Bovenstaand klopt niet helemaal. Ik heb de Aeolus Pro 37 en die hebben dt 350 naven. Heerlijke wielen trouwensPaulVd schreef: ↑19 jan 2022 17:48
Ik zou natuurlijk ook een wielupgrade naar carbon wielen kunnen doen
Ik weet alleen niet hij het zit met carbon wielen op gebied van comfort op slechtere wegen en zijwind gevoeligheid in de bergen hebben deze daar last van ?
Zouden wel meer aërodynamisch zijn maar niet persé lichter alleen de heel dure carbon wielen van bontrager XXX en RSL hebben DT swiss naven en zijn zo licht of misschien nog lichter als lichte klimwielen maar dan gaat het over wielsets van meer dan 2000€
heeft iemand hier ervaring mee ?
Trek Domane SL6 endurence race fiets
doe maar gek, dan doe je al normaal genoeg
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Als ik het goed lees staat je keuze al helemaal vast.
Een Trek Domane SL6 van bij de fietsenmaker in Kortenberg.
Niets mis mee hoor, ik heb de Domane SL gehad en deze reed gewoon erg goed.
Ik had er wel een Sram Etap, Bontrager carbon XXX wielen en Pro Evo carbon afmontage opzitten.
Maar dat draagt niets bij aan het frame natuurlijk.
Welke maat moet je hebben?
Een Trek Domane SL6 van bij de fietsenmaker in Kortenberg.
Niets mis mee hoor, ik heb de Domane SL gehad en deze reed gewoon erg goed.
Ik had er wel een Sram Etap, Bontrager carbon XXX wielen en Pro Evo carbon afmontage opzitten.
Maar dat draagt niets bij aan het frame natuurlijk.
Welke maat moet je hebben?
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Trek is niet de enige endurance fietsen bouwer: sensa, cube, canyon, Ridley, Merida, Basso. Ze hebben allemaal endurance fietsen. De keuze is dus groter als je wilt. En dan is het basisgewicht vaak ook al lager. Maar zoals gezegd is het maar de vraag of je fiets 500gram lichter moet zijn of jijzelf. (Ik stond voor dezelfde keuze en heb de lichtere fiets gekozen wat nergens op gebaseerd is)
Hey Paul, heb je al ervaring met Fietsen Verhelst? Ik woon in Veltem en ben daar écht niet content van. Laat maar iets weten als je graag mijn ervaringen van daar weet.
Niet de enige maar wel de kortste en hoogste. Vandaar bij klachten waarbij je eigenlijk niet meer zonder kunstgrepen op de racefiets meer past de beste keuze.bakboord1 schreef: ↑19 jan 2022 22:15 Trek is niet de enige endurance fietsen bouwer: sensa, cube, canyon, Ridley, Merida, Basso. Ze hebben allemaal endurance fietsen. De keuze is dus groter als je wilt. En dan is het basisgewicht vaak ook al lager. Maar zoals gezegd is het maar de vraag of je fiets 500gram lichter moet zijn of jijzelf. (Ik stond voor dezelfde keuze en heb de lichtere fiets gekozen wat nergens op gebaseerd is)
Campagnolo Ultra Dork
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Net als voor een goede fm moet je je ook voor een goede wielset misschien wel een beetje willen verplaatsen.
Een goede wielbouwer met ook nog eens goede service is, als je in België wil blijven, Dieter van DForce in Beerse.
Op dit forum lees je ook veel goede ervaringen met forumlid Philippos van VanSpeyk Wheels.
Iets verder weg maar je kan ook je wielset laten opsturen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
In mijn optiek hoeft dit niet een probleem te zijn. De fietsenmaker rekent gewoon een werkplaatstarief hier voor. Als ze alleen spullen zouden accepteren die ze zelf verkopen, dan kunnen ze allemaal dicht. En ze moeten het ook goed doen qua service want ze weten dat jij anders (en jouw vrienden wellicht ook) niet meer (terug)komen daar.PaulVd schreef: ↑19 jan 2022 20:31 wielen laten bouwen en dan wielen die van ergens anders komen op een fiets laten monteren met cassette en afstellen op versnellingen bij fietsen Verhelst waar ik dan de fiets zou kopen
Ik weet niet dat fietsenmakers dit zo leuk gaan vinden ze gaan dit misschien tegen hun goesting doen maar verwacht dan geen top service denk ik zo
Denkt een fietsenmaker hier anders over, dan weet je bij voorhand al dat je daar niet moet zijn.
