Wat dragen jullie eigenlijk met dit weer (11-16 gr)?
Bij de profs heb ik soms vaak het idee dat het een beetje stoerdoenerij is. Zoveel mogelijk kleding dragen op training. Kijk mij eens. Het is ook een manier van wedstrijdrijders om zich af te zetten tegen het gewone wielervolk, denk ik.
Ik weet niet wat iedereen zijn motivatie is, maar profs hebben een dusdanig hoge aerobe drempel dat zij pas heel laat bij de inspanning ook echt warmte produceren. Zij moeten dus dan ook bij rustige duurritten zich wel wat warmer kleden dan de gewone sterveling.
Als ik het op mezelf mag betrekken pas ik de kleding op de geplande inspanning aan.
Maar 250 watt trappen is gewoon 250 watt kracht produceren. Of je prof bent of niet, dat kost energie. Aangezien de energie overbrenging bij fietsen ongeveer 25% is, zullen deze mannen ook gewoon warmte produceren.
De ene mens transpireert meer dan de ander bij dezelfde inspanning, maar dat is weer een ander verhaal.
De ene mens transpireert meer dan de ander bij dezelfde inspanning, maar dat is weer een ander verhaal.
Uiteindelijk toch de Perfetto Light aangeschaft. Tot nog toe erg tevreden. Gisteren zelfs bij een temperatuur van 18 graden met een redelijk koude noordenwind was het toch nog erg aangenaam. Verbaas me dat ik het nooit echt te warm kreeg.
Absoluut mijn go to voor dat grijze middengebied van tussen de 14 en 17/18 graden.
Maar denk (hoop) dat dat shirt/jas nu een poos de kast in kan
Absoluut mijn go to voor dat grijze middengebied van tussen de 14 en 17/18 graden.
Maar denk (hoop) dat dat shirt/jas nu een poos de kast in kan
-
- Forum-lid HC
Je zou zeggen afgelopen dagen was kort kort genoeg, maar gisteren om 13u reden er nog lang lang......
dan krijg ik ook het havana idee, dat het gewoon stoer doen is.
Ik verbaas me alle kanten op, loopt er net 1 voorbij zijn hond uit te laten met een winterjas......... wat doe je dan aan als het koud is?
dan krijg ik ook het havana idee, dat het gewoon stoer doen is.
Ik verbaas me alle kanten op, loopt er net 1 voorbij zijn hond uit te laten met een winterjas......... wat doe je dan aan als het koud is?