Welke “goedkope” carbon wielset
Met deze wielen klopt de fiets optisch wat beter inderdaad.
De stickers zitten er los op en rond het ventiel echt niet mooi (gebobbeld). Omdat ik een lek ventiel had moest ik de band er onderweg af halen. Daarbij is er ook de sticker al beschadigd. Tzt haal ik ze er wel af maar vrouw en kinderen vonden het met sticker wel mooi.
De wielen bevallen verder prima. Ze willen ook prima de bocht om.
De ratel is gelukkig niet zo luid. Dat vind ik persoonlijk ook een voordeel. Ik vind een harde ratel redelijk kansloos namelijk.
Maar ik heb er pas twee keer mee gereden en dus amper 200km gereden. Hoe betrouwbaar ze zijn weet ik dus niet.
De stickers zitten er los op en rond het ventiel echt niet mooi (gebobbeld). Omdat ik een lek ventiel had moest ik de band er onderweg af halen. Daarbij is er ook de sticker al beschadigd. Tzt haal ik ze er wel af maar vrouw en kinderen vonden het met sticker wel mooi.
De wielen bevallen verder prima. Ze willen ook prima de bocht om.
De ratel is gelukkig niet zo luid. Dat vind ik persoonlijk ook een voordeel. Ik vind een harde ratel redelijk kansloos namelijk.
Maar ik heb er pas twee keer mee gereden en dus amper 200km gereden. Hoe betrouwbaar ze zijn weet ik dus niet.
- Maatwielen
- Forum-lid
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 28 jan 2014 16:18
- Contact
Ja, alle wielen doen het in ieder geval een paar ritjes goed. Een set van €750-€1000 moet gewoon de eerste twee seizoenen 0,0 problemen geven.bakboord1 schreef: ↑14 jun 2022 10:29 Met deze wielen klopt de fiets optisch wat beter inderdaad.
De stickers zitten er los op en rond het ventiel echt niet mooi (gebobbeld). Omdat ik een lek ventiel had moest ik de band er onderweg af halen. Daarbij is er ook de sticker al beschadigd. Tzt haal ik ze er wel af maar vrouw en kinderen vonden het met sticker wel mooi.
De wielen bevallen verder prima. Ze willen ook prima de bocht om.
De ratel is gelukkig niet zo luid. Dat vind ik persoonlijk ook een voordeel. Ik vind een harde ratel redelijk kansloos namelijk.
Maar ik heb er pas twee keer mee gereden en dus amper 200km gereden. Hoe betrouwbaar ze zijn weet ik dus niet.
Tip: bevestig de bel aan de stuurpen. Volgens mij is daar wel ruimte voor. Is aerodynamischer en mooier.
Website: https://www.maatwielen.nl
Nog een tip; verplaats de bel naar de binnenkant net onder de (rechter)shifter dan hoef je de hand niet meer van het stuur los te halen om te bellen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Als het voor de looks is zou ik een andere bel kopen.Maatwielen schreef: ↑14 jun 2022 11:21 .......Tip: bevestig de bel aan de stuurpen. Volgens mij is daar wel ruimte voor. Is aerodynamischer en mooier.
En de kabelbos onder de stuurpen zou ook nog enige "verfraaiing" kunnen gebruiken, maar er zijn weinig fietsenmaker die daar werk van maken, dat zal je zelf eens onder handen moeten nemen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Koop alsjeblieft een Knog bel, dit kan echt niet !!
Haha, ik had wel wat commentaar op mijn bel verwacht maar zoveel niet.
De elastiek is niet lang genoeg voor de stuurpen maar ik begrijp uit jullie reacties dat ik voor Vaderdag een nieuwe fietsbel krijg.
Voor de föhn heb ik nog geen tijd gehad.
Komende vrijdag een bikefit en dan zullen we eens kijken wat we met de spacers doen. Dit fietst namelijk wel erg comfortabel. Ook niet verkeerd maar ik denk wel iets lager te kunnen.
De elastiek is niet lang genoeg voor de stuurpen maar ik begrijp uit jullie reacties dat ik voor Vaderdag een nieuwe fietsbel krijg.
Voor de föhn heb ik nog geen tijd gehad.
Komende vrijdag een bikefit en dan zullen we eens kijken wat we met de spacers doen. Dit fietst namelijk wel erg comfortabel. Ook niet verkeerd maar ik denk wel iets lager te kunnen.
Doe dan een hide-my-bel, erg elegant. Heb ik op beide fietsen en erg tevreden van:
Ik had eerst een namaak van Ali maar de echte is toch wat degelijker en de bel beter maar vooral: de Garmin zit er vaster in (die van Ali rammelde wat)
Ik had eerst een namaak van Ali maar de echte is toch wat degelijker en de bel beter maar vooral: de Garmin zit er vaster in (die van Ali rammelde wat)
Uit nieuwsgierigheid (of onnozelheid): aan wat voor 'verfraaiing' denk je dan?Lcsmet schreef: ↑14 jun 2022 11:55Als het voor de looks is zou ik een andere bel kopen.Maatwielen schreef: ↑14 jun 2022 11:21 .......Tip: bevestig de bel aan de stuurpen. Volgens mij is daar wel ruimte voor. Is aerodynamischer en mooier.
En de kabelbos onder de stuurpen zou ook nog enige "verfraaiing" kunnen gebruiken, maar er zijn weinig fietsenmaker die daar werk van maken, dat zal je zelf eens onder handen moeten nemen.
Kabels kunnen mooier weg gewerkt worden zodat je ze bijna niet meer ziet. Ze zijn nu een beetje rommelig en wat lang. Het is een klein detail (net zoals de bel) maar het zou de fiets wel 'af' maken (enkel voor mensen die op het kleinste detail zien en er de moeite in willen steken, zoals mezelf of Lcsmet dus )
Bij de fiets heb ik dat veel minder. Met mijn bouwtechnische achtergrond heb ik dat wel heel erg in mijn huis. Alles dat ik laat verbouwen is tot in de kleinste details uitgedacht en moet gewoon goed (lees perfect) zijn.
Is het inkorten en netjes leggen van de kabels veel werk voor een fietsenmaker? Ik kan dat niet zelf maar ben komende vrijdag voor mijn bikefit wel op een plek waar ze dit kunnen namelijk.
Is het inkorten en netjes leggen van de kabels veel werk voor een fietsenmaker? Ik kan dat niet zelf maar ben komende vrijdag voor mijn bikefit wel op een plek waar ze dit kunnen namelijk.