De vloomaker in Wespelaar kan ook op het lijstje wielbouwersLcsmet schreef: ↑21 jan 2022 11:50Net als voor een goede fm moet je je ook voor een goede wielset misschien wel een beetje willen verplaatsen.
Een goede wielbouwer met ook nog eens goede service is, als je in België wil blijven, Dieter van DForce in Beerse.
Op dit forum lees je ook veel goede ervaringen met forumlid Philippos van VanSpeyk Wheels.
Iets verder weg maar je kan ook je wielset laten opsturen.
Waar ik woon in Zaventem ?
Ik woon in Sint-Stevens-Woluwe op drie km van het Centrum van Zaventem en 5 km van luchthaven Bussels airport
Ik zal deze wiel bouwer eens nakijken DForce , en VanSpeyk Weels misschien doen deze ook de afstelling van versnellingen en plaatsen van cassette er bij
Zien wel
De bontrager XXX en ook RSL wielen zullen natuurlijk heel goed zijn maar een set kost dan ook rond 2500€ wat meer dan de helft is wat de fiets kost
echter is het misschien ook interresant om eventueel twee paar wielen te hebben want de wielen die nu op de Domane staan ondersteunen ook breedere banden wat interessant voor de winter en gravel kan zijn en zo kan je dan de carobon wielen erop zetten in de Lente en Zomerperiode met dunnere banden
echter ga ik dan wel nog wat wachten en sparen voor dan deze carbon wielen
Ik weet ook dat andere merken ook endurence fietsen verkopen zo heb ik al nagekeken in Nossegem is ook een fietswinkel Bikelive kort bij
Deze doet cannondale en BMC maar cannondale synapse en BMC roadmachine die ook beide endurence fietsen zijn , zijn minder goed qua geometrie voor mij dan de Trek Domane volgens Bike fitter
Ook koop ik liefst voor een goede service de fiets bij een fietsen winkel waar ik het onderhoud doe wat betekend dat het internet merk canyon uit de boot valt
De kwaliteit van canyon is zeker wel goed maar niet te koop in fietswinkel .
En voor de andere merken die zijn opgenoemd moet ik te ver rijden om een dealer te vinden
Met uitzondering specialized , Merida en Giant
Voor een wielbouwer wat een éénmalige zaak is net als een bike fitting wil ik wat verder voor rijden als deze echt goed zijn
Maar een fietsenmaker waar je verschillende keren naar toe moet heb ik liever wat korter bij uiteraard moet de service ook wel goed zijn
Ik zie dat er in tervuren op 12 km van mij ook een dealer van Trek en specialized is
ook in Sterrebeek zou een fietswinel kort bij zijn die Merida en Giant doet
Zak dit ook nog eens checken
Ik woon in Sint-Stevens-Woluwe op drie km van het Centrum van Zaventem en 5 km van luchthaven Bussels airport
Ik zal deze wiel bouwer eens nakijken DForce , en VanSpeyk Weels misschien doen deze ook de afstelling van versnellingen en plaatsen van cassette er bij
Zien wel
De bontrager XXX en ook RSL wielen zullen natuurlijk heel goed zijn maar een set kost dan ook rond 2500€ wat meer dan de helft is wat de fiets kost
echter is het misschien ook interresant om eventueel twee paar wielen te hebben want de wielen die nu op de Domane staan ondersteunen ook breedere banden wat interessant voor de winter en gravel kan zijn en zo kan je dan de carobon wielen erop zetten in de Lente en Zomerperiode met dunnere banden
echter ga ik dan wel nog wat wachten en sparen voor dan deze carbon wielen
Ik weet ook dat andere merken ook endurence fietsen verkopen zo heb ik al nagekeken in Nossegem is ook een fietswinkel Bikelive kort bij
Deze doet cannondale en BMC maar cannondale synapse en BMC roadmachine die ook beide endurence fietsen zijn , zijn minder goed qua geometrie voor mij dan de Trek Domane volgens Bike fitter
Ook koop ik liefst voor een goede service de fiets bij een fietsen winkel waar ik het onderhoud doe wat betekend dat het internet merk canyon uit de boot valt
De kwaliteit van canyon is zeker wel goed maar niet te koop in fietswinkel .
