Re: Innovaties grote rondes
Geplaatst: 15 mar 2022 20:31
Safety bike voor het peloton uit als er iemand lek rijdt. Ook in de laatste 100 m voor de finish
Fiets - Race en MTB website voor race, gravel en mtb
https://www.fiets.nl/forum/
Kan me al inbeelden wat dat gaat geven. Aan de start iedereen clean, en uiteindelijk wint 1 of andere renner midden in het grote klassement het "clean klassement". Zal waarschijnlijk wel te veel kosten aan dopingtesting om ooit in te voeren.robbebopper schreef: ↑15 mar 2022 20:48 Etappekoersen met twee klassementen, een voor renners zonder doping, en een voor renners met doping.
Als je in de eerste categorie betrapt wordt, “promoveer” je naar de tweede. Minder prijzengeld uiteraard, maar wel snellere renners![]()
Maar die bredere banden blijken toch ook sneller te zijn, met minder rolweerstand - want ronder. En betere aero aansluiting met je velg.Mcnuggets schreef: ↑15 mar 2022 16:02 qua veiligheid mag je ook eisen dat je voortaan met 32mm banden moet fietsen, maak je de etappes wat korter, gaat iedereen automatisch een stukje minder hard, waardoor je ook makkelijker anticipeert op gevaarlijke situaties. Bonus zou zijn als de 'amateur' wielrenner dan ook op 32ers over gaat stappen.
Qua sprinters ritten kun je inderdaad afvlaggen op 15 kilometer en dat vervolgens max 3 renners per ploeg naar de finish mogenlekker rustig aan de meet.
La Course by Le Tour de France in 2017 had iets dergelijks.1094 schreef: ↑14 mar 2022 19:46Maar dat was niet met een start met tijdsverschillen, wel een startopstelli g maar dat sloeg nergens opSlowracer schreef: ↑14 mar 2022 17:32Hebben ze éénmalig in de TdF van 2018 gedaan (17e etappe van Bagnères-de-Luchon naar Saint-Lary-Soulan, slechts 65 km. lang, of kortMaruss schreef: ↑14 mar 2022 17:17 - Een niet te lange (berg)etappe waarin wordt gestart conform klassementsvolgorde en tijdverschillen.
Biedt mogelijkheden om samen te werken (of juist niet) en zo afstand te nemen/houden van anderen. Voor optimaal spektakel moet het klassement wel een beetje uit elkaar liggen, maar ook weer niet te veel. Ook overzichtelijk de eerste over de finish is ook leider in de wedstrijd. Potentieel een aardige reset van het klassement.
). Volgens mij niet zo'n succes destijds.
Aldus wikipedia.Op 18 oktober 2016 maakte de ASO, tegelijk met de presentatie van de Ronde van Frankrijk 2017, ook de vernieuwing van La Course bekend. Deze werd niet meer, zoals de eerste drie jaren, op de Champs Élysées gereden, maar in de Alpen, met aankomst op de Col d'Izoard over een afstand van 67,5 km, voorafgaand aan de 18e etappe van de mannen.[4] De top 20 - mits binnen de tijdslimiet - reed twee dagen later in Marseille een achtervolgingstijdrit, over hetzelfde parcours van 22,5 km waar later die dag de tijdrit van de mannen gehouden werd. De rensters startten met het tijdsverschil van de eerste dag.[5] Er startten er maar 19 want nummer 20 kwam in de eerste etappe binnen na de tijdslimiet van 5 minuten. Annemiek van Vleuten won de eerste rit door op de Col d'Izoard solo aan te komen met driekwart minuut voorsprong. In de achtervolgingsrit wist ze haar voorsprong zelfs uit te bouwen tot bijna twee minuten voor Elizabeth Deignan en Elisa Longo Borghini.
Als je te hard gaat, val je harder. Ga je te langzaam, dan val je vaker.MarkVeenstra schreef: ↑16 mar 2022 10:24Maar die bredere banden blijken toch ook sneller te zijn, met minder rolweerstand - want ronder. En betere aero aansluiting met je velg.Mcnuggets schreef: ↑15 mar 2022 16:02 qua veiligheid mag je ook eisen dat je voortaan met 32mm banden moet fietsen, maak je de etappes wat korter, gaat iedereen automatisch een stukje minder hard, waardoor je ook makkelijker anticipeert op gevaarlijke situaties. Bonus zou zijn als de 'amateur' wielrenner dan ook op 32ers over gaat stappen.
Qua sprinters ritten kun je inderdaad afvlaggen op 15 kilometer en dat vervolgens max 3 renners per ploeg naar de finish mogenlekker rustig aan de meet.
En kortere etappes gaat men juist harder rijden. Dus gevaarlijker...
Alhoewel, soms gebeuren de grootste valpartijen omdat men juist te ontspannen aan het koersen is, niet oplet, en bij de voorganger in het achterwiel beland. Zet je iedereen met het mes tussen de tanden, is er in ieder geval focus![]()