buiten dat je vanaf een bepaald moment geen antwoord meer krijgt.

nagtie
Forum-lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 mar 2010 14:23

nagtie 02 jun 2010 19:08

roel78 schreef:Haha, ik zie het gezicht van de fietsenmaker al voor me als die zijn mail leest.
Sorry hoor, maar je kan geen topprestaties verwachten van zo'n fiets.


Dat verwacht ik ook niet meteen..
Maar wel een fiets waar je mee kan schakelen.. Is bijvoorbeeld niet zo gek lijkt.
En ook geen fiets waar als je daadwerkelijk gaat fietsen je allemaal herrie krijgt.

Daarnaast is 800 euro gewoon 1700 gulden, mijn vorige fiets kocht ik in die tijd en was nog behoorlijk wat goedkoper, nooit enige probleem mee gehad.
Ik vind dat ik wel mag verwachten dat mijn fiets niet als een soort geveerde fiets over de weg gaat als ik ga trappen..

Overigens is Trek het daar wel met me eens dus dat scheelt een hoop.

Als ze geen antwoord geven beschouw ik dat als goed kom maar langs dan hoop ik dat ze het geld in kas hebben.

Plaats reactie