En voor de andere merken die zijn opgenoemd moet ik te ver rijden om een dealer te vinden
Met uitzondering specialized , Merida en Giant
Voor een wielbouwer wat een éénmalige zaak is net als een bike fitting wil ik wat verder voor rijden als deze echt goed zijn
Maar een fietsenmaker waar je verschillende keren naar toe moet heb ik liever wat korter bij uiteraard moet de service ook wel goed zijn
Ik zie dat er in tervuren op 12 km van mij ook een dealer van Trek en specialized is
ook in Sterrebeek zou een fietswinel kort bij zijn die Merida en Giant doet
Zak dit ook nog eens checken
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Als je een heel klein beetje handig bent hoef je echt niet elk jaar bij de fietsenmaker binnen te komen.
Ik doe alles zelf aan mijn fiets en voor de fiets die ik wil, wil ik zelfs 300 km in de auto zitten.
Ik doe alles zelf aan mijn fiets en voor de fiets die ik wil, wil ik zelfs 300 km in de auto zitten.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik ga nu ook niet 300 km rijden voor een fiets te kopen in een ander land want als je 300km van uit Zaventem rijd zit je niet meer in België
Als je alles wilt zelf doen moet je el wat kennis van zaken hebben moest fietsmechanica zo makkelijk zijn zouden de fietsenmakers failliet zijn , echter zie ik juist het omgekeerde dat deze niet kunnen volgen in fietshertellingen en ook heb je een klein werk plaats en gespecialiseerd materiaal nodig
om alles uit te voeren en als ik ook eerlijk moet zijn ben ik ook niet supper handig , een band veranderen en remschoenen plaatsen op schijfremmen is zeker geen probleem maar een fiets volledige in elkaar steken moet je mij nu ook niet vragen
Bovenstaand klopt niet helemaal. Ik heb de Aeolus Pro 37 en die hebben dt 350 naven. Heerlijke wielen trouwens
Ja deze staan standaard op SL7 denk ik maar ik had het nog over andere wielen
klopt de Aeolus Pro 37 hebben de dt 350 naven die al vrij goed zijn en wegen 1505 gr en kosten 1400€ voor een set
De Bontrager Aeolus RSL 37 hebben de nog betere DT swiss 240s high end naven en wegen 1325 gr maar kosten 2500 €
en worden door Profs gebruikt en deze staat standaard afgemonteerd op de duurste Domane SLR 9 eTap van 13099 €
echter zijn we geen Profs en vind ik 2500€ te duur voor aan wielen te geven
Je kan in alles zo ver gaan als je wilt maar je moet ergens een lijn trekken vind ik en je moet natuurlijk ook het geld er voor hebben
Daarom zijn de iets zwaardere Aeolus Pro 37 met dt 350 naven qua prijs nog aanvaardbaar voor wielertoerist gebruik
Als je alles wilt zelf doen moet je el wat kennis van zaken hebben moest fietsmechanica zo makkelijk zijn zouden de fietsenmakers failliet zijn , echter zie ik juist het omgekeerde dat deze niet kunnen volgen in fietshertellingen en ook heb je een klein werk plaats en gespecialiseerd materiaal nodig
om alles uit te voeren en als ik ook eerlijk moet zijn ben ik ook niet supper handig , een band veranderen en remschoenen plaatsen op schijfremmen is zeker geen probleem maar een fiets volledige in elkaar steken moet je mij nu ook niet vragen
Bovenstaand klopt niet helemaal. Ik heb de Aeolus Pro 37 en die hebben dt 350 naven. Heerlijke wielen trouwens
Ja deze staan standaard op SL7 denk ik maar ik had het nog over andere wielen
klopt de Aeolus Pro 37 hebben de dt 350 naven die al vrij goed zijn en wegen 1505 gr en kosten 1400€ voor een set
De Bontrager Aeolus RSL 37 hebben de nog betere DT swiss 240s high end naven en wegen 1325 gr maar kosten 2500 €
en worden door Profs gebruikt en deze staat standaard afgemonteerd op de duurste Domane SLR 9 eTap van 13099 €
echter zijn we geen Profs en vind ik 2500€ te duur voor aan wielen te geven
Je kan in alles zo ver gaan als je wilt maar je moet ergens een lijn trekken vind ik en je moet natuurlijk ook het geld er voor hebben
Daarom zijn de iets zwaardere Aeolus Pro 37 met dt 350 naven qua prijs nog aanvaardbaar voor wielertoerist gebruik