@Enzzo, hetgeen wat ik nog wel vergeten ben te vermelden is dat ik familiar te hoog cholesterol heb. Ik ben even de naam kwijt hyper...... oid.
Wat ik ook doe mijn cholesterol wordt niet lager en niet hoger, behalve de verhoging jaarlijks.
Ik heb een keer bewust een maand heel slecht gegeten heel veel vet en gewoon teveel (december) geen tiende verschil.
Bewegen is voldoend naast een uur of 8 a 10 fietsen per week. Wandel ik gemiddeld ook een uur of 3 per week en met lichte ADH is stilzitten best een probleem

BMI is aan de hoge kant, maar ik val niet lekker in die schaal, toen ik op mijn 20ste een vetpercetage van 6,5 had zat ik nog op 21. nu zes kilo verder op 23.x
Het voorschrijven van de medicatie komt uiteraard ook voor uit de verdenking van die tia, dat hebben ze ook aangeven. Laat helder zijn. Ik snap de artsen ook heel goed. Maar ik merk dat ik me echt veel slechter ga voelen van die medicatie. Ik heb alles behalve injecties al geprobeerd. Ook meerdere keren gestopt en weer begonnen en na twee a drie dagen beginnen de klachten steeds.
Het is zo moeilijk, als ik nu zou weten dat ik zonder medicatie over vijf jaar een herseninfarct krijg zou ik natuurlijk wat nemen. Maar in alle onderzoeken is er nog niets vastgesteld en alleen maar verdenkingen. Dat maakt het voor mij heel moeilijk een keuze te maken.